Top 3 alimente care provoaca si accentueaza oboseala

Poate ca este vorba despre cateva ore de somn lipsa… Poate ca este suprasolicitarea…

In majoritatea cazurilor insa, oboseala nu este cauzata doar de lipsa somnului sau de suprasolicitare, ci mai ales de o alimentaţe nesanatoasa, deficitara in nutrienti esentiali.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Pentru ca da, mancarea poate fi atat o cauza, cat si un remediu al oboselii cronice si al asteniilor sezoniere!

1. Painea alba, produsele de patiserie, foietajele

Carbohidratii sunt combustibilul de baza al organismului, insa exista carbohidrati buni si carbohidrati rai.

Cei rai, cu indice glicemic crescut sunt prezenti in painea alba si toate produsele obtinute din faina alba. Acestia sunt lipsiti de nutrientii esentiali - vitaminele si mineralele - care ne mentin energia si buna functionare a intregului organism pe tot parcursul zilei.

Mai mult decat atat, nu contin fibre, asadar se absorb rapid, cresc brusc glicemia si nu ofera acel flux constant de energie furnizat de painea si cerealele integrale.

2. Carnea procesata, mezeluri, fast food

Continutul ridicat de grasimi saturate (rele) din carnea de la fast-food, mezeluri, carnaciori, salamuri, carne grasa ori prajita, ne induc rapid, dupa ce le consumam, o stare de oboseala teribila. Asta pentru ca organismul cheltuie multa energie pentru a le digera si metaboliza, lasandu-ne astfel fara energia potrivita pentru a ne continua activitatile cotidiene.

In plus, carnea procesata este bogata in sodiu, conservanti (E-uri) si alti compusi (amelioratori de gust, miros, etc) - toxici pentru ficatul nostru, care ar putea incetini procesele de digestie, detoxifiere si regenerare ale organismului.

3. Dulciurile, zaharul concentrat, snacksurile

Este deja binecunoscut ca zaharul ofera pentru putin timp o falsa senzatie de energie, urmata de o cadere vecina cu epuizarea. Mai mult, declanseaza o secretie excesiva insulina, ceea ce expune organismul la risc crescut de a dezvolta diabet zaharat.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Cu atat mai periculos este zaharul, cu cat in general se regaseste deobicei in alimente compuse alaturi grasimi saturate care cresc riscul de a dezvolta infarct si accident vascular cerebral.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0