Cum sa dormi mai bine daca ai artroza

Numita si osteoartrita, artroza este una dintre cele mai comune tipuri de artrita si produce disconfort pacientilor atat in timpul zilei, cat si noaptea, cand durerea articulara si redoarea (rigiditatea) articulatiilor intrerup sau afecteaza somnul.

Este vorba de un cerc vicios, deoarece o calitate slaba a somnului poate face ca durerea resimtita de pacient sa se agraveze, iar o durere mai intensa da nastere unui ciclu ce include durerea articulatiilor si un somn de o calitate tot mai slaba.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Daca esti diagnosticat cu artroza, iar durerea si "intepenirea" articulatiilor te impiedica sa adormi sau sa dormi bine, incearca sa tii cont de aceste recomandari:

Ia un analgezic in timpul noptii

Exista mai multe optiuni in ceea ce priveste medicamentele antialgice (eliberate fara prescriptie medicala), care sunt special create pentru a fi folosite noaptea, atat pentru a calma durerea, cat si pentru a ajuta pacientul cu artroza sa doarma mai bine. Discuta cu medicul reumatolog si roaga-l sa iti prescrie un antialgic daca durerea articulatiilor este suparatoare si nu te poti odihni noaptea.

Foloseste comprese calde inainte de culcare

Este un lucru simplu pe care il poti face pentru a calma durerea unei articulatii: trebuie sa folosesti o compresa calda, pret de 15-20 de minute, inainte sa te bagi in pat. Ori, pentru a obtine acelasi efect, poti face o baie calda in cada, pentru ca temperatura apei va calma durerea.

Foloseste pernele intr-un mod mai bun

Este important atat unde le folosesti, cat si ce tip de perne folosesti noaptea. Daca ai artroza la nivelul gatului (zona cervicala), foloseste o perna standard, care sa fie ferma, insa nu prea inalta. Daca ai artroza la sold sau la genunchi, te poate ajuta o perna wedge (ascendenta) sau o perna mica asezata intre genunchi.

Solutii medicamentoase

Insomnia si tulburarile de somn pot fi rezultatul unui medicament pe care il iei in prezent pentru a trata artroza sau alta afectiune. Discuta intai cu medicul tau curant despre inlocuirea medicamentelor (daca aceasta este cauza problemei) sau despre ajustarea orei la care iei tratamentul.

Totodata, in functie de discutia cu medicul si de concluzia la care ajunge acesta, ai putea fi un bun candidat pentru un medicament pe baza de prescriptie medicala, care sa fie folosit pentru a trata insomnia.

Schimba-ti salteaua daca este cazul

O saltea de calitate, care ofera o buna sustinere corpului, poate face diferenta cand vine vorba de nivelul de confort si de sustinere in timpul somnului. Pentru pacientii cu artroza, salteaua ar trebui sa fie una care ofera o buna sustinere, dar nu trebuie sa fie prea tare. Daca nu poti cumpara o saltea noua acum, exista si alte optiuni, cum ar fi un topper (o protectie pentru saltea).

Tine sub control artroza, cat si celelalte afectiuni cu care ai fost diagnosticat

Cu cat ai mai multa grija de sanatatea ta, cu atat vor fi mai mici riscurile ca artroza sau alte afectiuni sa iti perturbe somnul, in timpul noptii. Nu uita ca artroza, durerea cronica si problemele legate de calitatea somnului pot fi tratate. Nu ignora nici durerea articulara, nici calitatea slaba a somnului. Daca nu reusesti sa te odihnesti, somnul tau are o calitate din ce in ce mai precara din cauza durerii artrozice, fa-ti cat mai repede o programare la medicul reumatolog, pentru ca acesta te va ajuta sa gasesti solutii la problema ta.

O igiena mai buna a somnului

Este bine sa adopti obiceiuri sanatoase, care contribuie la o calitate mai buna a somnului:

- Mergi la culcare la aceeasi ora, in fiecare noapte.

- Nu folosi telefonul, nu porni televizorul si nu tine alte dispozitive electronice in dormitor.

- Evita mesele copioase si consumul de cafea inainte de culcare.

Evalueaza-ti gratuit riscul de artroza la genunchi sau solduri! si afla rapid daca durerile articulare indica un risc crescut de artroza. Daca te incadrezi in categoria de risc crescut, beneficiezi de un consult gratuit la medicul specialist!

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa foto: Shutterstock

 

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0