Rețetă de bomboane de casa sănătoase cu nuci și curmale

Curmalele sunt printre cele mai delicioase si nutritive fructe,bogate in  vitamine și minerale, pe lângă fibre și antioxidanți. Sunt dulci si destul de bogate în calorii, deoarece se consuma predominant uscate. Insa datorita continutului foarte ridicat in fibre, pot fi benefice pentru controlul zahărului din sânge. Fibrele încetinesc digestia și ajuta la prevenirea creșterii excesive a nivelului de zahăr din sânge după masă. Din acest motiv, curmalele au un indice glicemic (IG) scăzut, care măsoară cât de repede crește glicemia după ce ați consumat un anumit aliment.

Porția de 100 de grame de curmale are in jur de 277 de kCal si oferă:

  • Carbohidrați: 75 de grame
  • Fibre: 7 grame
  • Proteine: 2 grame

Din doza zilnica adecvata, 100 g de curmale aduce un aport de:

  • Magneziu: 14% 
  • Cupru: 18% 
  • Potasiu: 20% 
  • Mangan: 15% 
  • Fier: 5% 
  • Vitamina B6: 12% 

Principalele beneficii ale curmalelor de care te poti bucura mancand curmale, simple sau in amestec cu nuci, cereale, iaurt sau salate diverse sunt:

Previn si combat constipatia 

Datorita aportului mare de fibre promovează tranzitul intestinal si contribuind la consistenta scaunului. 

Au un aport crescut de  antioxidanți 

În comparație cu tipuri similare de fructe, cum ar fi smochinele și prunele uscate, curmalele par să aibă cel mai mare conținut de antioxidanți,  care pot ajuta la prevenirea dezvoltării anumitor boli cronice, cum ar fi bolile de inimă, cancerul, Alzheimer și diabetul.

  • Flavonoide: Flavonoidele sunt antioxidanți puternici care pot ajuta la reducerea inflamației și au fost studiate pentru potențialul lor de a reduce riscul de diabet, boala Alzheimer și anumite tipuri de cancer 
  • Carotenoide: s-a dovedit că carotenoidele promovează sănătatea inimii și pot reduce, de asemenea, riscul de tulburări legate de ochi, cum ar fi degenerescența maculară 
  • Acid fenolic: Cunoscut pentru proprietățile sale antiinflamatorii, acidul fenolic poate ajuta la scăderea riscului de cancer și boli de inimă 



Sustin sănătatea creierului

Consumul de curmale poate ajuta la îmbunătățirea funcției creierului, in special memoria si ajuta la prevenirea bolilor neurodegenerative. Studiile de laborator au descoperit că datele sunt utile pentru scăderea markerilor inflamatori, cum ar fi interleukina 6 (IL-6), din creier. Nivelurile ridicate de IL-6 sunt asociate cu un risc mai mare de boli neurodegenerative precum Alzheimer. În plus, studiile pe animale au arătat că curmalele sunt utile pentru reducerea activității proteinelor beta amiloid, care pot forma plăci în creier Când plăcile se acumulează în creier, ele pot perturba comunicarea dintre celulele creierului, ceea ce poate duce în cele din urmă la moartea celulelor cerebrale și la boala Alzheimer.

Un studiu pe animale a constatat că șoarecii hrăniți cu alimente amestecate cu curmale aveau o memorie și o capacitate de învățare semnificativ mai bune, precum și comportamente mai puțin legate de anxietate, în comparație cu cei care nu i-au mâncat 

Potențialele proprietăți de stimulare a creierului ale curmalelor au fost atribuite conținutului lor de antioxidanți cunoscuți pentru a reduce inflamația, inclusiv flavonoidele 


Poate promova nasterea naturală


Curmalele au fost studiate pentru potențialul lor de a promova și ușura travaliul tardiv la femeile însărcinate. Consumul acestor fructe în ultimele săptămâni de sarcină poate promova dilatarea colului uterin și poate reduce nevoia de travaliu indus. Ele pot fi, de asemenea, utile pentru reducere a travaliului.  Rolul pe care îl pot avea curmalele în timpul sarcinii se datorează probabil compușilor care se leagă de receptorii de oxitocină și par să imite efectele oxitocinei în organism. Oxitocina este un hormon care provoacă contracții ale travaliului în timpul nașterii.

