Busuiocul - arma secreta in lupta cu colesterolul marit

Colesterolul “rau” este o substanta grasa, iar despre grasimi stim ca sunt insolubile. Asadar, colesterolul nu se dizolva in sange, ci se “lipeste” de anumite proteine, formand lipoproteine. Lipoproteinele reprezinta un factor de risc major pentru bolile coronariene, dar si pentru atacul cerebral.

Asadar, persoanele care descopera ca au colesterolul marit trebuie sa faca tot posibilul sa scada valorile acestuia pentru a preveni bolile cardiace.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Busuiocul este o planta ierboasa, originara din Asia, care are capacitatea de a reduce colesterolul, dar are si proprietati antiobiotice si poate preveni chiar si cancerul. Acesta este folosit de secole pentru proprietatile sale impresionante.

Potrivit studiilor facute in ultimii ani, busuiocul elimina colesterolul “rau” din sange, scazand nivelul de lipoproteine din sange. De asemenea, eugenolul, substanta care se regaseste in busuioc, are proprietati antioxidante, inhiband oxidarea LDL-ului (n.r. colesterolul “rau”), prevenind deci bolile de inima precum si arteroscleroza.

Fiind o sursa excelenta de vitamina A, vitamina C, dar si antioxianti de pret, busuiocul protejeaza arterele de efectele nocive ale radicalilor liberi din organism. Structura ADN-ului este si ea ocrotita de consumul de busuioc, aceasta planta fiind bogata in minerale precum calciul, potasiul si manganul, dar si in flavonoizi.

 

 

Alte beneficii ale consumului de busuioc

Antibiotic natural – proprietatile sale antimicrobiene fac din busuioc un antibiotic eficient. Pentru a te bucura de acest efect al plantei de busuioc, consuma-l in amestec cu un catel de usturoi si virusurile vor sta la distanta.

Puternic efect antioxidant – cu un continut bogat de antioxidanti, busuiocul previne o multime de boli printre care si cancerul.

Antiinflamator eficient – inflamatia este un proces normal, care ajuta organismul sa lupte cu infectiile, insa atunci cand devine cronica, inflamatia se transforma intr-un pericol, declansand la randul ei alte afectiuni. Busuiocul reduce inflamatia inhiband eliberarea de citokine proinflamatoare.

Previne imbatranirea – cercetatorii de la Universitatea de Medicina si Farmacie din Maharashtra, India, au studiat efectul pe care busuiocul il are asupra procesului de imbatranire. Studiul facut de acestia a dovedit ca busuiocul actioneaza la nivel celular impotriva procesului de imbatranire, ucigand moleculele daunatoare si combatand efectul radicalilor liberi asupra ficatului, creierului si inimii.

Combate stresul – studiile au scos la iveala faptul ca busuiocul functioneaza precum un adaptogen natural, adica ajuta organismul sa se adapteze la stres, astfel incat acesta sa nu ii mai dauneze.

Cum sa introduci busuiocul in dieta ta

Studiile nu au stabilit inca ce cantitate de busuioc trebuie sa consumi zilnic pentru a te bucura de beneficiile pe care acesta le are, insa specialistii presupun ca este vorba despre o cantitate de 2 linguri pe zi.

 

 

Fiind un aliment slab din punct de vedere caloric (100 de grame de busuioc au 22 de calorii), busuiocul poate fi folosit fara probleme si in timpul curelor de slabire. Acesta are o multime de vitamine, minerale si alti nutrienti de pret, fiind extrem de hranitor pentru organism.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Poti consuma busuioc adaugandu-l in stare cruda, tocat, pe post de condiment pentru preparatele tale, dar il poti consuma si sub forma de ceai ori ulei de busuioc.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0