Ce este masajul cu boluri tibetane si de ce merita incercat

Masajul cu boluri tibetane actioneaza prin puterea vindecatoare a sunetului, dar si prin vibratii. Iata de ce sa incerci un asemenea masaj, dar si cand este contraindicat!

In timpul unei sesiuni de masaj cu boluri tibetane, aceste boluri metalice se asaza pe diferite zone din corp (in special in zonele care gazduiesc anumite puncte energetice, dar si in cele cu probleme pentru pacient) si apoi, cu ajutorul unui instrument special, terapeutul atinge intr-un anumit mod bolurile, astfel incat acestea sa scoata niste sunete specifice.

In tot acest timp, pacientul sta intins pe o saltea, fie cu fata in jos, fie pe spate, de preferat cu ochii inchisi. Vibratiile si sunetele il invaluie.

Un studiu observational facut de cercetatorii de peste Ocean a confirmat faptul ca masajul cu boluri tibetane poate reduce tensiunea, anxietatea, depresia si, totodata, poate stimula starea de bine a individului. Intrucat combate stresul si efectele devastatoare pe care acesta le poate avea asupra organismului, masajul cu boluri tibetane poate reduce riscul de afectiuni favorizate de stres, incepand de la cele cardiovasculare si pana la cele psihice.

Masajul tibetan reduce tensiunea fizica si psihica, relaxeaza musculatura, amelioreaza durerile si totodata energizeaza corpul. Calugarii tibetani care realizeaza acest masaj in stil traditional sustin ca in timpul masajului sunt eliminate toxinele din tesuturi si ca se echilibreaza ritmul cardiac si tensiunea arteriala.

In timpul masajului, unii terapeuti folosesc si uleiuri esentiale sau ierburi arse, aromaterapia potentand efectele sunetelor create de bolurile tibetane.

Cei care apeleaza la specialisti pentru masaje cu boluri tibetane sustin ca acest tip de masaj are si beneficii precum: imbunatatirea calitatii somnului, sporirea creativitatii, imbunatatirea stabilitatii emotionale, imbunatatirea capacitatilor mintale. Nu exista, insa, niciun studiu care sa dovedeasca aceste lucruri, asa ca e nevoie de cercetari pe aceasta tema.

Cum te pregatesti pentru masajul cu boluri tibetane

Nu trebuie sa te pregatesti intr-un mod special. Imbraca-te, insa, in haine lejere pentru un grad sporit de confort. Iti poti pune o patura subtire pe tine, astfel incat sa nu simti frigul atunci cand bolurile tibetane reci sunt asezate pe tine.

Relaxeaza-te si bucura-te de experienta traita. Unele persoane adorm in timpul masajului, insa asta nu inseamna ca nu au parte de aceleasi beneficii pe care le au cei care nu adorm.

Pentru a spori efectele masajului tibetan asupra mintii si trupului, poti practica respiratia yoghina pe timpul sedintei. Este vorba despre respiratia abdominala – inspira adanc, directionand aerul catre abdomen, nu catre zona pieptului. Expira apoi, lasand aerul treptat si lin sa iasa, in timp ce abdomenul ti se retrage. Pe masura ce respiri abdominal, vei incerca sa prelungesti cat mai mult atat inspiratia, cat si expiratia.

In ce situatii e contraindicat masajul cu boluri tibetane

Acest tip de masaj nu e recomandat femeilor insarcinate, mai ales in primul trimestru al sarcinii, cand situatia este foarte delicata.

Nici persoanele cu boli caracterizate de sensibilitate la sunet nu au voie sa faca un asemenea masaj. Printre acestea se numara: epilepticii, cei care sufera de boala Meniere ori de tinitus (n.r. tiuit al urechilor).

Pacientii diagnosticati cu afectiuni psihiatrice grave precum schizofrenia nu ar trebui, de asemenea, sa faca un asemenea masaj.

Si stimulatoarele cardiace implica interdictia masajului cu boluri tibetane.

Daca suferi de afectiuni cronice, discuta cu medicul tau inainte de a face un masaj cu boluri tibetane – acesta este in masura sa iti spuna daca este sau nu benefic pentru tine un asemenea masaj. Totodata, trebuie sa ii comunici si terapeutului care iti face masajul bolile cu care ai fost diagnosticat.

Orice afectiune ai avea si oricat de benefic ar fi masajul cu boluri tibetane pentru tratarea problemelor pe care le ai, nu renunta la tratamentul conventional, ci foloseste-l in paralel.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie: Studiul “Effect of singing bowl sound meditation on mood, tension and well-being: an observational study”, publicat pe ncbi.nlm.nih.gov, autori: Tamara L Goldsby, Michael E. Goldsby, Mary McWalters si Paul J Mills

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0