Aveti 10 minute libere? Sunt suficiente pentru a slabi rapid!

Daca vreti sa obtineti rezultate semnificative intr-un timp scurt, trecerea la un antrenament pe intervale de intensitate ridicata ar putea sa fie exact ceea ce aveti nevoie. Ar trebui sa fie ideal pentru programul aglomerat al celor mai multi dintre noi.

 

Antrenamentele pe intervale traditionale implica o serie de exercitii de intensitate ridicata, urmate de o perioada de odihna sau de o serie de exercitii de intensitate mica. Exista mai multe modalitati de combinare a intensitatii, duratei si numarului de intervale. Orice forma de antrenament pe intervale contribuie de obicei la cresterea rezistentei si arderea grasimilor, spre deosebire de antrenamentele care se desfasoara in acelasi ritm pentru aceeasi perioada.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

In prezent, cercetatorii din Canada si Australia au dezvoltat o versiune mai scurta, cunoscuta ca antrenament pe intervale volum mic/intensitate ridicata, despre care sustin ca ofera aceleasi beneficii ca sesiunile de antrenament mai lungi.

Fiecare sesiune consta in 10 serii de exercitii de 60 de secunde realizate la aproximativ 90% din ritmul cardiac maxim, intercalate cu 60 de secunde de odihna. Se ajunge la un total de 10 minute de exercitii pentru fiecare sesiune de antrenament de 20 de minute. Pentru a va calcula ritmul cardiac maxim, scadeti varsta pe care o aveti din 220.  Apoi inmultiti numarul respectiv cu 0,9.  Spre exemplu, daca aveti 35 de ani, 220 minus 35, inseamna 185. Daca inmultiti 185 cu 0,9, obtineti un ritm cardiac maxim de 166,5 sau 166 de batai pe minut.

 

 

Potrivit cercetatorilor, antrenamentul pe intervale volum mic/intensitate ridicata ar putea imbunatati sanatatea inimii si i-ar putea ajuta pe pacientii cu diabet de tip 2 sa-si controleze mai bine nivelul zaharului din sange, desi perioada de exercitii este mult mai mica decat recomandarile standard de 150 de minute de exercitii de intensitate medie pe saptamana.

Asigurati-va ca sunteti in intervalul tintit pentru fiecare serie de 60 de secunde de exercitii de intensitate ridicata. De asemenea, daca aveti probleme cardiace, consultati un medic inainte sa incepeti antrenamentele.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

In plus, din cauza pericolelor asociate cu un stil de viata sedentar, este important sa aveti si zile de activitati fizice sau antrenamente normale.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0