Durerea lombara la mamici - de ce apare si cum poate fi prevenita

Durerea lombara este adesea intalnita in randul mamicilor – iata care sunt cele mai comune cauze ale durerilor de spate la mamici, dar si cum pot fi prevenite.

Studiile facute in domeniu au aratat ca activitatile care ne determina sa stam in pozitii ciudate cresc riscul de dureri de spate. Totodata, se stie ca ridicarea greutatilor mari favorizeaza durerile lombare din cauza presiunii suplimentare puse atat asupra coloanei vertebrale, cat si asupra musculaturii din zona lombara. Asadar, nu ar trebui sa ne surprinda ca mamicile sufera de pe urma acestor dureri, avand in vedere posturile pe care le adopta atunci cand au grija de copii.

Cele mai comune cauze ale durerii lombare la mamici

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Alaptatul – mamele care alapteaza stau adesea intr-o postura care pune presiune pe zona lombara, mai ales daca bebelusul cantareste mai mult de 5 kilograme. Pentru a preveni aceasta problema, femeile ar trebui sa stea, atunci cand alapteaza, pe un scaun cu spatar ori pe o canapea, pentru a se putea rezema. Copilul ar trebui sa fie pus pe o perna, astfel incat mamica sa nu fie nevoita sa se aplece pentru a-l hrai pe cel mic. In acest fel, spatele este protejat si nu exista riscul de dureri lombare.

Ridicarea copilului din carucior/ patut – atunci cand se apleaca pentru a ridica copilul din carucior, mamicile au tendinta de a face ridicarea indoind si ridicand mijlocul. Ei bine, corect ar fi ca aplecarea deasupra caruciorului sa fie facuta prin indoirea genunchilor, iar ridicarea, dupa ce copilul este luat in brate, sa se faca tot prin miscarea genunchilor. Astfel, zona lombara nu este suprasolicitata.

Punerea copilului in scaunul de masina – ideal ar fi ca scaunul de masina sa fie pus cu fata catre usa masinii, pentru ca punerea copilului in scaun sa fie facila. Apoi, dupa ce copilul este prins cu centurile de siguranta, se va pune scaunul la locul lui si se va securiza cu centura. Daca ti se pare complicat sa faci mereu aceasta manevra, aseaza-te pe bancheta, langa scaunul celui mic, cu el in brate. Roteste-ti apoi torsul si pune-l pe copil in scaun.

 

 

Ridicarea copilului de pe jos – in niciun caz nu trebuie sa te apleci indoindu-ti spatele atunci cand vrei sa il iei pe cel mic in brate. Tine-ti picioarele distantate si lasa-te usor in jos, pana cand ajungi cu posteriorul aproape de podea. Ia-l pe cel mic in brate, apoi ridica-te indreptandu-ti picioarele treptat.

Mamicile care au copii mici, care necesita ridicari repetate si isi doresc sa stea in brate, ar trebui sa fie foarte atente la miscarile pe care le fac. Cu cat mamica este mai constienta de grupele musculare si structurile osoase folosite in timpul executarii unei miscari, cu atat mai atenta va fi atunci cand face miscarile respective. Preventia este recomandata in cazul durerilor lombare, asa ca ar trebui sa reducem la minimum riscurile la care ne expunem.

Daca durerile de spate nu iti dau pace, ia legatura cu medicul specialist. In timpul alaptarii, folosirea medicamentelor pentru calmarea durerilor de spate este contraindicata, de aceea este esential ca durerile sa fie prevenite.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0