Spasme lombare: cauze si tratament

Spasmele lombare sunt resimtite ca o contractura musculara puternica. Acestea pot fi cauzate de o postura incorecta, de suprasolicitarea musculaturii, dar si de o tensionare musculara. Daca spasmele musculare nu dispar in cateva zile, ba chiar se agraveaza, e indicat sa apelezi la un consult de specialitate.

Cauze spasme lombare

In general, spasmele in zona lombara apar din cauza inflamatiei. Exista insa si situatii mai serioase, in care spasmele apar din cauza unui disc herniat. Iata care sunt cele mai frecvente cauze ale spasmelor musculare din zona lombara:

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Postura incorecta a corpului – postura incorecta adoptata in special pe scaun si la volan poate cauza tensionarea musculaturii lombare, avand ca urmare aparitia spasmelor dureroase. Unele persoane au tendinta de a-si modifica si mai mult postura spatelui, incercand sa amelioreze astfel spasmele, insa aceasta strategie este daunatoare.

Sedentarismul – stilul de viata sedentar, caracterizat de lipsa activitatii fizice, duce la slabirea musculaturii spatelui. Astfel, muschii din partea joasa a spatelui se pot contracta, provocand spasme.

Suprasolicitarea musculaturii spatelui – nici un efort prea mare nu este benefic, suprasolicitarea musculaturii spatelui fiind o alta cauza a declansarii spasmelor musculare. Alaturi de febra musculara, spasmele lombare reprezinta un semnal pe care corpul ti-l transmite atunci cand il fortezi.

Intindere musculara – intinderea musculara, dar si cea a ligamentelor sau tendoanelor, poate declansa spasme lombare.

Daune aduse terminatiilor nervoase – bolile care afecteaza terminatiile nervoase din zona lombara pot cauza, pe langa dureri, si spasme lombare.

Afectiunile discurilor intervertebrale – hernia de disc, precum si alte afectiuni similare pot cauza spasme musculare, pe langa alte simptome precum durerea sau rigiditatea.

Anxietatea – expunerea la stres si anxietatea se fac adesea vinovate pentru spasmele musculare. In primul rand, avem tendinta de a incorda musculatura spatelui atunci cand suntem tensionati. De asemenea, adrenalina secretata in exces din cauza anxietatii poate produce spasme musculare.

Fibromialgia – aceasta afectiune cronica ce declanseaza durere si sensibilitate in multe zone ale corpului poate fi responsabila si pentru aparitia spasmelor musculare la nivelul spatelui.

Cum se trateaza spasmele lombare

In functie de cauza care declanseaza spasmele lombare, medicul va recomanda cel mai potrivit tratament. Daca spasmele apar din cauza tensionarii, suprasolicitarii sau a posturii incorecte a zonei lombare, cateva exercitii si intinderi, precum si trecerea timpului, vor vindeca spasmele.

In cazul in care alte afectiuni provoaca spasmele, poate fi nevoie de tratament medicamentos, fizioterapie, interventie chirurgicala ori tratament medicamentos cu anxiolitice si/ sau antidepresive.

 

 

Remedii la indemana pentru spasmele musculare

Poti folosi o serie de strategii si remedii pentru a ameliora spasmele lombare.

Compresele reci si calde – compresele reci si calde pot fi folosite alternativ, la intervale de 20 de minute, pentru ameliorarea spasmelor lombare. In timp ce compresele reci reduc inflamatia, cele calde stimuleaza circulatia sanguina.

Masarea zonei – si masajul poate fi de mare ajutor in combaterea spasmelor lombare. Poti folosi un unguent cu proprietati antiinflamatoare, pentru a combate inflamatia, daca aceasta exista.

Intinderile – stretching-ul, exercitiile fizice usoare si plimbarile pot fi de mare ajutor in combaterea spasmelor din zona lombara.

Relaxantele musculare – acestea se pot achiziona din farmacii fara reteta si pot fi administrate pe o perioada limitata, pentru combaterea spasmelor musculare. Daca, insa, nu observi o ameliorare a situatiei in cateva zile, e obligatoriu sa apelezi la medic, pentru un consult de specialitate.

Cum poti sa previi spasmele musculare

Spasmele musculare pot fi prevenite prin menajarea spatelui tau. Nu te forta sa faci miscari solicitante, nu ridica greutati foarte mari si nu sta in aceeasi postura ore in sir (la birou, pe scaun sau la volan). Daca jobul tau presupune statul indelungat in picioare sau pe scaun, asigura-te ca iei o pauza de 10 minute la fiecare ora, astfel incat sa detensionezi zona lombara prin diverse miscari si posturi.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0