Yoga pentru durerile lombare

Asanele, adica posturile specifice practicii yoga, intind toate grupele de muschi ale corpului, detensionandu-le si sporindu-le totodata flexibilitatea.

Durerile lombare, in special cele cauzate de tensiuni sau intinderi musculare ori de o postura incorecta a coloanei vertebrale, pot fi combatute cu ajutorul practicii yoga.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Potrivit specialistilor, yoga mareste flexibilitatea, ofera stabilitate trunchiului, corecteaza postura si imbunatateste respiratia – de aceea este atat de eficienta in tratarea durerilor de spate.

Studiile facute in ultimii ani au confirmat faptul ca yoga este la fel de eficienta precum kinetoterapia in tratarea durerilor lombare, dar si a altor dureri de spate.

In ceea ce priveste tipul de yoga, hatha yoga este cea mai benefica pentru sanatatea spatelui, fiind o forma de yoga care se concentreaza atat pe asane, cat si pe tehnicile de respiratie pranayama. Scopul hatha yoga este acela de a oferi o serie de beneficii psihice si fizice practicantului.

Beneficii fizice ale practicii yoga asupra spatelui

Fortifica musculatura care sustine coloana vertebrala – posturile specifice yoga sunt mentinute cateva secunde, poate chiar minute bune. Astfel, musculatura intregului corp, inclusiv cea a zonei lombare, este fortificata. Intrucat muschii mai puternici ofera mai multa sustinere coloanei vertebrale, vertebrele si discurile intervertebrale au o stabilitate mai buna.

Detensioneaza musculatura spatelui – avand la baza si exercitii de stretching,  yoga reduce tensiunea musculara, reducand totodata si riscul de dureri lombare. Mai mult decat atat, intinderile din timpul executarii asanelor stimuleaza si circulatia sanguina la nivel muscular, ameliorand durerile de spate.

Corecteaza postura coloanei vertebrale – asanele pe care le mentii secunde sau chiar minute bune, facute in paralel cu respiratia abdominala, pot corecta postura coloanei vertebrale. Cu cat postura corpului e mai corecta, cu atat mai mici sunt sansele de aparitie a durerilor lombare.

 

 

Asane benefice pentru spate

Balasana – denumita si postura copilului, Balasana permite coloanei vertebrale relaxare totala, luand in mod deosebit presiunea de pe zona lombara.

Marjariasana – postura pisicii este folosita chiar si in cadrul sedintelor de kinetoterapie intrucat intinde complet coloana vertebrala si mareste mobilitatea acesteia.

Uttanasana – aceasta asana presupune intinderea completa a coloanei vertebrale, marindu-i flexibilitatea si relaxand-o.

Adho Mukha Svanasana – zona lombara sustine partea superioara a corpului, de aceea aceasta asana este benefica intrucat ia toata presiunea de pe zona aceasta.

Viparita Karani – aceasta postura presupune ridicarea picioarelor pe pereti, astfel incat sa se stimuleze circulatia sanguina la nivelul picioarelor si sa se relaxeze complet musculatura din zona lombara. Este in mod deosebit eficienta pentru persoanele care au dureri lombare din cauza statului excesiv in picioare.

Daca practici yoga pentru ameliorarea durerilor lombare, trebuie sa ai foarte mare atentie pentru ca anumite posturi pot avea efectul advers, declansand sau agravand durerile din zona de jos a spatelui. Ideal ar fi sa practici yoga sub indrumarea unui instructor pe care sa il anunti cu privire la problemele de spate pe care le ai.

Nu iti forta niciodata spatele daca simti tensiune in zona lombara sau in alta zona a corpului. Asculta intotdeauna semnalele transmise de corpul tau si nu forta niciodata.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0