În plus, curmalele conțin taninuri, care sunt compuși despre care s-a demonstrat că ajută la facilitarea contracțiilor. Sunt, de asemenea, o sursă bună de zahăr natural și calorii, care sunt necesare pentru a menține nivelul de energie în timpul travaliului si activitatea crescuta a musculaturii uterine si abdominale, fiind utile cand sunt consumate în ultimele săptămâni de sarcină.


Zaharul din curmale este un indulcitor natural pretios


Curmalele sunt o sursă de fructoză și au, de asemenea, un gust subtil de caramel. Ele reprezintă un înlocuitor sănătos excelent pentru zahărul alb în rețete, datorită nutrienților, fibrelor și antioxidanților pe care le oferă si prin controlul zahărului din sânge ,datorită indicelui glicemic scăzut, fibrelor și antioxidanților. Astfel, consumul lor poate aduce beneficii managementului diabetului, consumate cu moderație. 

Cea mai bună modalitate de a înlocui zahărul alb cu curmale este să faceți pastă de curmale, amestecand curmale cu apa intr-un blender. O regulă generală este să înlocuiți zahărul cu pastă de curmale într-un raport de 1:1.

De exemplu, dacă rețeta necesită 1 cană de zahăr, o vei înlocui cu 1 cană de pastă de curmale.

Sustin sănătatea oaselor

Curmalele conțin mai multe minerale, inclusiv fosfor, potasiu, calciu și magneziu. Toate acestea au fost studiate pentru potențialul lor de a preveni afecțiunile legate de oase, cum ar fi osteoporoza,


Toate aceste proprietati si beneficii fac din curmale ingredientul ideal pentru retete sanatoase pentru a îndulci sosurile, precum cele pentru salată și marinatele, pentru gratarul de pasare, sau le puteți amesteca cu branza moale, ca aperitive si gustari, ori  în smoothie-uri și fulgi de ovăz sau in dulciurile de casa. Curmalele sunt destul de consistente si  foarte lipicioase, ceea ce le face utile ca liant în produse precum bomboane, prăjituri sau batoane. De asemenea, puteți combina curmale cu nuci și semințe pentru a face snack-bar-uri sănătoase sau bomboane, ca în această rețetă .Una dintre cele mai delicioase si usor de preparat retete pentru copii, dar si intreaga familie, suna asa:

Ingrediente pentru bomboane de casa:

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

– 12 curmale moi, fără sâmburi (dacă sunt foarte uscate, se pot pune la înmuiat cu câteva ore înainte)

– o jumătate de cană de nuci

– o linguriță praf de carob

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA
 

– o cană de  miez de nucă de cocos

Mod de preparare: În robotul de bucătărie / blender se amestecă nucile, curmalele, praful de carob și jumătate din cantitatea de nucă de cocos până se formează o pastă. Din pasta obținută se modelează biluțe care se tăvălesc prin restul de nucă de cocos.

Notă: se poate folosi un amestec de nuci (nuci,  nuci pecan, migdale, caju, chiar și fistic etc) și se pot adăuga și alte fructe uscate, doar că bomboanele vor fi un pic mai dulci.

 
Sursa foto: Shutterstock
Sursa: Beneficial effects of date palm fruits on neurodegenerative diseases, 2016,  Musthafa Mohamed Essa, Ph.D.,Mohammed Akbar, and  Mohammed Abdul Sattar Khan
Dried fruits: excellent in vitro and in vivo antioxidants, 2005,  Joe A Vinson 1Ligia ZubikPratima BoseNajwa SammanJohn Proch
Diet rich in date palm fruits improves memory, learning and reduces beta amyloid in transgenic mouse model of Alzheimer's disease, 2015,  Selvaraju Subash,Musthafa Mohamed Essa,Nady BraidyKathyia Awlad-Thani
Date fruit consumption at term: Effect on length of gestation, labour and delivery, 2017, Nuguelis Razali Siti Hayati Mohd Nahwari Sofiah Sulaiman 

 
Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0