Alimente interzise pacientului cu diabet zaharat

Diabetul este o boala cronica, ce a atins proportii epidemice in randul adultilor si copiilor de la nivel mondial. Diabetul necontrolat are multe consecinte grave, inclusiv boala cardiaca, boala renala, orbire si alte complicatii. Totodata, si prediabetul a fost corelat cu aceste afectiuni.

Tocmai de aceea, diabeticii ar trebui sa stie ca faptul ca mananca alimentele nerecomandate pentru ei le poate creste glicemia (cantitatea de glucoza prezenta in sange) si valorile insulinei si poate incuraja inflamatia, care le poate creste riscul in fata unor boli. Mai jos vei gasi o lista completa cu alimentele care le sunt interzise pacientilor cu diabet zaharat.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Alimente care cresc foarte mult glicemia si trigliceridele

  • Zahar alb si brun, miere, fructoza, siropuri de orice fel
  • Dulciuri concentrate, prajituri, ciocolata, rahat, halva, nuga, nutella, creme, inghetata
  • Produse de patiserie, covrigi, placinte, strudele, tarte, gogosi, merdenele, crochete, foietaje
  • Snacksuri, covrigei, saratele, chips-uri, pufuleti, napolitane, floricele, biscuiti de orice fel
  • Fructe uscate sau confiate - prune, caise, merisor, goji, smochine, curmale, etc
  • Fresh-uri de fructe, sucuri, dulceata, peltea, aerbet, spuma de fructe, iaurturi cu fructe
  • Bauturi alcoolice - se admit ocazional 330 ml bere sau 125 ml vin sau 40 ml tarie
  • Atentie la capcanele "dietetice"

 

 

Alimente care cresc colesterolul rau (LDL-colesterol)

Si provoaca infarct miocardic, accident vascular cerebral si arteriopatie obliteranta care poate duce la amputatie.

  • Carne grasa, tocaturi, carnati, sunca, slanina, kaiser, costita, toba.
  • Semipreparate, afumaturi, mezeluri, parizer, crenwursti, salamuri, pateuri
  • Grasime animala, untura, jumari, aripi, piele, tacamuri de pasare
  • Conserve in ulei, icre, creier, organe, Carne prajita, snitele, paneuri, tocaturi cu rantas
  • Lactate grase cu mai mult de 3% grasime, smantana cu mai mult de 12% grasime, lapte condensat, frisca,
  • Branzeturi grase procesate: branza topita, cascaval, telemea grasa, maturata, cu mucegai
  • Margarina, unt, maioneza, orice sosuri din comert.

Alte lucruri pe care diabeticii trebuie sa le evite

Bauturile indulcite cu zahar - sunt cea mai rea optiune pentru cineva cu diabet. Acestea sunt foarte bogate in carbohidrati. In plus, bauturile acestea au un continut bogat de fructoza, care este puternic legata de rezistenta la insulina si de diabet. Studiile sugereaza ca, prin consumul de bauturi indulcite cu zahar, iti poti creste riscul unor afectiuni corelate cu diabetul, cum ar fi ficatul gras. Mai mult, valorile mari de fructoza din bauturile indulcite cu zahar pot duce la modificari metabolice care incurajeaza depunerile de grasime in zona abdomenului si valori potential periculoase ale colesterolului si ale trigliceridelor.

Grasimile trans - sunt create prin adaugarea de hidrogen la acizii grasi nesaturati, pentru a-i face mai stabili. Grasimile trans se gasesc in margarina, untul de arahide, paste tartinabile, creme si preparate congelate. Aceste grasimi au fost legate de un nivel crescut al inflamatiei de in corp, de rezistenta la insulina si de grasimea abdominala, precum si de niveluri mai scazute ale colesterolului "bun" (HDL colesterol) si de afectarea functiei arteriale.

Painea alba, pastele si orezul - sunt bogate in carbohidrati simpli si sunt alimente procesate. Consumul de paine alba, covrigi si alte preparate ce contin faina rafinata s-a dovedit ca poate creste semnificativ glicemia in cazul persoanelor cu diabet de tip 1 si de tip 2. Un studiu a aratat ca pastele fara gluten au putut, in aceeasi masura, sa creasca glicemia, iar tipurile de paste bazate pe faina de orez au avut cel mai mare efect asupra glicemie.

Iaurtul cu arome de fructe - Iaurtul simplu poate fi o optiune buna pentru cei cu diabet, insa variantele cu arome de fructe nu sunt indicate. Iaurturile cu arome de fructe sunt, de regula, preparate cu lapte degresat sau lapte cu un continut redus de grasimi si sunt bogate in carbohidrati si zahar. Multi oameni considera iaurtul inghetat o alternativa sanatoasa, cu care pot inlocui inghetata, insa si acesta poate sa contina la fel de mult zahar (poate chiar mai mult) decat inghetata.

Fructele uscate ori confiate - Fructele proaspete sunt o sursa excelenta de vitamine si minerale importante, inclusiv de vitamina C si de potasiu. Cand fructele sunt uscate sau deshidratate, procesul rezulta intr-o pierdere a apei din ele, care duce la concentratii si mai mari ale acestor nutrienti. Din pacate, si continutul de zahar devine mai concentrat. Daca ai diabet, nu trebuie sa renunti complet la fructe. Rezuma-te la a manca fructe cu un continut mic de zahar, cum ar fi fructele de padure proaspete sau un mar mic, care iti pot oferi beneficii pentru sanatate, in timp ce iti mentin glicemia in limite normale.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Completeaza pentru a afla daca diabetul tau este tinut sub control. Daca te incadrezi in categoria de risc crescut, primesti un consult de specialitate gratuit, ce poate include si analize de sange pentru determinarea stadiului curent de evolutie a diabetului!

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0