Cum sa nu te ingrasi de sarbatori: reguli esentiale pentru a-ti mentine greutatea

Tine cont de aceste recomandari daca nu vrei sa acumulezi kilograme in perioada sarbatorilor.

ingrasat de sarbatori

Regula nr. 1. Cea mai importanta regula de urmat in perioada sarbatorilor este aceea de a Nu pleca niciodata flamand(a) la mesele festive! Asta pentru ca foamea si pofta sunt cei mai mari dusmani ai siluetei tale, cu care este extrem de greu sa lupti, mai ales cand se aliaza!

Respecta-ti mesele din ziua respectiva si orele obisnuite de masa, chiar daca vei manca mai putin, nu vei ajunge lihnit de foame la mese imbelsugate si astfel vei reusi sa alegi cu mult mai multa grija alimentele, fara sa fie nevoie cateva zile de recuperare prin dieta si sport a caloriilor ingerate de obicei la acest gen de mese festive.

Regula nr. 2. Nu ciuguli de pe masa! Asta te poate pacali cu privire la cantitatea pe care o mananci. Alege cate o portie din tot ceea ce-ti face cu ochiul de pe masa si aseaza totul pe o farfurie. In felul acesta, gazda va fi multumita ca ii gusti din toate bucatele, iar mesenii nu te vor sacai cu intrebari de genul “Dar tu de ce nu mananci? Haide, gusta macar un pic, caci n-o fi foc!”. Nu ii lasa pe ceilalti sa iti spuna ce sa mananci. Alege doar ceea ce stii ca este bine pentru tine.

 

 

Regula nr. 3. Mananca fara sa te simti vinovat(a) pentru ceea ce ti-ai pus in farfurie, dar nu o reumple decat cu ceea ce ti-a placut in mod deosebit, o singura portie! Evita painea si foietajele si alege sa combini mereu alimentele mai grele cu legume din plin!

Regula nr. 4. Nu manca la mesele de sarbatoare aceleasi tipuri de alimente pe care le consumi in mod regulat, in toate celelalte zile ale anului - cum ar fi mezeluri, semipreparate, cascaval, branzeturi, paine, orez sau cartofi. Alege sa-ti cheltuiesti caloriile pe ceva deosebit!

Regula nr. 5. Savureaza mancarea. Nu manca pe fuga, nu manca repede, nu manca in timp ce vorbesti cu ceilalti. Mananca cu inghitituri cat mai mici, pune tacamurile jos, mesteca bine fiecare imbucatura, savureaza si inghite si abia apoi ia urmatoarea inghititura.

 

 

Regula nr. 6. Nu mai manca dupa ce te-ai saturat. Fii in contact mereu cu corpul si stomacul tau, verifica regulat senzatia de satietate si fa pauze mai lungi intre felurile de mancare. Daca nu poti sa renunti la vreun fel de mancare si vrei sa mananci din toate, atunci gusta din toate cate putin si, eventual, cere la pachet, pentru a doua zi!

Regula nr. 7. Fa mai multa miscare! O plimbare usoara dupa o masa copioasa este cel mai bun digestiv pentru corpul tau. Lasa masina acasa atunci cand mergi in vizita si alege sa mergi mai mult pe jos in zilele de sarbatoare. Alege sa te odihnesti activ, facand plimbari mai lungi, bucurandu-te vreme, de natura, impreuna cu cei mici (nepotii, copiii tai) in parc ori pur si simplu admirand natura in acest sezon. Orice tip de miscare este mai buna decat statul pe canapea!

Regula nr. 8. Dormi suficient! In perioada sarbatorilor, privarea de somn este o problema destul de comuna si poate determina acumularea kilogramelor nedorite, iar explicatia e simpla: pentru ca cei care nu dorm suficient au tendinta de a fi mai infometati, consuma mai multe calorii la o masa si sunt mai putin activi fizic.

Motivul pentru care se intampla toate acestea este faptul ca orele reduse de somn pot creste nivelul hormonului foamei, iar in cele din urma, acest lucru duce la un consum mai mare de calorii la mesele de sarbatori. In plus, somnul inadecvat a fost asociat cu incetinirea metabolismului.

Regula nr. 9. Alege un mic dejun sanatos! Studiile confirma faptul ca oamenii care mananca micul dejun ajung sa consume mai putine calorii de la alte mese, pe parcursul zilei. Asa ca persoanele care nu sar niciodata peste micul dejun au numai de castigat, deoarece micul dejun le "alimenteaza" creierul cu energie, le mentine metabolismul in functiune si ii ajuta sa indeplineasca sarcinile mai bine.

Regula nr. 10. Mananca o supa sau o salata inainte de a merge la o petrecere de sarbatori. Studiile au aratat ca felul principal care este alcatuit dintr-o salata verde mare, asezonata cu un dressing light (fara prea multe calorii) sau un bol de supa de legume, poate reduce caloriile totale pe care le mananci la o masa. Aceste alimente extrem de hranitoare iti pot reduce apetitul, astfel incat sa nu ajungi la petrecerea de sarbatori simtind un mare gol in stomac si fiind tentat sa faci excese culinare.

De retinut!

Opteaza pentru farfurii mici, in care iti vei pune portii mici de mancare, evita sosurile grase, facute cu smantana sau sosul din tava cu friptura. In privinta alcoolului, fii cu bagare de seama. Incearca sa bei cel mult una sau doua bauturi alcoolice.

Conteaza si ce tip de alcool consumi: alege o bere light sau vin daca nu vrei sa te ingrasi. Dupa ce consumi cantitatea de alcool permisa, bea apa sau ceai cu gheata neindulcit, ceai cald din plante ori o cafea.

 

Contacteaza Expertul DOC! Trimite aici o intrebare pentru Dr. Laura Ene.

 

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • WebMD - https://www.webmd.com/diet/obesity/features/dont-gain-weight-during-the-holidays#2
  • Cleveland Clinic - https://my.clevelandclinic.org/health/articles/17509-weight-gain--the-holidays-steps-to-prevent

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0