Alimentele care te satură și te ajută să slăbești

Unul dintre trucurile cele mai simple pentru a scăpa de kilogramele în plus este să reduci cantitatea de alimente consumate pe parcursul zilei. Însă problema apare atunci când porțiile mici nu te satură și nu-ți oferă senzația de sațietate care să te facă să nu mai visezi la prăjituri uriașe, farfurii aburinde cu paste sau cartofi prăjiți.

De aceea, te sfătuim să optezi pentru alimentele care conțin nutrienți de calitate și care te vor hrăni fără să fii nevoit să dai gata cantități impresionante de hrană. Iată care sunt acestea!

Sursele de proteine

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Ouăle, iaurtul, brânzeturile slabe și peștele sunt ideale pentru a fi consumate în prima parte a zilei. Un mic dejun proteic te va ajuta să reziști provocărilor din prima parte a zilei. Și un prânz din care nu lipsesc combinațiile de proteine animale cu legume proaspete menține senzația de sațietate. Proteinele pot fi o gustare inspirată, iar boabele de soia sunt mai mult decât indicate.

Citeste si 10 medicamente ce pot avea efecte adverse în combinație cu unele alimente

Cerealele integrale

Poți alterna mesele proteice de dimineață cu cele bazate pe cereale integrale. De exemplu, fulgii de ovăz te ajută să te simți sătul pentru 4 ore. Poți opta și pentru pâinea integrală, pentru că reprezintă o concentrație de fibre și carbohidrați care te satură mult mai repede decât pâine albă.

Migdalele          

Sunt perfecte ca gustare și pentru un plus de gust, le poți consuma ușor coapte sau chiar rehidratate. Conțin grăsimi sănătoase care mențin senzația de sațietate, fără să te îngrașe, dacă mănânci doar câteva pe zi.

Leguminoasele  

Sunt ieftine, bogate în proteine și pot fi oricând baza unei salate sățioase. Două, trei sute grame de fasole, linte sau de năut, fierte și combinate cu legume proaspete, condimente și zeamă de lămâie, te vor face să apreciezi la maximum valoarea vegetalelor care satură și nu îngrașă.

De asemenea, poți folosi leguminoasele și pentru a prepara o supă cremă gustoasă și totodată sățioasă. Supele cremă sunt mai consistente decât supele obișnuite. Acestea petrec, de asemenea, mai mult timp în stomac, fiind mai sătioase.

Fructele

Fructele conțin cantități mari de fibre, ceea ce înseamnă că încetinesc procesul de digestie și mențin senzația de sățietate pentru o perioadă îndelungată. Merele și portocalele sunt considerate ca fiind fructe sățioase. Este important ca fructele să fie consumate ca atare, nu sub formă de suc.

Trucuri pentru reducerea apetitului

Consumă multă apă – cu cât bem mai multă apă, cu atât mai redusă va fi senzația de foame. Studiile făcute în domeniu au dovedit faptul că persoanele care consumă 2 pahare de apa înainte de a mânca, consumă cu până la 22% mai puțină mâncare la masa respectivă, comparativ cu persoanele care nu beau apă.

Mănâncă încet – creierul ar trebui să știe când stomacul este plin, însă atunci când mâncăm foarte repede, senzația de sățietate se instaleaza cu întârziere, ceea ce înseamnă că mâncăm mult mai mult decât avem nevoie. Evită această situație mâncând încet, nu în ritm alert, și concentrându-te asupra acestui lucru, nu lăsându-ți atenția distrasă de ceea ce se petrece în jur.

Mestecă ghimbir – ghimbirul nu reduce numai senzația de greață, ci și senzația de foame. Așadar, între mese, atunci când apar tot felul de pofte nesănătoase, mestecă puțin ghimbir și bea apă.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0