Postul Pastelui: ce mananci pentru a oferi organismului nutrientii necesari

Postul Pastelui, cunoscut si sub denumirea de Postul Mare, este cel mai lung post din timpul anului, acesta durand 40 de zile.

Postul este tinut in scopuri spirituale, insa are si beneficii de natura trupeasca. In timpul postului trebuie sa ne infranam poftele de orice natura, iar in ceea ce priveste alimentatia, trebuie sa ne abtinem de la produsele de origine animala, fie ca este vorba despre carne, oua sau lapte, dar si de la bauturile alcoolice.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

In timpul postului trebuie sa facem tot posibilul pentru a avea o dieta echilibrata, pe baza de fructe, legume si cereale.

In timpul postului, aportul de calciu scade, insa creste cantitatea de magneziu, de fibre si de acid folic consumata. Oamenii de stiinta au descoperit ca alimentatia adoptata in timpul postului determina scaderea nivelului de colesterol din sange, dar si scaderea tensiunii arteriale. Si silueta are de castigat de pe urma postitului, aportul caloric mai mic favorizand scaderea in greutate.

 

 

Alimente recomandate in timpul postului

Pentru a oferi organismului nutrientii necesari in timpul postului, asigura-te ca incluzi in dieta ta urmatoarele alimente:

  • Legume: 2 ½ cani pe zi
  • Fructe: 2 cani pe zi
  • Cereale: 180 g pe zi
  • Alimente bogate in proteine: 85 g pe zi
  • Uleiuri vegetale: 27 g pe zi

 

Cu cat postul este mai restrictiv, cu atat mai dificil este sa oferi organismului nutrientii de care are nevoie. Postul elimina sursele de vitamina B12, dar si de calciu intrucat produsele lactate nu sunt permise.

Surse de calciu in post: legumele cu frunze verzi precum varza kale, dar si broccoli, sucurile naturale, cerealele, laptele de soia, tofu si iaurtul din soia.

Surse de vitamina D in post: laptele de orez si anumite cereale au formule fortificate cu vitamina D. Expunerea la soare este o sursa excelenta de vitamina D, deci profita de primavara si petrece mai mult timp in aer liber pe timpul zilei.

Surse de vitamina B12: rolul vitaminei B12 este unul esential in organism, aceasta prevenind anemia. Este foarte greu de obtinut vitamina B12 avand o dieta vegetariana pentru ca aceasta se regaseste in produsele de origine animala. Asadar, in timpul postului poti consuma fie cereale si produse din soia fortificate cu vitamina B12, fie suplimente pe baza de vitamina B12.

Surse de proteine: proteinele mentin oasele, muschii si organele sanatoase asa ca nu trebuie sa lipseasca din alimentatia ta. In timpul postului, consuma linte, produse din soia, nuci, seminte si cereale integrale intrucat contin proteine.

 

 

Surse de acizi grasi Omega-3: pentru ca nu mananci oua si peste in timpul postului, ai putea suferi un deficit de acizi grasi Omega-3. Inlocuieste aceste surse cu semintele de in, uleiul de soia, uleiul de canola si nucile, care au un continut bogat de acizi grasi Omega-3.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Surse de fier si zinc: fasolea, pastaile, cerealele integrale, legumele cu frunze si fructele deshidratate sunt bogate in continutul de fier. Pentru a ajuta organismul sa absoarba fierul, consuma alimente bogate in vitamina C precum capsunele, citricele, rosiile, varza si broccoli in timp ce mananci alimentele bogate in fier.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 1