Ce beneficii si ce riscuri au arahidele pentru diabetici

Alunul de pamant, care face parte din familia leguminoaselor, are fructe care se coc in pamant. Acestea sunt comestibile si se numesc arahide sau alune americane.

Arahidele sau alunele de pamant au multiple proprietati nutritionale de care pot beneficia persoanele cu diabet de tip 2. Mancand arahide si produse din arahide, vei vedea ca acestea te pot ajuta:

  • ele contribuie la pierderea in greutate;
  • scad riscul de boli cardiovasculare;
  • tin sub control glicemia (cantitatea de glucoza din sange);
  • impiedica dezvoltarea diabetului la unii oameni.
TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Cu toate acestea, arahidele au si o serie de potentiale riscuri. Daca ai diabet de tip 2, este important sa citesti acest articol si sa afli mai multe despre riscurile si beneficiile consumului de arahide (alune de pamant).

Beneficiile arahidelor pentru persoanele cu diabet de tip 2

Ar putea fi un lucru benefic sa incluzi arahidele si untul de arahide in dieta ta, in special daca ai diabet de tip 2. Desi nu sunt, tehnic vorbind, nuci, arahidele iti aduc multe dintre aceleasi beneficii pe care le au nucile din copaci, cum ar fi nucile romanesti, migdalele si nucile pecan.

Arahidele ajuta la controlul glicemiei

Daca ai diabet, trebuie sa ai in vedere continutul glicemic al alimentelor pe care le mananci. De exemplu, arahidele au un indice glicemic egal cu 13, ceea ce le include in categoria alimentelor cu un indice glicemic scazut.

Potrivit unui articol din Jurnalul Britanic de Nutritie, consumul de arahide sau unt de arahide dimineata te ajuta sa tii sub control glicemia pe tot parcursul zilei. Unul dintre motivele pentru care arahidele te ajuta la controlul glicemiei este faptul ca ele contin o cantitate mare de magneziu. O singura portie de arahide (aproximativ 28 de alune) contine 12% din cantitatea zilnica recomandata de magneziu, iar acest mineral, potrivit unui raport din "Journal of Internal Medicin", ajuta la mentinerea nivelurilor glucozei din sange.

Arahidele pot sa reduca riscul de boli cardiovasculare

O cercetare din "Journal of the American College of Nutrition" arata ca un consum de arahide ar putea sa scada riscul de boli cardiovasculare, o complicatie frecventa a diabetului. Includerea arahidelor in dieta ta te-ar putea ajuta, in acelasi timp, sa scazi hipertensiunea arteriala, o alta complicatie frecventa a diabetului.

Arahidele ar putea fi de ajutor la controlul greutatii

Arahidele te-ar putea ajuta sa iti simti stomacul mai plin (contribuie la senzatia de satietate) si sa ai mai putine episoade de foame (pofte de tot felul). Astfel, micutele alune te pot ajuta sa iti mentii o greutate sanatoasa si sa iti controlezi mai bine valorile glicemiei.

Arahidele ar putea sa reduca riscul general de diabet

Consumul de arahide sau de unt de arahide are potentialul de a reduce riscul de a dezvolta diabet de tip 2, potrivit unui studiu din "Journal of the American Medical Association". Arahidele sunt bogate in grasimi nesaturate si contin si alti nutrienti care ajuta capacitatea corpului tau de a regla nivelul de insulina.

Ce riscuri au arahidele pentru persoanele cu diabet de tip 2

Chiar daca arahidele au multe beneficii in ceea ce priveste managementul diabetului de tip 2, specialistii ne recomanda sa fim foarte atenti, deoarece exista si cateva motive de ingrijorare legate de consumul de alune americane.

  1. Prea multi acizi grasi Omega-6 - arahidele contin mai multi acizi grasi Omega-6 comparativ cu alte tipuri de nuci; exista dovezi care arata ca prea mult Omega-6 ar putea fi legat de inflamatie, care iti poate spori simptomele de diabet si riscul de obezitate.
  2. Prea mult zahar/ prea multa sare - produsele din arahide contin adeseori cantitati prea mari de sare sau zahar, iar daca ai diabet, este de dorit sa reduci consumul de sare si zahar.
  3. Alergii - poate cel mai mare risc al arahidelor este faptul ca ele pot provoca o reactie alergica grava la unele persoane.
  4. Prea multe calorii - in ciuda numeroaselor avantaje pentru cei cu diabet de tip 2, arahidele au un continut relativ mare de calorii si ar trebui consumate cu moderatie. O jumatate de cana de arahide crude (neprajite, deci) contine peste 400 de calorii.
TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Completează chestionarul disponibil aici pentru a afla dacă diabetul tău este ținut sub control. Dacă te încadrezi în categoria de risc crescut, primești un consult de specialitate gratuit, ce poate include și analize de sânge pentru determinarea stadiului curent de evoluție a diabetului!

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0