Alimente pentru o piele frumoasă

O piele frumoasă nu ține doar de hidratare și de îngrijire, ci și de alimentație. Iată câteva alimente care te vor ajuta să îţi menţii pielea la cote maxime, hrănind-o de la interior!

1. Zmeura

Conține acid elagic, un antioxidant cu proprietăți antiinflamatoare, care previn înroșirea pielii. Ai grijă de pielea ta consumând zmeură și preparate de zmeură ori de câte ori ai ocazia.

2. Roșiile

Sunt bogate în licopenă, un pigment care le dă culoarea roșie. Studiile arată că o dietă bogată în licopenă protejează pielea, deci asigură-te că incluzi cât mai des roșiile în dieta zilnică.

3. Anghinarele

La aburi sau sote, în salată, în sosuri. Indiferent de modul de preparare sunt delicioase și conțin mai mulți antioxidanți care ajută la prevenirea cancerului și la detoxifierea organismului.

4. Ceaiul verde

Conține antioxidanți care luptă împotriva radicalilor liberi și ajută la curățarea internă, oferind un ten mai radiant.

5. Varza Kale

Este o plantă bogată în vitamina A, C și calciu, ceea ce o transformă într-un puternic antioxidant, ce luptă împotriva îmbătrânirii.

Lista de cumpărături pentru un ten sănătos, care străluceşte

Pe lângă alimentele enumerate mai sus, mai ai şi alţi aliaţi. Poate că ai căutat peste tot crema perfectă, gelul de curăţare sau un produs de exfoliere care să îţi ofere un ten incredibil de frumos. Poate că iei vitamine, îţi prepari băuturi şi sucuri speciale şi poate că ai eliminat anumite alimente din dieta ta, în încercarea de a-ţi îmbunătăţi aspectul tenului.

Deşi nu există un singur remediu "magic" care să îţi asigure un ten extraordinar, nu uita că pielea frumoasă şi sănătoasă începe din interior. Aşa că data viitoare când mergi la cumpărături, pune în coş aceste fructe delicioase, care îţi vor asigura un ten curat, catifelat şi frumos.

Citricele

Din categoria fructelor citrice fac parte portocalele, grepfrutul, lămâile şi limetele. Citricele conţin niveluri ridicate de acid ascorbic sau vitamina C, care este esenţială pentru un ten frumos şi sănătos, deoarece ea este responsabilă de formarea colagenului în corpul tău. Iar colagenul îţi ajută faţa să nu aibă riduri şi împiedică pielea să se lase. Poţi mânca o portocală sau un grepfrut la micul dejun sau poţi stoarce puţină zeamă de lămâie sau de limetă în apa pe care o bei, pentru un plus de savoare.

Avocado

Poate că arată ca o legumă, însă este de fapt un fruct bogat în vitamine, antioxidanţi şi grăsimi sănătoase. Avocado conţine grăsimi nesaturate, fibre alimentare, vitamina C şi E, complexul de vitamine V şi mult potasiu. Ingredientele care au grijă de sănătatea tenului tău din acest fruct minune sunt vitamina C, vitamina E şi acizii graşi. Pentru că vitamina E este solubilă în grăsimi, ai nevoie de o cantitate adecvată de grăsimi sănătoase pentru ca organismul tău să o poată absorbi. Avocado este bogat în calorii, asa că ai grijă să nu faci excese. Foloseşte-l ca garnitură sau ca topping pentru salată.

Mango

Acesta şi alte fructe de culoare galbenă şi oranj, cum ar fi papaya şi pepenele galben (căruia i se mai spune şi cantalup) sunt surse excelente de provitamina A. Aceasta este un precursor al vitamnei A, pe care corpul tău îl transformă în vitamina A, de care are nevoie pentru a-ţi proteja sistemul imunitar şi pentru a încuraja creşterea şi dezvoltarea. Vitamina A, sub formă de tretinoină şi isotretinoină, este folosită pentru a trata acneea şi bolile de piele. În plus, o jumătate de cană de mango feliat conţine 40% din necesarul tău zilnic de vitamina C, pentru a-ţi menţine tenul curat şi catifelat.

Fructele de pădure, un alt aliat

Găseşti fructe congelate tot anul, mai ales la supermarket, la raioanele cu produse congelate, iar acestea au aceleaşi beneficii pentru pielea ta. Căpşunile, afinele, murele şi zmeura sunt surse excelente de vitamina C, iar zmeura şi murele conţin o cantitate mică de vitamina A. Aceste două vitamine acţionează ca nişte antioxidanţi care îţi protejează celulele pielii de acţiunea nocivă a radicalilor liberi, lucru care contribuie la îmbătrânirea pielii.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0