Stretching-ul amelioreaza durerile bolilor vasculare la nivelul membrelor inferioare

Potrivit unui nou studiu restrans, exercitiile de stretching pot accelera circulatia sangelui si reduce durerile la nivelul membrelor inferioare, in randul persoanelor care sufera de boala arteriala periferica.

„Este o interventie sigura si usoara care se poate face la domiciliu” a precizat principalul autor al studiului, Judy Muler-Delp, profesor de stiinte biomedicale la Universitatea Florida. „Are potentialul de a imbunatati rezistenta la mers si de a va include intr-un program dedicat” a spus Muller intr-un comunicat de presa al American Heart Association (Asociatia Americana a Inimii).

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Boala arteriala periferica afecteaza peste 8,5 milioane de americani, potrivit Asociatiei Americane a Inimii. Printre simptomele des intalnite, se numara crampe musculare dureroase la nivelul soldurilor, coapselor sau gambelor in timpul mersului, urcatului pe scari sau practicarii de sport. Deseori, durerea dispare dupa ce incetati sa faceti sport.

In cadrul acestui studiu, 13 persoane care sufereau de boala arteriala periferica, cu varsta medie de 71 de ani, au facut exercitii de stretching pentru muschii gambelor timp de 30 de minute pe zi, folosind o atela care le-a curbat glezna aproximativ 15%. Potrivit studiului, dupa o luna de exercitii de stretching, pacientii au inregistrat o mai buna circulatie a sangelui si mai putine dureri, putand sa parcurga o distanta mai lunga intr-un interval de sase minute si putand sa mearga mai mult inainte sa simta nevoia de a se opri din cauza durerilor la nivelul picioarelor.

„Un fizioterapeut va poate recomanda cum sa va ajustati si cum sa purtati atelele corespunzator pentru a putea sa faceti exercitiile de stretching acasa. Fara indoiala, exercitiile fizice sunt benefice pentru sanatatea vaselor de sange in randul pacientilor care sufera de boala arteriala periferica” a precizat principalul autor al studiului Kazuki Hotta. Hotta este membru in cadrul programului post-doctoral de inginerie in cadrul Universitatii de Electro-Comunicatii din Tokyo.

 

 

„Daca aveti o capacitate de mers limitata, va recomand sa faceti cel putin exercitii de stretching pentru a ajunge la un nivel adecvat de confort si incredere in timpul mersului, care sa va permita sa participati la un program de exercitii de mers” a adaugat Hotta.

 

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa articol: New York Times

Sursa foto: Shutterstock

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0