Dieta saraca in carbohidrati poate fi benefica pentru metabolismul tau

Abordarea unei diete sarace in carbohidrati poate sa produca in organismul femeilor schimbari metabolice care nu se petrec in cazul unei diete bogate in carbohidrati. Pe langa acest lucru, cercetarile au mai descoperit si ca momentul ales pentru exercitii fizice poate fi important pentru metabolism.

Katarina Borer, principala autoare a studiului si profesor la Universitatea din Michigan, spune ca cercetarea evidentiaza ca micile schimbari pot face diferenta, cum ar fi o atentie sporita pentru tipurile de mancare pe care le consumi si evitarea sportului in momentele nepotrivite. "E un mesaj care te poate motiva" spune ea.

Cum s-a desfasurat studiul

Studiul in discutie a aratat ca atunci cand oamenii consuma trei mese care contin doar 30% carbohidrati pe durata unei zile, au beneficiat si de o reducere cu 30% a rezistentei la insulina si a nivelului insulinei imediat dupa masa. Insulina este un hormon care ajuta organismul sa conduca carbohidratii din mancare catre celulele din corp si creier.

In schimb, cand oamenii au consumat mese cu continut de 60% carbohidrati in 24 de ore, nu au existat scaderi legate de insulina. 
 
Studiul a inclus 32 de femei sanatoase, trecute de varsta menopauzei, cu varste cuprinse intre 50 si 65 de ani. Niciuna dintre ele nu suferea de diabet sau prediabet. Femeile au fost impartite in patru grupuri - cu o cantitate mai mica sau mai mare de carbohidrati, cu si fara exercitii inainte de masa. 

Subiectii studiului au consumat o masa in laborator, in seara dinaintea studiului, si doua mese in cursul zilei urmatoare, una dimineata si una la ora 5 dupa-amiaza. Fiecare masa a continut aproximativ 800 de calorii. Varianta saraca in carbohidrati a continut 30% carbohidrati, 25% proteine si 45% grasimi de calitate (ca uleiul de masline). Cateva exemple de preparate incluse sunt: macaroane cu branza, carnati, salate, fructe, burgeri vegetarieni si supa.

Varianta bogata in carbohidrati a continut 60% carbohidrati, 15% proteine si 25% grasimi. Printre preparate s-au numarat: salata de oua, paine cu multicereale, bacon, sendvis cu sunca si branza, banane, suc de portocale, covrigei si inghetata de vanilie.

Cat despre grupurile care au avut exercitii incluse, programul a inclus sport de intensitate moderata timp de 2 ore, finalizat cu o ora inainte de masa.

Care au fost concluziile

In mod normal, exercitiile ar trebui sa ajute la scaderea rezistentei la insulina si a nivelului de zahar din sange. Totusi, in acest studiu s-a observat ca antrenamentele realizate inainte de masa au crescut nivelul zaharului din sange pe perioada serii.

"In timpul exercitiilor ai nevoie de energie, ceea ce activeaza hormonii care fac ficatul sa secrete zahar. Majoritatea tesuturilor din organism devin rezistente la insulina pentru a permite creierului si muschilor sa foloseasca acel zahar." a explicat Borer. Daca tot zaharul nu este folosit in timpul exercitiilor, nivelul acestuia va ramane ridicat.

In schimb, daca te antrenezi dupa masa, Borer spune ca "mancarea va reprezenta combustibilul" in locul ficatului, fiind utilizat in special excesul de zahar din mancarurile consumate. Ea recomanda exercitiile la 40 de minute dupa masa.
 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0