Schimbari in stilul de viata la pacientii cu gonartroza

Osteoartrita este cea mai frecventa boala cronica ce afecteaza articulatiile. Gonartroza, numita si osteoartrita genunchiului, apare atunci cand cartilajul dintre articulatiile genunchiului este distrus, se descompune. Acest lucru poate provoca pacientului durere, rigiditatea articulatiilor si umflaturi in zona genunchiului. Tocmai de aceea, pacientii trebuie sa stie cum se va schimba stilul lor de viata din momentul in care doctorul le-a pus diagnosticul de gonartroza.

Obiceiuri sanatoase esentiale

Cand este vorba de stilul de viata, obiceiurile sanatoase pot fi deosebit de importante si pot fi de folos pacientilor cu gonartroza (artroza genunchiului). Medicul iti poate sugera sa incluzi urmatoarele schimbari in planul tau de tratament:

stop artroza

E recomandat faci exercitii fizice cu regularitate

Exercitiile fizice reprezinta cea mai importanta actiune pe care o poti face, pentru ca te ajuta sa faci fata neplacerilor cauzate de artroza genunchiului. Cercetarile au aratat ca persoanele cu gonartroza pot sa aiba foarte mult de castigat de pe urma exercitiilor fizice regulate, de intensitate moderata.

Activitatea fizica regulata te poate ajuta:

  • cu scaderea in greutate, mai ales ca daca vei avea mai putine kilograme, vei pune mai putina presiune pe articulatiile genunchiului;
  • va mentine o gama larga de miscari la nivelul articulatiilor;
  • va imbunatati rezistenta muschilor;
  • va reduce durerea articulatiilor si umflaturile.

 

Majoritatea expertilor recomanda exercitii cu impact scazut, cum ar fi mersul pe bicicleta, mersul pe jos sau inotul. Aerobicul in apa este o alta optiune buna. Acest tip de exercitii vor ameliora presiunea de pe articulatii, in timp ce iti va permite sa te bucuri de toate beneficiile exercitiilor fizice.

Daca ai o forma severa de artroza a genunchiului, este bine sa eviti exercitiile cu un impact ridicat, cum ar fi alergatul sau step aerobicul (exercitiile cu stepper).

Mentine-ti greutatea la un nivel normal

Daca esti o persoana supraponderala, chiar si atunci cand vei pierde un numar mic de kilograme vei vedea ca acest lucru este benefic in cazul bolii tale. Eliminand kilogramele in plus, vei reduce stresul de la nivelul articulatiilor tale si, in schimb, vei ameliora simptomele neplacute.

Pentru a-ti mentine greutatea normala, pe langa o alimentatie sanatoasa, adopta si o rutina cu exercitii fizice simple, pe care sa le faci in mod regulat. Iata cateva sfaturi pentru a avea o dieta echilibrata:

  • asigura-te ca dieta ta este alcatuita din fructe, legume, proteine, carbohidrati si grasimi sanatoase;
  • limiteaza consumul de zahar, grasimi saturate si sare;
  • incearca sa ai cel putin doua portii de peste pe saptamana;
  • evita alimentele prajite;
  • nu consuma carne rosie de mai mult de doua ori pe saptamana.

Opteaza pentru exercitii de stretching

Exista mici lucruri pe care le poti face in fiecare zi, care te vor ajuta sa tii sub control gonartroza, numita si artroza genunchiului. De exemplu, vei vedea cat este de folositor sa iti incepi ziua cu cateva exercitii de stretching sau cu cateva posturi simple de yoga. Acestea te pot ajuta sa iti faci "incalzirea" articulatiilor si pot reduce sau preveni simptomele gonartrozei pe parcursul zilei.

Evalueaza-ti gratuit riscul de artroza la genunchi sau solduri! Completeaza chestionarul acesta pentru tine, pentru parintii sau bunicii tai si afla rapid daca durerile articulare indica un risc crescut de artroza. Daca te incadrezi in categoria de risc crescut, beneficiezi de un consult gratuit la medicul specialist!

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0