10 alimente pentru un ficat sanatos

Ficatul are rolul de a filtra si de a elimina toxinele din organism, insa atunci cand individul consuma numai alimente procesate, bogate in substante toxice si grasimi, activitatea acestui organ este ingreunata si nu mai reuseste sa isi indeplineasca functiile.

Daca alimentele procesate, prajite si bogate in zaharuri sunt daunatoare ficatului, exista si o serie de alimente benefice pentru ficat, care ii stimuleaza activitatea, ajutandu-l sa detoxifice organismul.

In cazul pacientilor care sufera deja de afectiuni la nivelul ficatului precum hepatita sau ciroza, consumul alimentelor benefice pentru acest organ este extrem de important – iata ce alimente asigura buna functionare a ficatului!

Usturoiul – consumul de usturoi are abilitatea de a determina ficatul sa activeze enzimele care elimina toxinele din organism. Totodata, usturoiul contine cantitati semnificative de alicina si seleniu, doi compusi naturali care curata ficatul de toxine.

Grepfrutul – bogat in vitamina C, dar si in antioxidanti, grepfrutul, precum si celelalte citrice, sustin buna functionare a ficatului. Daca suferi de afectiuni hepatice, fa-ti un obicei din a consuma un pahar mic de suc proaspat de grepfrut zilnic.

Sfecla – bogata in flavonoide, sfecla stimuleaza activitatea ficatului.

Morcovul – la fel ca si sfecla, morcovul contine flavonoide din belsug, insa si betacaroten, asadar consumul de morcov sustine functiile ficatului.

Ceai verde – ceaiul verde este bogat in continutul de catehine – antioxidanti benefici penru ficat. Atentie mare insa la extractul de ceai verde, care nu este deloc benefic pentru persoanele care sufera de afectiuni hepatice, solicitand foarte tare ficatul. Alege intotdeauna sa consumi ceai verde, nu extract de ceai verde ori alte suplimente pe baza de ceai verde.

 

 

Legume cu frunze verzi – legumele cu frunze verzi precum spanacul, cicoarea si varza Kale sunt aliati de pret in lupta cu afectiunile hepatice. Acest tip de legume stimuleaza eliminarea toxinelor si neutralizeaza totodata metalele grele, substantele chimice si pesticidele.

Avocado – considerat un superaliment, avocado ajuta organismul sa produca glutation, un compus necesar pentru procesul de detoxifiere al ficatului.

Merele – bogate in continutul de pectina, merele ajuta organismul sa elimine toxinele. Asadar, usureaza munca depusa de ficat.

Uleiul de masline – uleiurile obtinute prin presare la rece precum uleiul de masline ori uleiul din seminte de in sunt extrem de benefice atunci cand sunt consumate in cantitati moderate. Acestea ajuta organismul oferind o baza de lipide care poate sa absoarba susbstantele toxice din organism.

Turmericul – turmericul este condimentul preferat al ficatului. Acesta ajuta la eliminarea toxinelor, stimuland functionarea enzimelor care se ocupa cu acest lucru. Pentru a te bucura de beneficiile turmericului, acesta trebuie sa fie de calitate asa ca achizitioneaza turmeric de la surse de incredere pentru a te asigura ca este de calitate. Adauga turmeric in preparatele pe care le consumi si vei ajuta ficatul sa functioneze asa cum trebuie.

Alte alimente benefice pentru ficatul bolnav sunt: sparanghelul, varza, varza de Bruxelles, nucile, lamaile, broccoliul, conopida, meiul, quinoa.

Pentru un ficat sanatos este bine sa eviti consumul de alcool, de tutun, de cofeina in exces, precum si de alimente procesate.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0