Uleiul de cocos: cum il introduci in dieta

Uleiul de cocos are nenumarate beneficii pentru sanatate, printre care accelerarea metabolismului, intarirea sistemului imunitar si reducerea inflamatiei.

Alte beneficii ale uleiului de cocos:

  • Mentine senzatia de satietate
  • Are proprietati antibacteriene si antifungice
  • Imbunatateste activitatea creierului
  • Sporeste energia
  • Reduce riscul de afectiuni cardiace
TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Daca nu obisnuiesti sa consumi ulei de cocos probabil ca te intrebi cum l-ai putea adauga in dieta – Iata cateva idei care iti vor fi de ajutor!

Gateste cu ulei de cocos – inlocuieste, atunci cand reteta iti permite, uleiurile vegetale cu uleiul de cocos. Spre exemplu, poti folosi acest ulei atunci cand sotezi legumele ori cand prepari omleta de dimineata. Important este sa folosesti un ulei de cocos de calitate, de provenienta organica.

Poti folosi uleiul de cocos si la prepararea prajiturilor si a produselor de patiserie, pentru a inlocui untul. Briosele, negresele si fursecurile vor fi gustoase si (mai) sanatoase daca le prepari cu ulei de cocos.

Pune ulei de cocos in bauturile calde – aroma ciocolatei calde, a cafelei dar si a ceaiului de dimineata poate fi imbunatatita cu putin ulei de cocos. Secretul pentru ca bautura sa devina cremoasa, nu uleioasa, consta in amestecarea insistenta cu ajutorul unei lingurite.

Adauga ulei de cocos in smoothie-uri – atat textura, cat si gustul smoothie-urilor au de castigat de pe urma uleiului de cocos asa ca este recomandat sa adaugi in blender, atunci cand prepari un smoothie, si o lingurita de ulei de cocos.

 

 

Completeaza aroma supelor cu ulei de cocos – supele crema in mod special au un gust mai bun daca sunt asezonate cu ulei de cocos. Asigura-te ca uleiul de cocos este complet topit si decoreaza suprafata supelor crema cu acesta.

Foloseste-l pentru a unge tava in care pregatesti placinta – uleiul de cocos poate fi folosit cu succes pentru a tapeta peretii tavilor in care vei coace o placinta, o tarta sau poate chiar un blat de tort. Acesta nu numai ca va impiedica placinta sa se lipeasca de tava, insa totodata va si imbogati aroma acesteia.

Adauga ulei de cocos in ovazul de la micul dejun – pregateste-ti ovazul asa cum o faci de obicei, iar la final adauga o lingurita de ulei de cocos. Uleiul de cocos va spori senzatia de satietate oferita de ovaz.

Cat ulei de cocos e recomandat sa consumi

Uleiul de cocos, oricat de sanatos ar fi, este totusi bogat in grasimi asa ca e bine sa il consumi in cantitati moderate. Introdu deci uleiul de cocos in dieta ta in cantitati moderate si astfel te vei bucura de proprietatile benefice ale acestuia.

Potrivit studiilor, cantitatea moderata de ulei de cocos in cazul unei persoane care consuma 2000 de calorii pe zi este de 35 de g de ulei de cocos pe zi.

Este important de stiut ca o lingura de ulei de cocos contine 130 de calorii.

Specialistii in nutritie sustin ca uleiul de cocos este benefic atunci cand inlocuieste grasimile nesanatoase, nu atunci cand vine in completarea acestor grasimi.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0