10 gustari ideale pentru diabetici

Programul incarcat pe care il avem cu totii ne face sa nu avem intotdeauna timp sa mancam cand si ce trebuie. Ei bine, daca in cazul unei persoane sanatoase amanarea mesei cu cateva ore nu reprezinta o tragedie, pentru o persoana diagnosticata cu diabet asemenea exceptii nu trebuie sa existe.

Daca suferi de diabet, trebuie sa fii mereu pregatit pentru a preveni situatiile neplacute, generate de fluctuatiile nivelului glucozei in sange. Asadar, trebuie sa ai la indemana o gustare sanatoasa, care sa iti mentina nivelul de zahar din sange echilibrat.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Gustarile pe baza de zahar si carbohidrati trebuie inlocuite cu gustari bogate in fibre dietetice, in grasimi sanatoase si in proteine.

 

Sugestii gustari diabetici

Hummus cu bete de morcov

Pentru a prepara hummus ai nevoie de: 2 cani de naut la conseva, ½ cana de pasta de susan, ¼ cana de ulei de masline extravirgin, 2 catei de usturoi, sare si piper, 1 lingura de boia, zeama de la o lamaie. Pune toate ingredientele intr-un blender si serveste apoi hummusul obtinut cu bete subtiri de morcov crud. Poti asezona hummusul cu cateva frunze de patrunjel proaspat.

 

 

Chipsuri din dovlecel

Pentru a prepara chipsurile din dovlecel ai nevoie de: 4 cani de felii de dovlecel taiate subtire, 2 linguri de ulei de masline extravirgin, 2 linguri de otet balsamic, 2 linguri de sare de mare.

Acopera feliile de dovlecel cu amestecul preparat din ulei de masline, otet si sare. Pune apoi feliile de dovlecel pe gratarul cuptorului si lasa-le sa se gateasca timp de 2-3 ore la o temperatura de 90 de grade Celsius.

Guacamole cu bete din legume

Pentru a prepara guacamole ai nevoie de: 3 avocado foarte copti, zeama de la o limeta, ½ cana de ceapa tocata, 3 linguri de coriandru proaspat, 2 rosii tocate marunt, 1 lingurita de usturoi maruntit, 1 praf de piper cayenne.

Intr-un bol, amesteca bine ingredientele, folosind o furculita pentru pasarea avocadoului. Serveste pasta de guacamole cu bete din legume proaspete precum telina, morcovul ori ardeiul gras.

 

 

Sandvisuri cu felii de cartof dulce

Taie cartoful dulce felii subtiri, pe care le vei praji apoi in prajitorul de paine pret de 5 minute. Foloseste apoi fie felii de avocado, fie branza cottage ori chiar unt de arahide si felii de banane pentru a acoperi felia de cartof dulce.

Bulete de broccoli

Pentru a prepara buletele de broccoli ai nevoie de: 2 cani de broccoli congelat, 1 ou, ¼ cana de ceapa maruntita, 1/3 cana de branza Cheddar, 1/3 cana de pesmet, 2 linguri de patrunjel, ½ lingurita de sare. ½ lingurita de piper.

Incalzeste cuptorul la 200 de grade Celsius. Acopera o tava cu hartie de copt. Opareste broccoliul in apa apoi pune-l sub jetul de apa rece. Toaca marunt broccoliul si amesteca-l cu oul, ceapa, branza, pesmetul, patrunjelul, sarea si piperul. Foloseste o lingura pentru a lua cantitatea necesara pentru formarea buletelor. Asaza buletele in tava si coace-le apoi pret de 18-24 de minute, pana cand capata o nuanta aurie. Serveste buletele calde sau reci, in functie de preferinte.

Incearca si alte gustari sanatoase, recomandate diabeticilor

Exemplele de mai jos reprezinta snaks-uri cu un continut redus de carbohidrati, pe care le poti prepara rapid acasa.

Struguri si biscuiti graham

Vrei o gustare crocanta, dulce si rapida? Intinde 1 lingura de crema de branza light pe 2 biscuiti graham patrati si apoi, pe fiecare biscuite, pune cativa struguri albi, taiati jumatati (ar fi bine să le scoti samburii inainte).

Iaurt cu fructe deshidratate

Ai nevoie de o gustare care iti va da energie pentru intreaga zi? Pune 1 lingura de merisoare deshidratate si 1 lingura de migdale tocate, prajite in prealabil, intr-o cutie de iaurt grecesc degresat (simplu), de 170 de grame. Iaurtul grecesc are mai multe proteine decat alte sortimente, asa ca iti va mentine senzatia de satietate mai mult timp, iar merisoarele dulci vor echilibra gustul iaurtului.

Gustare crocanta cu ton

Salata de ton nu trebuie sa fie servita musai la masa de pranz. Combina 60 de grame de ton (de la conserva, in apa, scurs in prealabil) cu 1 lingurita de maioneza light si 1 lingurita de mustar de Dijon, amesteca pana la omogenizare si intinde pasta pe care ai obtinut-o peste 2 biscuiti graham sau de secara, pentru a obtine o gustare satioasă, bogata in acizi grasi Omega-3, care sunt benefici pentru inima ta.

Gustare cu citrice

Desi fructele sunt un subiect delicat pentru diabetici, te poti bucura din cand in cand de o salata de fructe, mai ales daca alegi fructe cu un continut redus de zahar, precum citricele. Mixeaza un grepfrut, cu o portocala, si 2 mandarine, taiate cubulete. Adauga jumatate de lingurita de scortisoara si lasa amestecul la frigider 10-15 minute, pentru ca aromele sa se combine.

Nuci crocante, aromate

Nucile sunt un aliment benefic pentru diabetici, si te poti bucura de ele cu atat mai mult cu cat sunt un aliment autohton. Decojeste nucile, si imparte miezul in 3 portii. Amesteca fiecare dintre aceste portii cu un condiment: de exemplu putina scortisoara pentru nuci aromate, putin piper pentru nuci picante, si putina sare pentru nuci sarate. Lasa apoi nucile la cuptor 10 minute la temperatura mare, pentru a deveni crocante. Atentie la excesele de condimente, este o gustare cu care te poti rasfata de 2-3 ori pe luna.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Completeaza pentru a afla dacă diabetul tau este tinut sub control. Daca te incadrezi in categoria de risc crescut, primesti un consult de specialitate gratuit, ce poate include si analize de sange pentru determinarea stadiului curent de evolutie a diabetului!

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0