Te-ai accidentat in timpul antrenamentului la sala? Iata cateva remedii

Accidentarile petrecute antrenandu-te la sala de sport sunt dureroase, stii prea bine. Indiferent de activitatea fizica pe care o faceai la momentul respectiv ori de modul in care te-ai accidentat, tratamentul si timpul necesar pentru vindecare sunt, de cele mai multe ori, similare.

Ce trebuie sa faci imediat dupa ce te-ai accidentat

Acestea sunt etapele pe care multi antrenori si sportivi le folosesc pentru a trata accidentarile minore:

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Odihna - Repausul este una dintre cele mai eficiente modalitati prin care incepe procesul tau de vindecare. Muschiul accidentat va fi slabit si vulnerabil, in special in primele ore dupa evenimentul neplacut. Fa o pauza si nu misca zona, pentru a ajuta la vindecarea ei.

Aplica pachete cu gheata - Beneficiile aplicarii compreselor cu gheata sunt optime in prima zi sau in primele doua zile dupa ce te-ai accidentat. Aplica o punga cu gheata zdrobita, o punga cu legume congelate sau o compresa cu gheata pe zona accidentata. Gheata va calma durerea si va preveni edemul (umflarea zonei), reducand circulatia sanguina in acea zona. Nu aplica pachetul cu gheata direct pe piele, ci infasoara-l intr-un prosop curat. Aplica compresa cu gheata 15-20 de minute, de mai multe ori pe zi.

Strange zona - Un bandaj elastic infasurat bine in jurul zonei accidentate te va ajuta, reducand edemul (umflarea tesuturilor) prin impiedicarea acumularii de lichide. Totodata, bandajele elastice pot calma durerea, mentinand zona accidentata oarecum imobilizata. Daca bandajul iti provoaca amorteala sau furnicaturi in zona, da-l jos si mai aplica-l o data, de data aceasta fara sa il infasori atat de strans, astfel incat sa nu iti mai provoace disconfort.

Ridica zona accidentata - Faptul ca ridici piciorul la un nivel mai inalt decat este situata inima (cand stai intins, de exemplu) va ajuta la mentinerea edemului la un nivel minim, permitand lichidelor sa se scurga din acea zona. Daca nu poti ridica zona accidentata mai sus de nivelul inimii, incearca sa o mentii la acelasi nivel cu inima sau cat mai aproape de acesta.

Ce trebuie sa faci la 1 zi dupa accidentare

Ziua de dupa accidentare este de multe ori momentul cu cele mai multe dureri. Edemul va fi accentuat in primele cateva ore sau pana la cateva zile dupa accidentare. Echimozele (vanataile) vor continua sa se dezvolte in primele cateva ore si vor fi foarte vizibile a doua zi.

Continua sa folosesti etapele de mai sus, pentru ca ele sunt o metoda optima in primele 48 pana la 72 de ore dupa o accidentare la sala. In tot acest timp, ar trebui sa mentii zona accidentata infasurata intr-un bandaj elastic, sa o ridici atunci cand poti si sa aplici comprese cu gheata o data la cateva ore.

Daca durerea este accentuata, poti lua un medicament antiinflamator, cum ar fi aspirina sau ibuprofenul. Paracetamolul poate calma durerea, insa nu va reduce inflamatia.

La 3 zile pana la 1 saptamana de la accidentare

Unele traumatisme incep, de regula, sa se vindece in interval de 72 de ore. Pana in a treia zi, durerea, edemul si echimozele vor incepe sa se reduca, sa dispara. Faptul ca echimoza (vanataia) isi schimba culorile reflecta descompunerea sangelui de sub piele, ca rezultat al accidentarii.

Cand vezi ca zona nu mai este umflata, poti aplica alternativ comprese calde si comprese cu gheata. Aplicarea unor comprese calde va incuraja circulatia sangvina in zona accidentata, iar oxigenul si nutrientii din sange vor incuraja procesul de vindecare.

Tot acum, cand zona nu mai este umflata, poti indeparta bandajele elastice si poti incepe sa pui in miscare zona accidentata. Incepe prin exercitii usoare de stretching, care vor intinde zona, nu forta insa muschiul pana in punctul in care simti durere.

Cu fiecare zi, zona isi va recapata mobilitatea, de aceea este important ca in primele cateva saptamani sa continui sa faci miscari de stretching si sa faci miscare.

La 1 luna de la accidentare

Primele cateva zile, dupa cum stii deja, sunt in general cele mai dureroase ca urmare a unei accidentari la sala de fitness. Dupa acest interval, vei mai observa ca raman o sensibilitate si o durere usoara, care se pot extinde pe cateva saptamani sau cateva luni, in functie de severitatea accidentarii.

Poti folosi in continuare comprese calde si comprese cu gheata, pentru a calma durerea. Cremele ce contin anumite medicamente pot calma disconfortul si le poti cumpara de la orice farmacie.

Continua sa faci exercitii usoare si miscari de stretching, implicand zona accidentata, chiar si dupa ce simptomele au disparut, pentru ca un muschi care a suferit o accidentare este mult mai vulnerabil in perioada urmatoare.

Mergi imediat la medicul tau daca suspectezi ca accidentarea ta este grava sau mergi la Camera de Garda daca apar urmatoarele simptome:

  • durere severa si edem sever
  • deformari vizibile ale zonei (noduli mari sau membre indoite in unghiuri ciudate)
  • sunete ca de trosnit sau "macinat" atunci cand iti misti zona accidentata
  • nu poti sustine greutatea pe zona afectata
  • observi ca articulatia este instabila
  • ai dificultate in respiratie
  • ai ameteli
  • ai febra.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

Mayo Clinic - https://www.mayoclinic.org/first-aid/first-aid-sprain/basics/art-20056622

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0