Cum prevenim durerile lombare

Durerea lombara, indiferent de cauza sa, poate fi prevenita cu ajutorul catorva strategii eficiente.

Durerea lombara poate fi acuta (de scurta durata) sau cronica (de lunga durata). Durerea de spate acuta poate persista de la cateva zile la cateva saptamani. Aceasta este adesea cauzata de o accidentare, de suprasolicitarea spatelui prin ridicarea unor obiecte foarte grele ori de o miscare incorecta. Durerea acuta dispare de obicei de la sine, fara un tratament anume. Pe de alta parte insa, durerea cronica poate persista chiar mai bine de 6 luni. Din fericire, si acest tip de durere poate fi tratat, in cele mai multe cazuri, fara interventie chirurgicala.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Fortificarea musculaturii spatelui reprezinta cea mai buna strategie pentru prevenirea durerii lombare intrucat muschii antrenati sunt mai rezistenti si mai putin predispusi intinderilor, dar totodata ofera si suportul necesar coloanei vertebrale.

Iata cum poti sa previi durerile lombare:

Fa miscare – una dintre cele mai eficiente strategii de combatere a durerilor lombare consta in practicarea unui sport. Muschii sunt facuti pentru a se misca, iar daca adoptam un stil de viata sedentar, acestia devin rigizi si ne pot provoca dureri de spate. Totodata, miscarea ne ajuta si sa ne mentinem in forma, ceea ce previne, de asemenea, durerile lombare. Fiecare kilogram in plus, mai ales depozitat in jurul taliei sau abdomenului, exercita o presiune mai mare asupra zonei lombare, cauzand dureri de spate.

Muschii bine antrenati ofera suportul necesar coloanei vertebrale, mentinand discurile intervertebrale, dar si vertebrele, la locul lor.

Corecteaza-ti postura – o postura incorecta, in care coloana vertebrala este deformata, pune presiune pe zona lombara si poate cauza ori accentua durerile de spate. Ideal ar fi sa mentinem coloana vertebrala dreapta atunci cand stam in picioare, dar si atunci cand stam in sezut. Pentru a avea postura corecta atunci cand stam la birou,e  indicat sa folosim un scaun ergonomic, care sa ofere sustinere curburii coloanei vertebrale. De asemenea, daca stai multe ore la birou, e indicat sa te ridici cel putin o data pe ora, pentru a te plimba timp de 5-10 minute.

Protejeaza-ti spatele atunci cand ridici greutati – atunci cand ridicam greutati, presiunea pusa pe zona lombara creste. Putem insa sa reducem aceasta presiune invatand sa ridicam in mod corect greutati. Mai exact, trebui sa ne aplecam indoind genunchii si mentinand spatele drept, iar apoi sa ne ridicam tot prin miscarea de genunchi. Cea mai mare greseala pe care o putem face atunci cand ridicam obiecte grele este sa ne aplecam dupa ele prin indoirea coloanei vertebrale.

 

 

Mentine-ti greutatea – supraponderabilitatea mareste presiunea pusa pe zona lombara asa ca mentine-ti greutatea prin adoptarea unui stil de viata sanatos si prin dieta, daca este necesar.

Ai grija la pozitia in care dormi – si modul in care dormi poate accentua durerile de spate. Daca ai probleme cu spatele, medicul iti poate recomanda sa dormi pe o parte, cu genunchii adusi la piept, insa te poate sfatui si sa dormi pe spate, cu o perna pusa sub genunchi. Dormitul pe burta poate sa agraveze problemele lombare.

Evita tocurile inalte – tocurile foarte inalte iti pot muta centrul de greutate si pot tensiona musculatura din zona lombara. Daca ai frecvent dureri lombare, multumeste-te cu tocuri de 5 centimetri, nu mai mult, insa purtate ocazional, nu zilnic.

Renunta la fumat – studiile facute in ultimii ani au dovedit faptul ca fumatul poate agrava durerile de spate. Cauza exacta a acestei asocieri nu este cunoscuta, insa medicii banuiesc ca are legatura cu faptul ca fumatul inrgoasa vasele de sange. Asadar, oxigenul ajunge mai greu la tesuturile din zona lombara, ceea ce inseamna ca exista risc crescut de accidentare, precum si timp indelungat de vindecare.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0