Alimente “sanatoase” pe care sa le eviti la dieta

Exista o sumedenie de alimente considerate in mod eronat sanatoase, dar si dietetice, care iti saboteaza silueta. Daca vrei sa scapi de cateva kilograme in plus si sa adopti o dieta cat mai sanatoasa, e bine sa stii ca aceste alimente nu sunt deloc dietetice, dar nici foarte sanatoase asa ca trebuie sa le eviti.

Unele alimente sunt considerate dietetice in mod eronat si ar trebui evitate complet intrucat nu fac altceva decat sa ingreuneze procesul de eliminare a kilogramelor in plus prin care trece organismul.

Alimentele considerate sanatoase pe care e indicat sa le eviti la dieta 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sucurile – fie ele naturale sau chiar dietetice, sucurile trebuie evitate complet daca tii dieta. Oamenii au inteles ca bauturile carbogazoase si indulcite din comert ingrasa si sunt nesanatoase, insa tot traiesc cu impresia cu sucurile naturale sunt permise la dieta.

Ei bine, sucurile, fie ele si naturale, contin o cantitate foarte mare de zahar, care produce dezechilibre majore la nivelul zaharului din sange. Daca mananci, de pilda, o portocala, vei manca totodata si fibrele pe care aceasta le contine, fibre care asigura eliberarea treptata a glucozei si a fructozei in sange. Insa atunci cand consumi suc de portocale, fibrele nu se mai regasesc, fiind indepartate odata cu pulpa fructului.

Poti inlocui sucurile cu: apa cu lamaie, apa cu fructe de padure, smoothieuri.

 

 

Cerealele din comert si batoanele proteice – atat cerealele din comert, cat si batoanele proteice, contin cantitati foarte mari de zahar. Spre exemplu, cerealele cu miere contin 9g de zahar adaugat la 2/3 cana de cereale. Asta inseamna ca poti consuma, la micul dejun, minimum 18 g de zahar pentru ca in mod cert 2/3 cana de cereale nu iti va fotoli foamea.

Batoanele proteice, fie ele si facute cu miere sau sirop de artar, contin la fel de multe zaharuri asa ca e bine sa le eviti, mai ales daca esti la dieta.

Inlocuieste cerealele din comert si batoanele proteice cu: cereale cumparate de la plafar, smoothieuri care contin seminte/ nuci, batoane proteice de casa.

Produsele alimentare fara zahar – aceasta este una dintre capcanele in care cele mai mlte persoane care tin dieta cad. Indulcitorii arificiali precum aspartamul, sucraloza sau steviozida s-au dovedit a fi ineficiente pentru scaderea in greutate, ba chiar pot determina crestere in greutate, potrivit unui studiu canadian.

Asadar, renunta la ciocolata fara zahar, la prajiturile dietetice, dar si la indulcitorii artificiali pe care ii folosesti pentru a indulci cafeaua, ceaiul sau deserturile preparate in casa.

Inlocuieste produsele fara zahar cu: fructe si legume.

Daca esti la dieta urmatoarele recomandari iti vor fi de mare ajutor:

  • Incearca sa mananci cat mai mult acasa si cat mai putin in oras. Astfel, vei putea sa mentii tentatiile la distanta, dar nici nu te epxui ingredientelor necunoscute din produsele pe care le consumi la restaurant.
  • Citeste cu atentie etichetele produselor pe care le mananci si fa tot posibilul sa alegi preparate care nu contin prea multe ingrediente. Cu cat mai putine ingrediente, cu atat mai sanatos va fi preparatul.
  • Fa miscare pentru a sustine efortul pe care il faci tinand dieta.
TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0