Trenduri în materie de nutriție pentru 2021

Mâncarea cultivată local, dietele care pun accentul pe produse vegetale și suplimentarea cu vitamine și probiotice se numără printre trendurile anului 2021 în materie de nutriție.

Anul 2020 a venit cu schimbări pentru mulți oameni din întreaga lume, iar obiceiurile și comportamentele noastre de zi cu zi s-au modificat și ele. Multe persoane au început să acorde o mai mare atenție sănătății și bunăstării lor, inclusiv în ceea ce privește nutriția. Află în cele ce urmează care sunt trendurile alimentare și nutriționale ale acestui an.

1. Nutriția funcțională: se caută alimente și suplimente care consolidează imunitatea

Tot mai multe persoane încep să integreze în dieta zilnică alimente care să le hrănească fizic, dar și mental. Având în vedere impactul pandemiei de COVID-19 asupra bunăstării fizice și mentale, există un interes tot mai mare în consumul de alimente care servesc scopurilor legate de sănătate.

Viitorul alimentelor și băuturilor pare să se inspire de pe piața suplimentelor, atrăgând atenția asupra rolurilor pe care le joacă ingredientele specifice în îmbunătățirea stării generale de sănătate. COVID-19 a venit ca un memento cum că sănătatea este tranzitorie și se poate schimba în orice moment. Pentru mulți, acest lucru a dus la căutarea de produse care le-ar putea susține un sistem imunitar sănătos care să fie bine pregătit în fața unor eventuale boli.

Statisticile arată că peste 50% dintre consumatori au raportat că, în 2020, au luat mai multe suplimente pentru imunitate. Acest interes tot mai mare pentru un sistem imunitar puternic continuă să fie un obiectiv principal și în 2021. În loc să se concentreze pe tratarea afecțiunilor, mulți consumatori se vor strădui să le prevină printr-un sistem imunitar consolidat.

Ca răspuns, industria alimentară creează produse cu nutrienți adăugați care pot sprijini funcția imună și sănătatea generală, cum ar fi zincul, seleniul, vitamina C și vitamina D.

Un alt trend crescător în nutriție este cel al remediilor alternative: se așteaptă ca acestea să crească în continuare în vânzări și în acest an. Suplimente precum echinacea, curcuma și ghimbirul sunt unele dintre cele mai bine vândute suplimente pe bază de plante pentru un sistem imunitar puternic.

2. Sănătatea mentală a devenit o prioritate

În timp ce alimentele singure nu pot trata sau vindeca depresia, anxietatea sau stresul, adoptarea unei diete bogate în nutrienți poate ajuta la îmbunătățirea sănătății mentale. Dietele bogate în antioxidanți, vitamine din complexul B, minerale (zinc, magneziu), fibre, grăsimi sănătoase (cum ar fi acizii grași Omega-3) și alți compuși bioactivi, cum ar fi probioticele, au fost asociate cu o mai bună sănătate mentală.

În 2021, vom observa acest trend în nutriție și anume că mai multe companii de alimente și băuturi vor ieși pe piață cu produse care conțin aceste ingrediente, cu accent pe reducerea stresului și îmbunătățirea somnului, care este, de asemenea, legat de o mai bună sănătate mentală.

3. Produsele locale și sezoniere sunt tot mai căutate

Un număr din ce în ce mai mare de consumatori caută să sprijine companiile locale mici și medii mai degrabă decât corporațiile mari. Oamenii încep să acorde o atenție mai mare originii produselor, cu accent pe cumpărarea locală, pe alimente despre care știu de unde provin și ce conțin.

În viitor, va exista un interes tot mai mare în achiziționarea și consumul de alimente cultivate local. Acest trend este benefic, deoarece susține economia locală, iar consumatorii se pot bucura de produse mai proaspete și mai calitative.

4. Oamenii încep să se preocupe și de sănătatea planetei

Felul de a mânca al multor persoane începe să se schimbe pentru a include practici alimentare mai ecologice și durabile. Oamenii tind să învețe mai multe despre ceea ce mănâncă și să se concentreze mai ales pe alimentele care au impact climatic mai mic.

De exemplu, dietele aflate în trend, cum sunt cea mediteraneeană, încurajează un aport mai mic de produse de origine animală. Persoanele care totuși consumă carne frecvent încep să aleagă produse de origine animală cu o amprentă ecologică mai mică, cum ar fi înlocuirea cărnii de vită cu cea de pui, sau să aibă una-două zile pe săptămână fără carne.

5. Flexitarianismul ia avânt în 2021

Încercarea de a convinge un iubitor de carne să devină vegan este întâmpinată de multe ori cu ostilitate. Astfel, în loc să încerce să-i convingă pe omnivori să renunțe complet la carne și la produse de origine animală, anul acesta va exista mai degrabă un trend care încurajează aportul mai mare de produse de origine vegetală.

Cu alte cuvinte, pentru oameni este mai ușor să taie din aportul de carne și alte produse de origine animală decât să le evite complet. De asemenea, încurajați și de beneficiile pentru sănătate, mulți oameni vor începe să adauge mai multe legume și fructe în dietă. Cu alte cuvinte, să devină nu neapărat vegani sau vegetarieni, ci flexitarieni.

Companiile naționale și internaționale vor continua să promoveze produse vegetale (înlocuitori de carne, lapte vegetal etc.) și să le fabrice în așa fel încât să fie gustoase, dar și sănătoase (fără aditivi nocivi).

6. Anul acesta, cultura dietelor va fi revizuită

Mulți oameni s-au săturat de dietele costisitoare și de suplimentele artificiale care promit rezultate mari, dar nu au niciun efect. În 2021, este probabil ca dietele restrictive și programele de pierdere în greutate să piardă teren, în contextul în care oamenii caută o abordare mai echilibrată a sănătății. De exemplu, diete populare, cum ar fi Keto sau Paleo, au fost puternic criticate de specialiștii în sănătate.

În plus, mai mulți oameni tind să îmbrățișeze stiluri de nutriție care acceptă toate alimentele, dar cu moderație, deoarece majoritatea nu vor să evite un aliment pentru tot restul vieții. În schimb, oamenii încep să se apropie de alte aspecte importante ale mâncării, cum ar fi tradiția, cultura și plăcerea de a mânca.

7. În 2021, se va pune accentul pe o mai mare transparență

Multe persoane vor căuta companii care să fie transparente în ceea ce privește mesajele lor și să evite promovarea mesajelor dietetice nesănătoase, cum ar fi pierderea rapidă în greutate, înfometarea sau denigrarea anumitor alimente. 

În plus, oamenii tind să caute transparența și în ceea ce privește ingredientele produselor pe care le cumpără, deoarece nu mai vor să accepte informații înșelătoare sau neclare. În 2021, se așteaptă de la companii să ofere liste de ingrediente scurte și ușor de înțeles și să evite utilizarea ingredientelor controversate, cum ar fi coloranții și aromele artificiale.

În concluzie, trendurile în nutriție ale acestui an par să fie o mai mare atenție pentru sănătatea fizică și mentală, pentru o hrană cât mai curată și pentru o planetă cât mai protejată.

 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
Market Research - Immune Health Supplements Market - Global Outlook and Forecast 2020-2025
https://www.marketresearch.com/Arizton-v4150/Immune-Health-Supplements-Global-Outlook-13377529/
NCBI - Dietary recommendations during the COVID-19 pandemic
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7454801/
Food Insight - What is the Flexitarian Diet? 
https://foodinsight.org/what-is-the-flexitarian-diet/


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0