Beneficii dovedite ale alimentelor pentru sănătate

Se știe că o dietă echilibrată este o condiție esențială pentru menținerea sănătății pe termen lung. De altfel, părintele medicinei, Hipocrate, spunea să facem din alimente cele mai bune medicamente. Iată care sunt principalele roluri ale alimentelor și nutrienților în prevenirea unor afecțiuni grave!

Calciul și osteoporoza

O dietă bogată în surse de calciu precum lactatele fermentate și sardinele reduce riscul de osteoporoză, boala caracterizată prin scăderea densității minerale osoase.

Grăsimea și cancerul

O dietă cu un consum scăzut de grăsimi animale periculoase este asociată cu un risc scăzut de cancer.

Grăsimile saturate și bolile de inimă

Cu cât le consumăm în cantități mai mici, cu atât mai mult suntem deriți de afecțiuni cardiovasculare.

Fibrele din cereale, legume, fructe și cancerul

O alimentație bogată în fibre din vegetale este asociată cu un risc scăzut de cancer.

Fructe, legume și afecțiuni cardiovasculare

Dacă respectăm cele 5 porții de legume și fructe recomandate zilnic, riscul de boli de inimă ne scade.

Sarea și hipertensiunea

O dietă cu un consum optim de sare, maximum 5 grame pe zi, scade riscul de hipertensiunea arterială și implicit pe cel de boli de inimă și accident vascular cerebral.

Fructele, legumele și cancerul

O alimentație fără grăsimi periculoase, dar care abundă în vegetale bogate în fibre, vitamina A și C, scade riscul anumitor forme de cancer.

Acidul folic și defectul de tub neural

Femeile care consumă 0,4 mg de acid folic zilnic au un risc scăzut de a da naștere unor bebeluși cu defect de tub neural. Acidul folic se găsește în broccoli, spanac, salata, sparanghel și suc de portocale.

Alte alimente care au beneficii pentru sănătatea noastră

O alimentaţie sănătoasă nu este neapărat una lipsită de "culoare". Există cantităţi mari de alimente care sunt atât sănătoase, cât şi gustoase, aşa că mai jos ţi-am pregătit o lista cu alimente sănătoase care, pe lângă faptul că sunt delicioase, sunt şi la îndemâna ta:

  • Merele - sunt bogate în fibre şi vitamina C şi conţin numeroşi antioxidanţi. Merele sunt săţioase şi sunt perfecte va gustări, aşa că sunt ideale chiar şi pentru diabetici.
  • Avocado - este un fruct bogat în grăsimi sănătoase, are un miez cremos, este gustos şi are un conţinut ridicat de fibre, potasiu şi de vitamina C.
  • Bananele - sunt cele mai bune surse de potasiu, aşa că dacă ai o carenţă de acest gen, mănâncă banane.
  • Carnea de miel - acest tip de carne este bogat in acizi graşi Omega-3.
  • Migdale - au un conţinut bogat de vitamina E, antioxidanţi, magneziu şi fibre. Studiile arată că migdalele te pot ajuta să slăbeşti.
  • Castravetele - este una dintre cele mai populare legume din lume. Are un conţinut redus de carbohidraţi şi de calorii şi este alcătuit în mare parte din apă. Conţine şi vitamina K.
  • Usturoiul este incredibil de sănătos. Conţine alicină, un compus bioactiv care are puternice efecte biologice, inclusiv îmbunătăţirea funcţiei imunitare.
  • Tonul - este un peşte foarte popular în multe ţări şi are un conţinut scăzit de grăsime şi de calorii. De asemenea, conţine un procent mare de proteine. Tonul este perfect pentru persoanele care vor sa adauge mai multe proteine în dieta lor, în timp ce menţin caloriile la un nivel cât mai scăzut.

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0