Uleiul de cânepă - beneficii pentru piele și corp

Folosit în bucătărie sau pentru a trata problemele tenului, uleiul de cânepă a devenit în ultimii ani un rival serios al uleiului de măsline. Actualmente, el este cunoscut de mai bine de 5.000 de ani, semințele de cânepă fiind utilizate în China Antică pentru calmarea inflamațiilor și refacerea organismului. Dar acest tip de ulei are și beneficii pentru piele.

Un studiu 1 din 2014 privind profilul lipidic al uleiului din semințe de cânepă a descoperit că este bogat în uleiuri sănătoase și acizi grași polinesaturați esențiali incluzând Omega 3 și Omega 6. Acizii grași, pe care îi obținem din alimente, sunt vitali pentru funcționarea corespunzătoare a tuturor sistemelor corpului. Uleiul de cânepă are în coponență mai mult de 75% acizii grași Omega 3 și Omega 6 într-un raport de 3: 1, considerat a fi raportul optim de nutriție.

Uleiul de cânepă este, de asemenea, o sursă bogată de acid gamma - linolenic (AGL), un tip de acid gras Omega 6 și de alte substanțe nutritive: vitamina E, vitamina B1, vitamina B2, vitamina B6, vitamina C, calciu, magneziu, sulf, potasiu, fier, zinc , mangan, fosfor, lecitină și caroten.

Uleiul din semințele de cânepă și problemele pielii

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Uleiul din semințele de cânepă este extrem de hrănitor și poate fi util în special pentru piele. Vitaminele și acizii grași din acest ulei te pot ajuta la menținerea pielii sănătoase și la prevenirea erupților (acnee, eczeme etc). Cantitatea mare a acizilor grași poate face din ulei o alegere excelentă pentru hrănirea pielii tale și protejarea acesteia de inflamații, oxidare și alte cauze ale îmbătrânirii.

Autorii studiului din 2014 remarcă faptul că aplicarea în mod curent a uleiului din semințe de cânepă întărește pielea și o face mai capabilă să reziste la eventuale infecții. Autorii sugerează, de asemenea, că uleiul din semințe de cânepă poate fi un tratament util pentru o serie de probleme ale pielii, inclusiv: eczemă, dermatită, psoriazis, eczemă varicoasă, lichen planus, o afecțiune inflamatorie a pielii și acneea rozacee. Aceste beneficii se datorează probabil cantității mari de grăsimi benefice și a altor compuși care se găsesc în acest tip de ulei.

Uleiul din semințele de cânepă și inflamația

Un studiu din 2011 2 sugerează că adăugarea surselor de Omega 3, precum cele găsite în uleiul de cânepă, la dieta ta poate reduce inflamația. Inflamația poate contribui la dezvoltarea bolilor precum cancerul și bolile de inimă.

Uleiul din semințele de cânepă și inima

Un studiu din 2014 3 a concluzionat că o creștere a acidului alfa-linolenic, unul dintre acizii grași din uleiul de cânepă, pare să reducă riscul de boli cardiovasculare. Acest acid gras, pe care medicii îl numesc acid linolenic, este prezent și în uleiurile de pește și în semințele de in.

Uleiul din semințele de cânepă și creierul

Conținutul de acizi grași din uleiul din semințe de cânepă poate fi de asemenea bun pentru creier, acesta având nevoie de o mulțime de grăsimi sănătoase pentru a funcționa corect. Un studiu din 2014 4 a demonstrat că uleiul din semințe de cânepă conține polifenoli, care pot juca un rol important în protejarea creierului.

Uleiul din semințele de cânepă și activitatea hormonală

Un studiu din 2011 5 a arătat că simptomele fizice și emoționale asociate cu simdromul premenstrual sunt cauzate de sensibilitatea la hormonul prolactină care poate fi legat de nivelul scăzut al prostaglandinelor. Iar acidul gamma-linoleic (GLA) din uleiul de cânepă ajută la producerea prostaglandinelor. Studiul a arătat că femeile cu sindromul premenstrual care au luat 210 mg de GLA au înregistrat o scădere notabilă a simptomelor. Același GLA are un important rol și în prevenirea complicațiilor apărute la menopauză.

Doza zilnică recomandată

Indiferent dacă îl consumi ca atare sau în diverse preparate, recomandat este să consumi maximum 1-2 linguri pe zi (10-20 ml). Totodată, indicat este să discuți și cu medicul, pentru a te asigura că acest tip de ulei nu interferează cu medicamentele pe care le iei.

 

 

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:
1 Studiu „Hemp (Cannabis sativa L.) Seed Oil: Analytical and Phytochemical Characterization of the Unsaponifiable Fraction”, autori S. 
Montserrat-de la Paz, F. Marín-Aguilar, M. D. García-Giménez, M. A. Fernández-Arche, data, 15 ianuarie 2014

2 Studiul „Omega-3 Supplementation Lowers Inflammation and Anxiety in Medical Students: A Randomized Controlled Trial”, autori Janice K. Kiecolt-Glaser, Martha A. Belury, Ronald Glaser data 11 noiembrie 2011
3 Studiul „The Evidence for α-Linolenic Acid and Cardiovascular Disease Benefits: Comparisons with Eicosapentaenoic Acid and Docosahexaenoic Acid”, autori Jennifer A. Fleming and Penny M. Kris-Etherton, data 5 noiembrie 2014
4 Studiul „Hemp (Cannabis sativa L.) Seed Phenylpropionamides Composition and Effects on Memory Dysfunction and Biomarkers of Neuroinflammation Induced by Lipopolysaccharide in Mice”, Yuefang Zhou, Shanshan Wang și Peihong Fan, data 30 noiembrie 2014
5 Studiul „Essential fatty acids for premenstrual syndrome and their effect on prolactin and total cholesterol levels: a randomized, double blind, placebo-controlled study”, autori Edilberto A Rocha Filho, José C Lima și Ulisses Montarroyos, data 17 ianuarie 2011
https://www.medicalnewstoday.com/articles/324450.php#heart-health
https://www.healthline.com/health/hemp-oil-benefits#pms-and-menopause
https://www.passeportsante.net/fr/Solutions/PlantesSupplements/Fiche.aspx?doc=chanvre_huile_graines_ps
https://www.santescience.fr/huile-de-chanvre/

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0