De la vitamina A la vitamina E: cei mai buni aliati pentru o piele frumoasa

Pentru a avea o piele supla si frumoasa, ai nevoie uneori de mici "artificii" - si nu ne referim aici doar la trucuri de make-up menite sa ascunda imperfectiunile. Exista numeroase suplimente nutritive care iti hranesc pielea din interior si care te ajuta sa tii ridurile la distanta.

vitamine piele frumoasa

Pe masura ce inaintam in varsta, unele dintre cele mai mari motive de ingrijorare pentru noi, femeile, sunt liniile fine, ridurile si pielea care isi pierde fermitatea si se lasa. Exista pe piata, bineinteles, numeroase creme si produse anti-aging, insa uneori, raspunsul la intrebarea "Ce pot face pentru a avea o piele frumoasa si sanatoasa?" este simplu: suplimentele nutritive.

Vitamina A

Articole Ingrijire frumusete primul spatiu de bannere

Vitamina A este un nutrient esential care sustine sanatatea pielii, a ochilor si a sistemului reproducator. Exista doua tipuri de vitamina A: retinoizii si carotenoizii (numiti uneori si carotenoide).

Pielea este un organ care raspunde foarte bine la retinoizi, asa ca poate sa absoarba rapid vitamina A, cand aceasta este aplicata local. Studiile din "Toxicological Research"* indica faptul ca retinolul (o forma a vitaminei A) este eficient in ceea ce priveste stimularea productiei de colagen si in reducerea ridurilor cand este aplicat local.

Vitamina A este disponibila si sub forma de suplimente. Unele suplimente combina retinoizii cu carotenoidele. Unele contin doar carotenoide, cum ar fi betacarotenul, iar altele sunt alcatuite doar din retinoizi. Discuta cu medicul tau dermatolog despre folosirea vitaminei A si despre ceea ce iti doresti sa obtii cand vine vorba de aspectul pielii tale.

Vitamina E

Este o vitamina liposolubila (se dizolva in grasimi), ea este un nutrient esential, cu proprietati antiinflamatoare. Ea sustine buna functionare a sistemului imunitar, la functionarea celulelor si la mentinerea sanatatii pielii. Este un antioxidant, adica este eficienta in combaterea efectelor radicalilor liberi. Nivelul de vitamina E din corp scade odata cu inaintarea in varsta, insa retine ca ea este disponibila si sub forma de suplimente, se gaseste in numeroase alimente, insa este si un ingredient folosit in multe produse cosmetice care pot fi aplicate local.

Cand este administrata pe cale orala, prin intermediul suplimentelor sau alimentelor, vitamina E ajunge la piele prin sebum, acele secretii uleioase, produse de glandele sebacee. Discuta cu medicul tau inainte de a lua suplimente cu vitamina E, deoarece este posibil ca aceasta sa aiba interactiuni cu unele medicamente prescrise pentru scaderea colesterolului.

Vitamina B12

Cunoscuta si sub numele de cobalamina, vitamina B12 este o vitamina esentiala, de care organismul nostru are nevoie, insa nu o poate produce. Ea are multe roluri in corp si contribuie la o piele mai sanatoasa, ajutandu-te in acelasi timp sa ai par si unghii sanatoase.

Asadar, organismul are nevoie de cantitati adecvate de vitamina B12 pentru a avea un par sanatos si puternic, piele frumoasa si unghii tari. Studiile** arata ca deficientele de vitamina B12 pot cauza aparitia a numeroase simptome dermatologice, cum ar fi hiperpigmentarea, decolorarea unghiilor, vitiligo etc.

Alti aliati pentru o piele frumoasa si sanatoasa

Multe alte vitamine, cum ar fi vitaminele C, D, K si complexul de vitamine B sunt benefice pentru pielea ta, daca iti doresti ca aceasta sa fie intr-o forma optima. Desigur, cel mai bun mod prin care te asiguri ca pielea ta are parte de nutrientii de care are nevoie este sa mananci o varietate de alimente sanatoase: fructe, legume, grasimi "bune" si surse de proteine slabe.

Vitamina D este si ea un aliat, fiind absorbita prin intermediul expunerii la soare - este vorba de expunerea limitata la soare, care te fereste de neplaceri. Discuta cu medicul tau dermatolog pentru a determina cat trebuie sa te expui la soare, in fiecare zi.

Biotina (vitamina B7) este o vitamina hidrosolubila care face parte din grupul B de vitamine. Organismul are nevoie de biotina, pentru ca il ajuta sa transforme anumiti nutrienti in energie si pentru ca aceasta indeplineste un rol important in mentinerea sanatatii pielii. Daca nu esti sigura care este doza zilnica recomandata de biotina in cazul tau, discuta cu medicul tau. El iti va explica ce doze sunt sigure, pentru a te bucura la maximum de beneficiile vitaminei B7.

 

 

Articole Ingrijire frumusete al doilea spatiu de bannere

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • * Studiul "Safety Evaluation and Anti-wrinkle Effects of Retinoids on Skin", publicat in 2010 in Toxicological research, autor: Bae-Hwan Kim.
  • ** Studiul "A review of vitamin B12 in dermatology.", publicat in American Journal of Clinical Dermatology, in 2016, autori: Brescoll J, Daveluy S.

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0