Reteta de cuscus cu legume la gratar

Cuscusul este un tip de pasta fainoasa, care se gateste extrem de rapid si poate fi servit alaturi de legume, peste, carne si chiar si acompaniat de mirodenii si fructe, sub forma de desert.

Cuscusul este facut din grau si apa cu sare. Acesta se prepara extrem de rapid, prin inmuiere in apa fierbinte. In doar cateva minute, cuscusul este gata, de aceea este un aliment popular. Daca este gatit corect, cuscusul capata o textura moale, pufoasa.

O cana de cuscus gatita vine la pachet cu 200 de calorii, dintre care 12% sunt alcatuite din proteine, 87% din amidon si doar 1% din grasimi. O cana de cuscus asigura aproximativ 35% din doza zilnica recomandata de fibre dietetice, precum si vitamine si minerale.

Ce nu stiai despre cuscus:

  • Este inventat de romani, sau cel putin asa banuiesc cercetatorii. Cei din partea de nord a Africii sustin ca ei au inventat cuscusul, insa unele studii indica faptul ca romanii au inventat cuscusul si ei l-ar fi dus si in Africa.
  • Nu este o cereala, cu toate ca multi sunt tentati sa creada asta. Cuscusul este o pasta fainoasa.
  • Cuscusul instant, pe care il gasim in comert la noi, nu e nici pe departe atat de gustos precum cel traditional african.


Cuscusul cu legume este un preparat potrivit si pentru adulti si pentru copii, poate fi consumat chiar si de vegetarieni si este o sursa excelenta de proteine vegetale si vitamine. In plus, este suficient de satios si nutritiv.

Ingrediente:

•       250 g cuscus

•       2 rosii medii

•       1 ceapa rosie

•       280 ml apa

•       3 ardei grasi rosii

•       2 dovlecei

•       2 maini plante aromatice

•       ulei de masline

•       2 lamai

•       sare de Himalaya

•       piper negru

Mod de preparare:

Daca folositi cuscus prefiert, il puneti intr-un bol si-l acoperiti cu apa calda. Astfel se va inmuia si veti vedea cum va absorbi treptat apa. Cat timp cuscusul este pus la inmuiat, trebuie sa coacem ardeii.

 

 

Indiferent daca ii coaceti in cuptor, pe grill, in flacara sau pe gratarul din gradina, ei trebuie sa se innegreasca pe toate partile, iar cand sunt gata se asaza intr-un bol si se acopera, pentru a-i putea curata mai usor. Dupa aproximativ 5 minute, ardeii pot fi descojiti si va trebui sa le scoatem semintele. Dupa ce ii curatam, ii taiem in bucati mari.

La fel procedam si in cazul rosiilor: le coacem bine, apoi le tocam marunt. Dovleceii se feliaza si se frig intr-o tigaie grill foarte bine incinsa. Cand s-au inmuiat ii punem peste cuscus alaturi de ardeii copti, rosiile coapte, plantele aromatice, ceapa feliata fin. Daca aveti la indemana, folositi ceapa verde in locul celei rosii.

Ca plante aromatice am folosit busuioc, coriandru, patrunjel, dar daca va place puteti adauga si menta. Sosul se prepara foarte usor din zeama celor 2 lamai, 8 linguri de ulei de masline, 1/2 lingurita de piper si 1/2 lingurita de sare, amestecate foarte bine. Adaugati acest sos in bolul in care se afla si celelalte ingrediente, amestecati si asezonati dupa gust daca mai este nevoie.

Cuscusul cu legume preparat se poate consuma fie ca atare, pe post de fel principal, fie pe post de garnitura, alaturi de friptura sau peste la gratar/ cuptor.

Pofta buna!

Contraindicatii cuscus

Cuscusul nu e recomandat persoanelor care sufera de boala celiaca sau au intoleranta la gluten din alte cauze. Cu toate ca se aseamana cu o cereala, cuscusul este o pasta fainoasa, ceea ce inseamna ca are in compozitia sa gluten.

In rest, cuscusul nu are contraindicatii si este considerat un aliment sanatos si hranitor, atata timp cat este consumat in cantitati echilibrate.

stop diabet

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0