Alimente care lupta contra acneei

In urma cu ceva timp, ti-am prezentat intr-un articol acele alimente care iti agraveaza acneea. Daca si tu te confrunti cu aceasta problema, e cazul sa iti cunosti mai bine aliatii: azi ne indreptam atentia in directia alimentelor care lupta contra acneei.

Acneea este o problema a pielii care poate cauza mai multe tipuri de "umflaturi" sa se formeze pe suprafata pielii. Aceste formatiuni pot sa apara oriunde pe corp, insa cel mai frecvent ele se observa pe fata, pe gat, pe spate si pe umeri.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Acneea este declansata, de cele mai multe ori, de modificarile hormonale din corp, asa ca este mai intalnita la copiii si la adolescenti care se afla la pubertate.

Ce alimente cred specialistii ca iti ajuta pielea?

Consumul unor alimente cu un indice glicemic scazut, alcatuite din carbohidrati complecsi, ar putea sa iti reduca riscul de a dezvolta acnee. Carbohidratii complecsi se gasesc in urmatoarele alimente:

  • cerealele integrale,
  • leguminoasele,
  • fructele si legumele neprocesate.


Se crede, de asemenea, ca alimentele care contin urmatoarele ingrediente sunt benefice pentru pielea noastra, deoarece ele reduc inflamatia:

  • zincul, un mineral important
  • vitaminele A si E
  • substantele chimice numite antioxidanti.


Unele dintre optiunile "prietenoase" cu pielea ta sunt:

  • fructele si legumele galbene si portocalii, cum sunt morcovii, caisele si cartofii dulci;
  • spanacul si alte legume frunzoase ori salate cu frunze de un verde inchis
  • rosiile
  • afinele
  • painea din grau integral
  • orezul brun
  • quinoa
  • carnea de curcan
  • semintele de dovleac
  • fasolea boabe, mazarea si lintea
  • somonul, macroul si alte tipuri de peste gras
  • nucile.


Corpul nostru este diferit, iar unele persoane descopera ca se confrunta cu mai multe semne neplacute cauzate de acnee atunci cand mananca anumite alimente. Sub supravegherea medicului tau, ar fi util sa experimentezi cu dieta ta, pentru a vedea ce alimente functioneaza cel mai bine in cazul tau.

Ce alte alimente te ajuta sa lupti cu acneea

Nucile braziliene

Acestea sunt bogate in seleniu, un antioxidant puternic care pare sa ajute la ameliorarea acneei. Seleniul functioneaza indeosebi bine cand este acompaniat de vitaminele A si E, asa ca mananca nucile braziliene cu niste migdale si poate si cu cateva bastonase de ardei gras rosu.

Fasolea boabe, carnea de pasare, pestele (si alte alimente bogate in zinc)

Nimeni nu stie exact de ce, dar daca obtii suficient zinc din alimentatia ta de zi cu zi, vei reusi sa stopezi episoadele in care acneea nu iti da pace. Totodata, zincul ajuta corpul sa absoarba vitamina A, un alt nutrient important pentru o piele sanatoasa.

Somonul, semintele de in (si alte alimente bogate in acizi grasi Omega-3)

Unii dermatologi cred ca acizii grasi Omega-3, care te ajuta sa tii inflamatia la distanta, pot sa te ajute si sa tii acneea sub control. Pestele gras precum somonul, sardinele si macroul contin cantitati mari de acizi grasi Omega-3, la fel si semintele de in si nucile romanesti.

Cartofii dulci, morcovii, pepenele galben, ardeii grasi (si alte alimente bogate in betacaroten)

Betacarotenul (care se gaseste in multe fructe si legume de culoare portocalie, galbena si rosiatica) se transforma, in corpul nostru, in vitamina A, unul dintre nutrientii care ajuta la sporirea beneficiilor pe care le are seleniul pentru piele.

Fructe si legume

Oamenii de stiinta subliniaza ca dietele care sunt bogate in fructe si legume si care contin cantitati mici de alimente rafinate, precum zaharul alb si faina alba, pot sa te ajute sa tii acneea departe de pielea ta.

Portocale, rosii, pepene rosu (si alte alimente bogate in vitamina C)

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Benefica vitamina C nu te va vindeca de eruptiile acneice, dar deoarece aceasta vitamina iti intareste peretii celulari, ea te poate ajuta sa iti protejezi pielea de cicatricile pe care acneea le poate lasa in urma. Flavonoidele, care adesea provin din surse naturale, actioneaza si ele ca un antiinflamator natural, care sporeste actiunea vindecatoare a vitaminei C.

Migdalele, ouale, legumele cu frunze verzi (si alte alimente bogate in vitamina E)

Antioxidantul numit vitamina E ajuta pielea sa se vindece de pe urma daunelor si cicatricilor cauzate de acnee. Nu este usor sa obtii prea multa vitamina E dintr-o dieta saraca in grasimi, dar uleiurile vegetale nerafinate (minim procesate), nucile de toate felurile si cerealele integrale sunt surse excelente.

Sursa foto: shutterstock.com

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0