Mit sau adevar: Parul mananca nutrientii din organism?

Se spune ca parul foarte lung poate “fura” din vitaminele si mineralele importante pentru organism. Asta ar insemna ca persoanele cu par foarte lung pot suferi carente alimentare. Ei bine, acesta este un mit, neexistand un fundament stiintific care sa sustina aceasta teorie.

Parul are nevoie, intr-adevar, de vitamine si nutrienti pentru a creste si pentru a fi sanatos si frumos. Insa asta nu inseamna ca “mananca” din nutrientii necesari in organism. Daca exista vitamine si minerale suficiente, parul va primi portia de care are nevoie. Pe de alta parte, daca in organism exista deja deficit de minerale sau vitamine, si parul se va confrunta cu un asemenea deficit. Drept urmare, va deveni fragil, isi va pierde stralucirea si se va rupe cu usurinta.

Pentru a creste, dar si pentru a se mentine sanatos, parul are nevoie de vitamine precum vitamina C, vitamine din complexul B precum si de vitaminele A si E.

Cu toate ca firele de par sunt alcatuite din proteine, vitaminele si mineralele sunt esentiale pentru podoaba capilara. De multe ori, chiar parul poate trada o carenta nutritionala pe care altfel nu am observa-o. Asadar, daca observi modificari la nivelul podoabei capilare – parul devine mai aspru, mai fragil si lipsit de stralucire in ciuda faptului ca nu l-ai expus unei decolorari sau vopsiri mai agresive recent, e indicat sa mergi la medic pentru a verifica daca nu cumva suferi de un deficit de vitamine sau minerale.

Daca deficitul nutritional se confirma, tot ce trebuie sa faci este sa administrezi suplimente pentru a compensa lipsa unei anumite vitamine sau a unui nutrient, dar si sa adopti o dieta echilibrata, pentru a te asigura ca organismul primeste toti nutrientii de care are nevoie.

Administrarea suplimentelor alimentare, benefica (si) pentru podoaba capilara

Daca vrei sa stimulezi cresterea parului tau ori daca vrei sa ii redai acestuia stralucirea, poti administra suplimente alimentare care contin vitamine si minerale de care podoaba capilara are nevoie.

Suplimentele care contin biotina, adica vitamina B7, sunt in mod deosebit recomandate pentru par. Deficitul de biotina se manifesta si prin caderea parului, in timp ce aportul suficient de biotina sustine cresterea parului si fortifica totodata firul de par.

Insa biotina nu este singura vitamina din complexul vitaminelor B benefica parului. Riboflavina, adica vitamina B2, este o alta vitamina importanta pentru mentinerea frumusetii si sanatatii podoabei capilare. Aceasta are proprietati antioxidante puternice, combatand efectele daunatoare ale radicalilor liberi.

O alta vitamina necesara pentru un par de invidiat este vitamina C, renumita pentru proprietatile sale antioxidante. Aceasta vitamina contribuie la producerea colagenului, care se regaseste si in firele de par. Totodata, fiind antioxidant, aceasta vitamina reduce si stresul oxidativ, care poate face parul fragil.

Lipsa de vitamina D este asociata cu alopecia, aceasta vitamina fiind de ajutor in procesul de creare a unor noi foliculi. Pe timpul iernii, organismul poate avea de-a face cu un deficit de vitamina D ce poate avea un impact negativ si asupra parului. Organismul are abilitatea de a produce aceasta vitamina in urma expunerii la radiatiile UV, care este insa limitata in zilele geroase si innorate de iarna.

In ceea ce priveste mineralele din organism, fierul este cel care are un impact major asupra firelor de par. Deficitul de fier nu este asociat numai cu anemia, ci si cu caderea parului, mai ales in randul femeilor. Aceasta carenta poate fi combatuta prin administrarea suplimentelor cu fier.

O dieta echilibrata, care sa previna carentele alimentare, este mai mult decat suficienta pentru un par frumos si sanatos. Daca insa nu adoptam o dieta echilibrata, putem compensa prin suplimente alimentare, care asigura organismului nutrientii de care are nevoie. Aceste suplimente pot fi luate dupa consultarea medicului de familie.  

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0