Obiceiuri care iti saboteaza pierderea in greutate

Cand iti doresti sa pierzi din kilogramele in plus, poti face greseli pe care nu le etichetezi astfel, crezand ca de fapt faci eforturi in plus pentru a ajunge la silueta mult visata. Mai jos ai o lista de astfel de greseli care te pot impiedica sa obtii mai repede talia pe care o doresti.

Sari peste mese!

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

E adevarat ca mancarea multa tinde sa te ingrase, dar daca micsorezi numarul meselor nu inseamna ca o sa micsorezi si talia. Indiferent daca sari peste mese voit sau din intamplare, acest lucru iti poate afecta silueta invers decat te asteptai. Daca ajungi sa mananci, de exemplu, o singura masa pe zi, mai consistenta, corpul va icnerca sa inmagazineze nutrientii si grasimile continute in acea singura masa. Daca nu obisnuiesti sa iei micul dejun, vei ajunge sa consumi o canitate mai mare de mancare in timpul zilei sau, mai grav, seara. Ideal e sa ai cinci mese mici zilnice, mai exact trei mese principale si doua gustari, precum si sa nu mai mananci seara, dupa ora 19:00.

Mananci prea repede!

Multi oameni s-au obisnuit sa inghita rapid, aproape pe nemestecate, in timp ce inca lucreaza sau stand cu ochii la televizor, ori in timpul unor conversatii legate de emisiuni sau jocuri de fotbal, ajungand sa mestece mai repede la nervi (daca nu castiga echipa favorita sau au loc discutii in contradictoriu) sau sa manace mai mult decat au nevoie. Corpul poate avea nevoie si de o jumatate de ora ca sa receptioneze informatia ca este satul, asta dupa ce ai terminat deja de mancat. Regula de aur e sa incerci sa mesteci mancarea de 30 sau 40 de ori inainte de a inghiti, pentru ca stomacul tau proceseaza astfel mai bine informatia.

 

 

Nu dormi suficient!

Cand nu dormi cat ai nevoie, corpul tau nu e afectat numai prin lipsa de odihna. Pot aparea chiar si dezechilibre hormonale. Cand nu dormi suficient, de cele mai multe ori esti treaz(a) noaptea si ti se face foame la ore nepotrivite. Ar fi bine sa icnerci sa dormi aproximativ sapte ore in fiecare noapte.

Consumi prea multa cofeina!

Cafeaua are multe beneficii, dar, consumata in exces, poate dauna prin cresterea cortizolului, zis si hormonul stresului, care te face sa poftesti la alimente dulci sau grase. Daca reusesti sa faci mai multe exercitii fizice si sa consumi din cand in cand ceai sau apa plata cu lamaie in loc de cafea, corpul tau va oglindi efectul atata prin aspect, cat si prin cresterea energiei.

Nu bei apa suficienta!

Multi oameni au imrpesia ca stau foarte bine la capitolul hidratare pentru ca beau des lichide. Apa este cea care ajuta la hidratare! Sucurile dulci, bauturile energizante, chiar si acelea cu denumiri aparent sanatoase, contin mult zahar si substante care nu ar trebui consumate in exces. Apa, in schimb, creste metabolismul si exista voci care spun ca unul dintre beneficiile consumului de apa este ca lasa mai putin loc in stomac pentru mancare, reducand astfel si senzatia de foame. Apa contribuie si la scaderea durerilor de cap, daca te confrunti cu asa ceva. Aproximativ doi litri pe zi fac minuni pentru organism.

Iei o gustare inainte de culcare!

In loc de batoane de ciocolata sau sendvisuri, chiar si in loc de fructe, poti sa savurezi seara inainte de culcare un pahar de vin de calitate. Cel rosu are un aport de aproximativ 135 calorii, ij timp ce vinul alb are in jur de 120 de calorii. Nu contine grasimi, spre deosebire de inghetata, care poate avea 300 de calorii intr-o cupa ori o prajitura (o portie), care poate avea in jur de 230 de calorii.

Mananci prea multa hrana procesata!

Mancarea procesata are un continut ridicat de zahar si/sau sare, care pot contribuie la tinerea pe loc a efectului de slabite pe care il astepti, chiar si cand faci miscare. Orice tip de gustare din comert, de la chipsuri la prajituri ambalate sau produse congelate, toate contribuie la ingrasare. Poti renunta la acest obicei daca incerci sa iti pregatesti singur(a) ceea ce consumi, inclusiv hrana ce tine de pofte, de la pizza la deserturi sau gustari. Vei vedea ca si costurile vor fi mai mici.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Incercand sa renunti la aceste obiceiuri daunatoare, vei vedea nu numai ca te simti mai bine, dar nici nu te mai ingrasi constant. Cu un adaos de miscare, corpul poate avea si motorul necesar unei bune functionari. Incearca sa faci sport macar o jumatate de ora pe zi, chiar daca o imparti in trei sesiuni de cate 10 minute. Abdomene, genoflexiuni, o sesiune de dans, pedalare daca ai bicicleta sau urcatul scarilor daca stai la bloc, toate astea pot contribui la o stare de bine generala si la obtinerea unei siluete asa cum iti doresti, daca le faci constant. Disciplina e cuvantul cheie.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0