Cum reduci hipertensiunea in mod natural

Hipertensiunea arteriala este o afectiune periculoasa, care iti poate afecta inima. Daca este lasata necontrolata, hipertensiunea iti creste riscul de boli cardiace si de accident vascular cerebral (AVC).

Din fericire, exista si vesti bune, pentru ca exista un numar mare de masuri pe care le poti lua pentru a reduce tensiunea arteriala in mod natural, chiar si fara medicamente.

Mersul pe jos si activitatea fizica regulata

Exercitiile fizice sunt unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poti face pentru a scadea valorile tensiunii arteriale. Activitatea fizica regulata ajuta, in sensul ca iti face inima mai puternica si mai eficienta cand vine vorba de pomparea sangelui, care scade presiunea din arterele tale. De fapt, 150 de minute de exercitii fizice moderate, cum ar fi mersul pe jos, sau 75 de minute de exercitii viguroase, cum ar fi alergarea, pe saptamana pot sa ajute la scaderea tensiunii arteriala si la imbunatatirea sanatatii inimii.

Redu consumul de sare (sodiu)

In numeroase studii, sarea a fost legata de aparitia hipertensiunii arteriale si de evenimentele majore cardiovasculare, cum ar fi un AVC. Specialistii spun ca exista diferente la nivel genetic in ceea ce priveste modul in care oamenii proceseaza sodiul din alimente. Aproape jumatate dintre oamenii cu hipertensiune arteriala si un sfert dintre persoanele cu valori normale ale tensiunii arteriale par sa aiba o anume sensibilitate la sare. Daca suferi deja de hipertensiune, merita sa reduci aportul de sare pentru a vedea daca exista o diferenta in ceea ce priveste valorile tensiunii arteriale.

Mananca alimente bogate in potasiu

Potasiul este un mineral important, el iti ajuta organismul sa elimine sodiul si sa amelioreze presiunea din vasele tale de sange. Pentru a avea un echilibru mai bun in ceea ce priveste raportul dintre potasiu si sodiu in dieta ta, incearca sa mananci mai putine alimente procesate si mai multe alimente proaspete si integrale.

Alimente care sunt indeosebi bogate in potasiu sunt:

  • Legumele, in special cele cu frunze verzi, rosiile, cartofii si cartofii dulci;
  • Fructele, cum ar fi pepenii, bananele, portocalele si caisele;
  • Produsele lactate - laptele si iaurtul;
  • Tonul si somonul;
  • Nucile si semintele;
  • Fasolea boabe.

Scapa de kilograme

Daca esti o persoana supraponderala, faptul ca slabesti poate face o mare diferenta, contribuind la sanatatea inimii tale. Potrivit unui studiu din 2016, faptul ca dai jos 5% din masa ta corporala ar putea sa reduca in mod semnificativ hipertensiunea arteriala. In studiile anterioare, scrie medicalnewstoday.com, o scadere cu 7,7 kilograme a masei corporale a fost legata de o scadere a tensiunii sistolice cu pana la 8,5 mmHG si o scadere a tensiunii diastolice cu pana la 6,5 mmHg. Asa ca nu uita, o valoare sanatoasa a tensiunii arteriale ar trebui sa fie sub 120/80 mmHg.

Ia suplimente naturale

Unele suplimente naturale pot sa ajute la scaderea tensiunii arteriale. Unele dintre acestea, care sunt sustinute de dovezi stiintifice, sunt suplimentele cu usturoi imbatranit, cele cu proteina din zer, cele cu ulei de peste si cele cu hibiscus. Se stie de mult timp ca uleiul de peste imbunatateste sanatatea inimii, asa ca de pe urma acestor suplimente cu Omega-3 pot avea de beneficiat cel mai mult pacientii cu hipertensiune arteriala.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0