5 alimente pe care sa le consumi mai rar pentru o silueta supla

Pentru a te mentine in forma sau a ajunge la silueta visata nu e suficient sa faci miscare si sa consumi alimente sanatoase. Trebuie sa stii si care sunt alimentele pe care e bine sa le eviti sau sa le consumi cu moderatie. Iti prezentam 5 alimente care ridica de obicei probleme, cand ai un metabolism mai lenes.

Hrana procesata

Carbohidratii rafinati, cum sunt cei din paine alba, paste sau biscuiti, ar trebui evitati pe cat posibil. De cele mai multe ori au si un continut ridicat de zahar, chiar daca nu vorbim despre checuri si cozonaci, ci despre paine simpla. Incearca mai bine paine si paste tipa graham, cu tarate sau din faina integrala. Neindicate sunt si produsele tip mezeluri si sucurile din comert, cu efect de fast food si adaos imens de zahar, sare si diversi alti conservanti.

Carnea rosie

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Oamenii care consuma carne rosie mai des de o data pe saptamana se confrunta cu un risc mai ridicat de a avea probleme cardiace. Indiferent daca vorbim despre carne de porc, vita sau miel, se pare ca aceasta contine L-carnitina, o substanta corelata cu infundarea arterelor. In plus, este mai greu de digerat, iar asta poate duce la probleme legate de greutate.

Sarea

Reducerea drastica a consumului de sare e foarte importanta cand vrei sa slabesti. Nu e vorba doar despre sarea pe care o adaugam noi in mod normal in mancare, ci si de cea pe care multe alimente o contin deja in cantitati mai mari decat ne-am astepta. La inceput ti se va parea ca mancarea nu are gust, dar in timp vei invata sa apreciezi gustul natural al alimentelor si al altor condimente.

Galbenusurile de oua

Majoritatea specialistilor sustin ca ouale contin foarte mult colesterol, mai exact 186 mg la un singur ou. Multi medici, nutritionisti si antrenori de fitness o sa iti spuna sa reduci in special consumul de galbenusuri. Mai nou, exista si dovezi care spun ca ficatul produce mai putin colesterol in mod natural, daca noi il furnizam prin hrana. Isi regleaza singur cantitatea pe care o produce.

Conform studiilor, doar 30% dintre cei care au consumat mai multe oua intregi au avut nivelul colesterolului crescut usor, deci consumul nu este atat de periculos pentru colesterol, cum se credea pana acum,decat pentru cei aflati in grupurile de risc cardiovascular. Dar, in cazul in care vrei sa slabesti , prea multe galbenusuri iti vor da peste cap dieta. Opteaza in schimb pentru albusuri, care au extrem de putine calorii, niciun impact asupra grasimilor din sange si sunt foarte satioase.

Lactatele degresate

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Lactatele sunt greu de digerat si contin de obicei destul de multe grasimi. Unele persoane prezinta intoleranta la lactoza, temporara sau permanenta, de aceea ar trebui sa-ti faci analize de toleranta alimentara.Chiar daca alegi variantele light, insa, nu inseamna ca silueta ta e in siguranta. Pentru a le da totusi gust, producatorii adauga in locul grasimilor scoase zahar, mult mai nociv pentru organism decat grasimea naturala din lactate. E valabil atat pentru iaurt, branzeturi, lapte dulce, cat si pentru inghetatele din iaurt cu fructe, asa numitele froyo. Suna mai sanatos, dar de fapt e tot o varianta de rasfat, care ar putea intra la categoria exceptii.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0