Factori care favorizeaza durerile lombare vara

Pe timp de vara, petrecem mai mult timp in aer liber, ne bucuram de soare si plecam in vacanta mai des decat in timpul anului. Insa ce ne facem cand durerile lombare nu ne dau pace?

Riscul de dureri lombare creste pe timpul verii, de aceea persoanele care se stiu cu o predispozitie pentru asemenea neplaceri ar trebui sa fie mai vigilente, astfel incat sa le previna.

In cazul unor pacienti, temperaturile ridicate, umiditatea si presiunea atmosferica pot declansa sau agrava durerile de spate joase. Pe de alta parte, exista si pacienti care inregistreaza o ameliorare a durerilor in timpul verii si o agravare a acestora in sezonul rece.

Pentru a ameliora durerile lombare cauzate de conditiile meteorologice specifice verii, foloseste comprese reci pentru a calma durerile.

Pe langa conditiile meteo specifice verii, exista si alti factori care cresc riscul de dureri lombare in sezonul cald – iata despre ce este vorba:

Calatoriile – vara pleci in vacante si in city-break-uri mai mult decat in restul anului, iar asta inseamna ca petreci mai mult timp pe bancheta masinii sau pe scaunul din avion, suprasolicitand zona lombara si toata coloana vertebrala.

Pentru a preveni durerile lombare aparute din aceasta cauza, incearca sa folosesti o perna pentru zona lombara (poti rula o patura daca nu ai la dispozitie o perna). Aceasta perna va oferi sustinere spatelui, reducand presiunea pusa la nivel lombar.

Activitatile specifice verii – vara petrecem mai mult timp desfasurand activitati relaxante sau sportive. Insa parcurile acvatice, parcurile de distractii si activitatile sportive in aer liber cresc riscul de accidentare, ceea ce inseamna ca ai risc marit de declansare a unui episod dureros la nivelul spatelui.

Gradinaritul, de asemenea, poate suprasolicita zona lombara. Cu toate ca ai senzatia ca nu e o activitate riscanta, gradinaritul implica adoptarea unor posturi nefiresti pentru zona lombara. Asigura-te ca nu iti fortezi spatele si ca te apleci si te ridici corect – adica prin indoirea genunchilor si mentinerea spatelui perfect drept atat la aplecare, cat si la ridicare.

Somnul – pe timpul verii avem tendinta naturala de a dormi mai putin decat de obicei, iar lipsa somnului favorizeaza instalarea durerilor de spate. De asemenea, si dormitul pe saltele nepotrivite, in timpul vacantelor, poate contribui la aparitia dorsalgiei joase.

Evenimentele la care participam – vara este sezonul nuntilor, iar asta implica, in cazul femeilor, mersul pe tocuri, iar pentru ambele sexe multe ore de dans. Mersul pe tocuri implica adoptarea unei posturi corporale diferite, ce tensioneaza zona lombara. Incearca sa porti numai pantofi/ sandale cu un calapod cat mai comod si nu te aventura sa porti tocuri foarte inalte daca stii ca ai deja dureri de spate – medicii recomanda maximum 5 centimetri de toc persoanelor cu probleme lombare, insa poti face o exceptie si poti alege un toc de 8 cm, atat timp cat modelul purtat este confortabil. In ceea ce priveste dansul, marea problema e ca implica activitate fizica intensa, pe care o facem fara sa avem musculatura incalzita – de aceea a doua zi putem avea dureri lombare.

 

 

Slapii – ai senzatia ca slapii sunt extrem de comozi? Ei bine, acestia pot fi la fel de riscanti pentru spatele tau ca si pantofii cu toc inalt. Asta pentru ca slapii nu ofera sustinere piciorului tau, cauzand tensionarea zonei lombare. Inlocuieste slapii cu o pereche de sandale si aceasta problema va disparea.

Pentru a avea o vara reusita, protejeaza-ti spatele astfel incat sa reduci riscul de declansare a unui episod dureros. De asemenea, nu uita sa te hidratezi – hidratarea e importanta pentru intreg organismul, insa in mod deosebit pentru discurile intervertebrale, care au nevoie de hidratare pentru a se mentine puternice si flexibile.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0