5 remedii (suplimente) care te ajuta sa scazi hipertensiunea arteriala

Recent, ai citit pe DOC.ro despre cele mai bune suplimente pentru cei care sufera de hipertensiune. Asa ca astazi completam aceasta lista cu alte cateva remedii, respectiv suplimente, pe care le pot incerca persoanele care au tensiunea arteriala mare.

Aceste suplimente care te pot ajuta sa scazi valorile tensiunii arteriale crescute, potrivit expertilor, sunt magneziul, coenzima Q10 si altele.

Magneziu este unul dintre aliatii tai

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Magneziul este unul dintre cele mai bune suplimente pentru hipertensiunea arteriala, deoarece acesta ajuta arterele sa se relaxeze si reduce spasmele arteriale. Cercetarile de peste Ocean arata ca acei pacienti care au avut cele mai mari aporturi de magneziu din alimentatie au avut o probabilitate cu o treime mai mica de a se confrunta cu infarctul miocardic sau cu accidentul vascular cerebral (AVC), in comparatie cu oamenii care au avut aport scazut de magneziu.

Alimentatia ar trebui sa fie intotdeauna pe primul loc, cand vine vorba de vitaminele si mineralele necesare pentru buna functionare a organismului, iar surse bune de magneziu sunt: nucile, semntele, legumele de culoare verde inchis (frunzoase), pestele, cerealele integrale si ciocolata. Daca vrei sa iei un supliment cu magneziu, intreaba-ti medicul care este doza recomandata in cazul tau si care este modul de administrare ideal.

Ubiquinolul (forma activa de coenzima Q10) te ajuta

Coenzima Q10 este produsa in mod natural in corpul uman si transformata in forma sa activa, Ubiquinol.

Coenzima Q10 este necesara pentru producerea energiei in celulele/fibrele musculare, inclusiv in privinta celor din peretii arterelor. Nivelurile coenzimei Q10 incep sa scada, in mod natural, odata cu varsta, astfel ca reactivitatea peretilor arterelor noastre scade si ea, iar arterele nu se mai dilata la fel de bine ca inainte. Acesta este unul dintre motive, dupa cum sugereaza oamenii de stiinta, pentru care tensiunea arteriala tinde sa creasca odata cu varsta.

Studiile clinice sugereaza ca, de fapt, coenzima Q10 poate reduce tensiunea arteriala, in medie, pana la 11/8 mm Hg, in comparatie cu grupurile care au folosit substanta placebo, fara efecte adverse semnificative.

Este nevoie de suplimentele de acest gen, pentru a reduce in mod semnificativ presiunea exercitata de sange pe peretii arterelor noastre. Forma oxidata a coenzimei Q10, cunoscuta sub numele de ubiquinona, trebuie sa fie convertita/transformata in forma activa (ubiquinolul), inainte sa poata fi folosita de celule, iar aceasta transformare devine tot mai putin eficienta odata cu varsta.

Tocmai de aceea, expertii de peste Ocean recomanda administrarea suplimentelor ce contin forma activa, adica ubiquinolul. Intreaba-ti medicul ce doza iti recomanda si care este cel mai bun mod de administrare a suplimentelor cu ubiquinol.

Vitamina D are un efect mai mic

Nivelurile scazute de vitamina D din organismul uman au fost asociate cu hipertensiunea arteriala. O analiza ce a cuprins 11 studii clinice a aratat, totusi, ca suplimentele cu vitamina D au un efect minor asupra presiunii diastolice si niciun efect asupra tensiunii sistolice in cazul persoanelor care sufera de hipertensiune arteriala.

Nu uita ca este important sa ai un aport adecvat de vitamina D, mai ales daca ai tensiune arteriala crescuta. Intreaba-ti medicul daca este in regula sa folosesti suplimente pe baza de vitamina D, sub forma de capsule, sau daca poti creste aportul de vitamina D prin intermediul alimentatiei (si ce alimente sunt recomandate in cazul tau).

Acetil L-carnitina

Aceasta substanta este folosita de corpul uman pentru a produce energie. Acetil L-carnitina este produsa in corpul nostru, insa ea poate fi luata si sub forma de supliment. Este considerata un supliment promitator in ceea ce priveste controlul tensiunii arteriale. Este o substanta sigura si bine tolerata de majoritatea pacientilor care au luat astfel de suplimente.

Chiar daca nu exista multe cercetari stiintifice facute pentru a sustine folosirea L-carnitinei pentru hipertensiunea arteriala, un studiu mic de peste hotare a sugerat ca aceasta aar putea ajuta la reducerea tensiunii arteriale sistolice. Intreaba-ti medicul daca ai voie sa iei suplimente ce contin acetil L-carnitina si ce doza iti recomanda.

Melatonina

Aceasta este un hormon pe care organismul nostru il produce in mod natural, ea fiind cel mai adesea asociata cu faptul ca ne ajuta sa avem un somn bun. Uneori, insa, persoanele cu hipertensiune arteriala nu produc suficienta melatonina. Cercetatorii au descoperit recent ca administrarea suplimentelor cu melatonina ar putea ajuta la reducerea tensiunii arteriale. Poti incerca sa iei doze mici si sigure de melatonina, la recomandarea si sub supravegherea medicului tau, pentru a reduce tensiunea arteriala seara. Nu este recomandat sa iei melatonina in timpul zilei.

 

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • Studiul "Plasma 25-Hydroxyvitamin D Levels and Risk of Incident Hypertension among Young Women", publicat in 2008 in Hypertension, autori John P. Forman, Gary C. Curhan, Eric N. Taylor.
  • Studiul "Ameliorating hypertension and insulin resistance in subjects at increased cardiovascular risk: effects of acetyl-L-carnitine therapy.", publicat in 2009 in jurnalul Hypertension, autori Ruggenenti P, Cattaneo D, Loriga G, Ledda F, Motterlini N, Gherardi G, Orisio S, Remuzzi G.
  • Studiul "Melatonin as a potential antihypertensive treatment.", publicat in 2007 in Journal of Pineal Research, autori Simko F, Paulis L.
  • Studiul "Melatonin reduces night blood pressure in patients with nocturnal hypertension.", publicat in 2006 in The American Journal of Medicine, autori Grossman E, Laudon M, Yalcin R, Zengil H, Peleg E, Sharabi Y, Kamari Y, Shen-Orr Z, Zisapel N.

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0