Ai diabet? Așa faci faţă agitaţiei de Crăciun!

Sărbătorile de iarnă pot fi o adevărată provocare pentru mulți dintre noi, datorită stresului provocat de agitația cumpărăturilor, urmat de câteva zile de ospăț care, combinate cu lipsa mișcării, ne pot produce un real disconfort digestiv. Pentru persoanele diabetice, Sărbătorile sunt și mai dificile, din aceleași motive, dar mai ales din cauza faptului că restricțiile alimentare de zi cu zi pot produce o angoasă suplimentară în fața bunătăților tradiționale. 

Masa de Crăciun implică preparate făcute în casă pe care nu le consumăm frecvent pe parcursului anului. Acest lucru face parte din bucuria mesei de Sărbători, dar, pentru persoanele care suferă de diabet, tocmai preparatele de Crăciun pot fi o provocare, deoarece majoritatea sun bogate în grăsimi saturate, zahăr rafinat și sare, ingrediente interzise în regimul diabetic. Ce rămâne de făcut? Cu atenție și puțină imaginație, masa de Crăciun poate fi un prilej de bucurie, în ciuda restricțiilor alimentare.

Raportarea la mâncare

Cel mai important aspect este felul în care ne raportăm la mâncare. Persoanele care sunt obișnuite să țină regim alimentar clasifică, de obicei, alimentele în ”bune” și ”rele”. Indiferent de natura regimului, această percepție asupra mâncării nu ajută, pentru că poate duce la crearea unor obiceiuri nesănătoase, precum excesele urmate de remușcări, dar și pentru că ne condiționează stilul de viață. Într-adevăr, persoanele diabetice trebuie să urmeze un regim alimentar destul de strict, dar atât timp cât țin cont de moderație, pot consuma, câte puțin, din tot ce le place, la anumite ocazii.
Așadar, dacă la masa de Crăciun se exagerează puțin cu mâncatul sau se gustă din preparate nerecomandate, este important ca a doua zi viața să își reia cursul normal, fără restricții mai severe ca de obicei sau sentimente de învinovățire.

Grija de sine

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Un alt aspect foarte important este hidratarea, somnul corespunzător și mișcarea. Grija de sine trebuie să fie o preocupare constantă, indiferent de anotimp sau sărbătoare. Un organism bine hidratat face față mult mai bine stresului, agitației, anxietății, ajută la calitatea somnului și la o stare generală de bine. 
În ceea ce privește somnul, deși, de Sărbători, bucuria reîntâlnirii cu cei dragi ne ține activi până la ore mai târzii ca de obicei, este important să ne reglăm rutina de somn a doua zi, sau să dormim cât putem, pentru a ne reface organismul.

Nu în ultimul rând, mișcarea zilnică, chiar daca este vorba doar de un drum până la supermarket și înapoi, este esențială. Dacă nu aveți de făcut niciun drum, creați-vă o oportunitate – mergeți la o plimbare cu rudele sau prietenii. Păstrarea unui ritm relativ dinamic este de mare ajutor în zilele de sărbătoare, când atmosfera este, în general, mai statică. 

Consumul de alcool

Alcoolul face parte din rețeta unei petreceri, însă, de Sărbători, avem tendința să ciocnim un pahar în plus. Pentru unele persoanele diabetice, consumul de alcool de sărbători poate fi o ocazie singulară pe an, iar exagerarea este cu atât mai periculoasă în acest caz. Dacă doriți să vă integrați în atmosfera de petrecere fără a consuma alcool, puteți alege cocktailurile sau berea fără alcool. Dacă intenționați să consumați un pahar de dragul Sărbătorilor, este indicat să vă feriți de băuturile bogate în zahăr, precum lichiorurile, vinurile dulci și demidulci sau cocktailurile fructate. 

Relaxarea

O atitudine relaxată față de Sărbători este, probabil, cea mai bună recomandare. Încercați să vă concentrați atenția pe lucrurile care contează cu adevărat, și anume reîntâlnirea cu familia, schimbul de cadouri, de noutăți, de amintiri. Sărbătorile sunt, mai presus de orice, un prilej de bucurie și de împărtășire a acesteia cu persoanele care contează. 

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
https://www.diabetes.org.uk/guide-to-diabetes/enjoy-food/eating-with-diabetes/christmas-food-and-diabetes
https://health.clevelandclinic.org/10-holiday-survival-tips-if-you-have-diabetes-2/

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0