Exercitii pentru hernia de disc

O hernie de disc se refera la o problema cu una dintre pernele gelatinoase (discuri) dintre oasele individuale (vertebre), care formeaza coloana vertebrala. Un disc spinal este ca o perna din jeleu, cu un centru moale imbracat intr-un exterior dur.

Ce este hernia de disc?

Uneori numita si disc rupt, o hernie de disc apare atunci cand o parte din interiorul moale al discului intervertebral iese afara printr-o crapatura formata la nivelul exteriorului dur.

Exercitiile sunt o componenta importanta in tratarea herniei de disc. Sportul fortifica musculatura spatelui, care va oferi, astfel, o mai buna sustinere coloanei vertebrale, iar durerile de spate vor fi prevenite sau ameliorate. Mai mult decat atat, practicand sport in mod regulat, vei mentine flexibilitatea coloanei vertebrale, aspect foarte important pe termen lung.

stop artroza

Activitatea fizica reprezinta un factor important in reducerea durerilor pe timpul tratamentului, ajutand astfel la o sanatate mai buna, pe termen lung, a coloanei vertebrale. Durerile ce apar dupa exercitiile fizice vor disparea dupa 1-2 zile.

Trebuie sa rezisti tentatiei de a te intinde in pat atunci cand ai dureri cauzate de hernia de disc. Musculatura trebuie sa fie activa pe toata durata zilei. Daca uiti sa-ti faci exercitiile intr-o zi, este posibil ca organismul tau sa nu raspunda la tratament.

Insa trebuie sa fii foarte atent atunci cand alegi exercitiile fizice pe care le vei practica. Asta pentru ca unele miscari iti pot agrava durerile, determinand miscarea discurilor intervertebrale.

 

 

Ce fel de activitate fizica este recomandata?

Programe ca yoga sau pilates sunt exact ceea ce trebuie pentru a avea o rezistenta crescuta si o flexibilitate ridicata a coloanei. Este posibil ca medicul sa-ti recomande mersul pe jos, mersul pe bicicleta sau inotul.

Eu as plusa cu niste exercitii pentru musculatura trunchiului, musculatura care sustine coloana (muschii pelvieni, musculatura diafragmei, oblici interni, patratul lombar sau multifidusul).

Anumite clase de aerobic ar putea accentua problema, de aceea recomand o discutie cu medicul inainte de a lua o decizie in aceasta privinta. Daca alegi, totusi, aerobicul, e indicat sa nu iti fortezi corpul si sa il obisnuiesti cu miscarea treptat – in primele zile practica 10 minute, apoi prelungeste pana cand ajungi la 30-40 de minute de aerobic pe zi, 5 zile pe saptamana.

Mai jos, va prezint cateva exercitii ce pot fi practicate de pacientii cu hernie de disc:

Exercitiul pisica (inspirat din postura pisicii – yoga) va permite alungirea coloanei vertebrale si detensionarea discurilor intervertebrale.

•          Asezat pe palme si genunchi.

•          Inspir 4 secunde si arcuiesc in extensie zona lombara (imaginea 1).

•          Expir si arcuiesc spatele (imaginea 2), incerc sa-mi privesc genunchii si sa mentin cat mai lunga zona de expirat 8-10 secunde.

•          Nu uita ca zona cervicala sa fie intinsa simtitor.

Decompresia vertebrala permite discurilor si vertebrelor sa se indeparteze usor, luand presiunea de pe acestea.

  • Foloseste o bara pozitionata deasupra capului pentru a-ti prinde mainile de ea.
  • Apoi lasa-ti corpul sa atarne timp de 30 de secunde si repeta aceasta operatiune de 3 ori.

Extensiile spatelui, din picioare, combat presiunea pusa pe coloana vertebrala de-a lungul zilei si amelioreaza durerile cauzate de hernia de disc – iata cum se procedeaza:

  • Stai in picioare, cu talpile la o distanta de cativa centimetri una de cealalta.
  • Asaza-ti palmele pe solduri si impinge-ti cu ajutorul acestora zona pelvina in fata, intinzandu-ti totodata coloana vertebrala.
  • Repeta aceasta miscare de 10 ori, fa o pauza, apoi mai fa inca 2 seturi de exercitii.


Indiferent de tipul de exercitii pe care il practici, e foarte important sa iti asculti corpul. Daca observi durere sau sensibilitate la anumite miscari, evita-le pentru o perioada si discuta, cu prima ocazie, cu medicul tau pe aceasta tema.

Spor la miscare!

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0