8 alimente pe care le consumi fara sa ai habar ca sunt pline de zahar

Zaharul nu este numai inamicul sanatatii tale, ci si al siluetei mult visate, asa ca ar trebui sa reduci consumul de zahar cat de mult poti. Exista insa o serie de alimente care iti saboteaza incercarea de a reduce cantitatea de zahar consumata, avand un continut ridicat de zahar fara ca tu sa stii.

Alimentele care contin cantitati mari de zahar nu sunt intotdeauna dulci, asa ca sansele de a cadea in capcana sunt foarte mari – Iata alimentele care contin zahar, desi nu ar trebui.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Mezelurile – zaharul nu este intotdeauna mentionat pe eticheta mezelurilor ca fiind un ingredient, ci apare sub diverse denumiri precum miere, dextroza, sirop de porumb sau maltrodexina. Aceste ingrediente sunt, de fapt, zaharuri. Pe langa continutul ridicat de zahar, mezelurile contin si arome artificiale, nitrati si nitriti – toate aceste substate fiind toxice pentru organism.

Batoanele proteice – chiar daca alegi un baton proteic de provenienta organica, trebuie sa te astepti sa contina o cantitate mare de zahar. Unele batoane proteice contin chiar mai mult zahar decat o bomboana. Poti elimina aceasta problema preparandu-ti propriile batoane proteice.

Iaurtul cu fructe – iaurturile, in special cele cu fructe, contin mult zahar asa ca e bine sa le eviti daca vrei sa ai o silueta de invidiat. Un iaurt cu fructe poate contine si 25 de grame de zahar. De asemenea, trebuie sa fii foarte atent si la iaurturile dietetice, care contin mult zahar.

 

 

Sucurile de fructe si piureurile – sucurile si piureurile facute din fructe sunt sanatoase, insa vin la pachet cu multe calorii si cu o cantitate generoasa de zahar.

Unt de nuci/ arahide – unturile de nuci si de arahide contin zahar, fie ca este specificat pe eticheta sub forma de zahar, melasa sau miere. Alege un unt care sa fie facut numai din arahide sau nuci, fara alte ingrediente adaugate. E posibil sa fie o varianta mai scumpa, insa merita investitia.

Sosurile – sosurile tomate si nu numai, contin adesea zahar in cantitati destul de mari. O jumatate de portie de sos contine mai bine de 13 g de zahar, dintre care doar 5 g sunt de provenienta naturala, restul fiind zahar adaugat. Poti evita consumul de zahar in exces consumand sosuri preparate de tine, acasa, din ingrediente naturale.

Legumele la conserva – probabil ca nu te asteptai la asta insa, spre exemplu, fasolea la conserva contine, pe langa cantitati mari de fibre si proteine, si zahar. O conserva de fasole poate avea chiar si 20 g de zahar. Ideal ar fi sa alegi legume proaspete sau congelate atunci cand gatesti.

 

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Cerealele – cerealele integrale sunt extrem de sanatoase, mentin senzatia de satietate, insa de multe ori contin si zahar, pe care mai mult ca sigur nu ti-l doresti, mai ales daca vrei sa slabesti. De fiecare data cand cumperi cereale integrale, citeste cu atentie eticheta si alege o variata fara zahar, chiar daca gustul nu te incanta la fel de tare.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0