Cum faci tranzitia de la post la dieta normala fara sa iti pui in pericol sanatatea

Trecerea de la post la o alimentatie imbelsugata poate cauza serioase probleme de sanatate, mai ales in cazul persoanelor varstnice sau care sufera deja de afectiuni digestive, renale sau ale pancreasului.

Specialistii ne recoamanda sa facem trecerea de la post la alimentatia normala cat mai treptat cu putinta, astfel incat organismul sa faca fata cu bine acestei provocari.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Dupa un post de 40 de zile, precum Postul Craciunului, reintroducerea brusca a alimentelor greu de digerat precum carnea sau produsele lactate poate cauza dezechilibre in organism. Indigestiile, dar si problemele renale sunt doar doua dintre pericolele la care te expui infruptandu-te imediat ce se incheie postul din toate preparatele interzise in zilele in care ai postit.

Nutritionistii sustin ca organismul are nevoie de cel putin 3 zile de tranzitie inainte de a te reintoarce la obiceiurile alimentare care presupun consumul de carne, grasimi si alte alimente pe care le mananci in mod obisnuit.

 

 

Pe perioada postului consumi numai alimente usor de digerat, iar sistemul digestiv observa acest lucru si se adapteaza. Asadar, functiile digestive sunt incetinite, stomacul intrand intr-un soi de hibernare, functionand la intensitate minima. In toata aceasta perioada, mananci mai putin decat de obicei, iar organismul incepe sa arda si din depozitele de grasime, ceea ce inseamna ca poti elimina si cateva kilograme in plus.  Daca inchei in mod brusc postul si consumi alimente bogate in grasimi si greu de digerat, organismul tau nu va face fata si vor aparea probleme precum: indigestia, balonarea, greata si varsaturile, diareea, constipatia sau chiar probleme renale din cauza cantitatii mari de proteine de origine animala ingerate. De asemenea, din cauza aportului caloric excesiv, pot aparea si cateva kilograme in plus imediat ce inchei postul.

Reguli pe care sa le respecti atunci cand inchei postul, astfel incat sa eviti problemele de sanatate

Nu consuma cantitati mari de alimente – dupa un post indelungat, tentatia de a manca, la aceeasi masa, toate alimentele la care poftesti, este foarte mare. Insa un asemenea exces va cauza, in mod cert, cel putin o indigestie. Asadar, limiteaza-te la un singur preparat la o masa, astfel incat sa nu iti suprasoliciti sistemul digestiv. Cantitatea de mancare consumata nu ar trebui sa fie mai mare decat cea din timpul postului, chiar daca este vorba despre un preparat foarte gustos.

Introdu alimentele interzise in mod treptat in dieta – produsele de origine animala trebuie introduse pe rand in alimentatie, de preferat in zile diferite chiar. Spre exemplu, in prima zi de dupa post poti reintroduce in dieta ouale, in a doua zi produsele lactate iar apoi carnea. Astfel, stomacul se va readapta treptat si nu vei avea probleme de natura digestiva.

Alege preparate usoare pentru a reintroduce anumite alimente in dieta – supa sau ciorba cu carne, friptura slaba pregatita pe gratar sau la cuptor, iaurtul, chefirul sau mozzarella sunt variante usor de digerat ale produselor de origine animala si e recomandat sa incepi cu ele atunci cand renunti la post.

Mesteca bine mancarea – digestia incepe din cavitatea bucala asa ca mesteca bine alimentele, mai ales dupa ce inchei postul si mananci de dulce. Atunci cand mananci ceva gustos, esti tentat sa inghiti mai mult nemestecat, ceea ce nu este deloc recomandat.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0