Durerea lombara dupa antrenamentul cu greutati NU este normala

Antrenamentele cu greutati nu ar trebui sa provoace dureri lombare, daca exercitiile sunt executate in mod corect si nu exista probleme medicale care sa cauzeze asemenea dureri.

Este normal sa apara febra musculara sau sensibilitatea in zona lombara dupa un antrenament intens cu greutati, insa nu si durerea de spate.

Daca dupa un asemenea antrenament te confrunti cu dureri intense, e recomandat sa mergi de urgenta la medicul specialist, pentru a verifica daca nu cumva exista o afectiune care iti declanseaza aceste dureri.

stop artroza

Cum se executa in mod corect ridicarile de greutati

Pentru a nu iti expune spatele niciunui risc atunci cand faci antrenamente cu greutati, e important ca exercitiile sa fie facute in mod corect.

Acest lucru presupune mentinerea spatelui perfect drept, indiferent de exercitiul executat. Atunci cand ridici de jos greutatile, tine-ti spatele drept si fa ridicarea din bazin si picioare. In acest fel, nu exista riscul de accidentare a spatelui. De asemenea, e foarte important sa incerci sa iti incordezi abdomenul, nu spatele.

Daca faci antrenamente sub indrumarea unui antrenor, in mod cert vei invata sa executi ridicarile de greutati asa cum trebuie, fara sa iti pui in pericol spatele.

Un alt aspect important consta in ascultarea corpului si respectarea limitelor acestuia. Daca iti fortezi corpul ridicand greutati prea mari pentru forta ta, nu vei face altceva decat sa cresti riscul de accidentare si de aparitie a durerilor joase de spate si nu numai.

 

 

Care sunt avantajele antrenamentului cu greutati

Antrenamentul cu greutati are o serie de beneficii pentru tine asa ca ar fi pacat sa renunti la acesta din cauza fricii de durerile lombare.

Printre efectele benefice ale unui asemenea antrenament se numara:

  • Eficienta – aceste antrenamente lucreaza mai multe grupe de muschi in acelasi timp, fiind extrem de eficiente pentru tonifierea musculaturii intregului corp.
  • Scadere in greutate – antrenamentele cu greutati determina organismul sa consume foarte multa energie, stimuland astfel arderea caloriilor si accelerand eliminarea kilogramelor in plus.
  • Imbunatatirea densitatii osoase – exercitiile cu greutati, practicate in mod regulat, sporesc densitatea osoasa, prevenind afectiuni precum osteoporoza.
  • Imbunatatirea posturii corpului – acest tip de antrenament fortifica spatele, umerii, dar si picioarele, corectand postura incorecta a corpului.
  • Prevenirea durerilor lombare – daca sunt executate in mod corect, antrenamentele cu greutati pot chiar sa reduca riscul de dureri joase de spate, mentinand postura corecta a coloanei vertebrale si fortificand musculatura lombara, care va oferi o mai buna sustinere vertebrelor.

Cum te recuperezi daca suferi de disconfort lombar in urma antrenamentelor cu greutati

Daca antrenamentele cu greutati iti provoaca disconfort lombar, exista cate lucruri pe care le poti face pentru a grabi procesul de vindecare.

Ia o pauza – spatele nu trebuie fortat daca au aparut deja disconfortul sau chiar durerile. Ia o pauza de la antrenamente pana cand te recuperezi complet. Intre timp, poti face exercitii de intindere a musculaturii, yoga, pilates, inot sau alte antrenamente usoare.

Fa-ti masaj – poti sa iti masezi singur zona lombara ori poti apela la un specialist. Masarea zonelor sensibile va stimula circulatia sanguina in regiunile afectate, grabind astfel procesul de vindecare. Poti folosi un gel cu efect antiinflamator pentru potentarea efectului masajului.

Foloseste comprese cu gheata – compresele cu gheata combat inflamatia si amelioreaza durerea si disconfortul de la nivel lombar. Aplica comprese cu gheata o data la cateva ore si vindecarea va fi mai rapida. La cateva zile dupa antrenamentul care a provocat disconfort, poti folosi si comprese calde, alternativ cu cele cu gheata. La un interval de 20 de minute aplica comprese cu gheata, apoi comprese calde. Vei observa o ameliorare imediata.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0