Cum sa mananci carbohidrati fara sa te ingrasi

Dietele care sunt la moda acum ne indeamna sa renuntam de tot la carbohidrati daca vrem sa avem siueta mult dorita – Este insa sanatoasa eliminarea totala a carbohidratilor din dieta? Raspunsul este simplu: nu.

Organismul are nevoie si de carbohidrati pentru a functiona asa cum trebuie. Creierul si sistemul nervos central au nevoie permanenta de glucoza, iar limitarea sau chiar anularea carbohidratilor din dieta limiteaza cantitatea de glucoza care ajunge la creier. Medicii ne sfatuiesc sa consumam cel putin 130 de grame de carbohidrati pe zi pentru a permite creierului sa functioneze normal. Bineinteles, in cazul persoanelor care practica sport ori realizeaza efort fizic intens, cantitatea de carbohidrati ar trebui sa fie suplimentata. 

Articole Nutritie primul spatiu de bannere

In diete sunt contraindicati carbohidratii pentru a renunta definitiv la alimentele de tip fast food, extrem de nesanatoase, dar si bogate in calorii. Carbohidratii proveniti din cartofii dulci, din orezul brun si din ovaz nu numai ca sunt permisi, insa chiar sunt recomandati in timpul curelor de slabire.

O dieta echilibrata, bazata pe cantitati decente de fibre, proteine si carbohidrati, va asigura o silueta fara cusur. Ideea nu e sa renunti definitiv la carohidrati, ci sa fii foarte atent la sursa de corbohidrati consumata. Alegand surse de carbohidrati sanatoase, de orgine vegetala, vei face un favor organismului, dar si metabolismului. 

Surse sanatoase de carbohidrati

Porumbul – porumbul a capatat o reputatie proasta pentru ca adesea se gaseste in comert indulcit cu zahar din belsug. Daca insa alegi porumb natural, vei avea numai de castigat intrucat acesta este o sursa bogata de fibre, vitamina C, dar si de antioxidanti pretiosi precum luteina si zeaxantina, care sunt benefice pentru sanatatea oculoara. Consuma porumbul copt si fiert, fie ca atare, fie in salate. 

Bananele – bananele sunt adesea interzise in diete din cauza continutului de carbohidrati si zahar. Pe de alta parte, acest fruct este bogat in vitamina B6, mangan, potasiu si fibre. Consuma banana pe post de gustare sau un smoothieuri sanatoase, din ingrediente naturale. 

Cartofii albi – painea alba, orezul si pastele albe ar trebui sa fie consumate in cantitati reduse pentru ca ne pot sabota silueta. Adesea, cartoful intra in aceeasi categorie, insa pe nedrept. Cartofii albi nu ar trebui sa fie ocoliti, fiind o sursa bogata de vitamina C, de potasiu si de fibre. Poti consuma cartofii albi in supe crema sau copti. 

Mazarea – bogata in carbohidrati si zahar, mazarea este totodata o sursa excelenta de fitonutrienti cu proprietati antiinflamatoare. O cana de mazare gatita contine 7 grame de fibre asa ca nu mai sta pe ganduri si adauga mazare in supe si in salate.

 

 

Ce se intampla daca nu consumi carbohidrati

Inrucat creierul are nevoie de glucoza in permanenta si lipsa carbohidratilor devine o problema, in situatiile extreme, de infometare, proteina musculara este metabolizata, iar aminoacizii din proteina sunt transformati astfel incat sa produca glucoza.

Glucoza din sange scade sub limitele normale si apare hipoglicemia cu simptomele sale: tremor, stare de confuzie, anxietate si tulburari de vedere. 

Articole Nutritie al doilea spatiu de bannere

Scaderea in greutate este si ea o consecinta a limitarii consumului de carbohidrati, de aceea carbohidratii sunt interzisi in unele diete. 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0