Genuflexiune într-un singur picior

Musculatura implicată: cvadricepsi, bicepsii femurali, fesieri și musculatura trunchiului. De ce ador acest exercițiu? Antrenează echilibrul, necesită mobilitate și stabilitate a coapsei, genunchiului și a gleznei.

Pentru cine este?

Orice nivel din fitness. Echipament? Un scaun. Opțional, poți încerca cu greutăți, kettlebell, minge medicinală, etc.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

1. Începe cu brațele întinse înainte.

2. Un picior este așezat pe sol ca în imagine, celălalt întins către înainte.

3.Încearcă să te ridici până ajungi la vertical, ca în imaginile de mai jos.

genuflexiuniGenuflexiune2

Sfaturi:

  • Probleme articulare la nivelul genunchilor? Nu încerca acest exercițiu.

  • Nu încerca fără scaun dacă ești începător.

  • Chiar daca ești avansat dar nu ai executat încă acest exercițiu, sfatul meu este să îl execuți întâi cu scaunul și ulterior fără scaun.

Beneficii:

  • Activarea sistemului unilateral.

  • Deoarece musculatura angrenată are rol de stabilizare a poziției, în principal, exercițiul poate fi considerat “funcțional”.

  • Îmbunătățirea echilibrului deoarece activăm mușchii stabilizatori.

  • Crește flexibilitatea. Executând exerciții unilaterale, poți corecta anumite diferențe ce apar între flexibilitate și forță. Prin echilibrarea acestor diferențe, scade riscul apariției accidentărilor nedorite.

  • TE-AR MAI PUTEA INTERESA

    Scade presiunea ce apare pe zona lombară.

  • Reduce extenuarea fizică. În trecut, mă antrenam cu greutăți mari, ceea ce era foarte obositor pentru sistemul nervos. Cu antrenamentele unilaterale folosesc doar greutatea corporală, ceea ce a dus la o frecventă crescută a antrenamentelor.

  • Crește toleranța la durere. Mă refer la durerea placută :) Încearcă 15-20 de repetări – brutal.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0