5 alimente care par sanatoase pentru diabetici, dar nu sunt

Iti place sa bei un smoothie sau sa iei o gustare aparent sanatoasa precum granola, intre mese? Unele alimente care sunt, in aparenta, sanatoase pot fi adevarate dezastre pentru pacientii cu diabet. Afla care sunt acestea si evita-le pe viitor daca suferi de diabet zaharat.

Aceste variante nu sunt atat de sanatoase pe cat ai crede si, daca tii un regim special pentru a tine diabetul sub control, este bine sa le eviti. Iata mai jos o mica lista de alimente considerate adeseori "sanatoase", dar care contin, de fapt, cantitati prea mari de carbohidrati pentru cineva cu diabet.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

1. Sucul de fructe

Nu exista altceva in acest suc, decat zahar (fructoza), spun specialistii. Oamenii nu se gandesc la sucurile din fructe ca la un aliment, dar un pahar mare de 473 ml contine, potrivit everydayhealth.com, 60 de grame de carbohidrati, adica aproape cat o masa intreaga. Mai mult, toate acele fibre alimentare sanatoase din fructe sunt indepartate in timpul procesului de stoarcere. Mai bine mananci un fruct intreg, spun nutritionistii, si renunta la fructele in forma lichida.

2. Batoanele proteice sau batoanele energizante

Aceste gustari sunt adesea imbogatite cu ingredientele gresite - calorii, grasimi si carbohidrati. Batoanele din cereale sunt mai light, dar de obicei au un continut prea mare de zahar si de carbohidrat pentru a fi incluse intr-un regim pentru diabet. Inlocuieste batoanele proteice cu un bol de cereale bogate in fibre (cereale integrale), cu lapte degresat.

3. Granola

Cele mai multe tipuri de granola sunt indulcite cu zahar sau miere, iar daca in reteta s-au adaugat si fructe uscate, atunci primesti la pachet si mai multi carbohidrati. Fructele uscate pot fi o sursa buna de fibre alimentare, alaturi de carbohidrati, dar mai bine le pastrezi si le mananci ca gustare si nu le mai folosi ca topping pentru o alta sursa de carbohidrati.

La fel ca si sucul de fructe, granola este o sursa de cabohidrati concentrati, asa ca o portie mica poate sa insemne ca organismul tau primeste prea multi carbohidrati. Daca vrei ceva crocant, mai bine adaugi o mana de nuci la o salata verde.

4. Iaurtul cu fructe din comert

Deoarece este facut din lapte, iaurtul contine carbohidrati. Iar daca mai adaugi si piure de fructe indulcit, practic ai anulat valoarea de proteine si calciu a iaurtului. Inlocuieste iaurtul cu fructe cu unul facut de tine: pune intr-un iaurt grecesc simplu o mana de fructe de padure sau o jumatate de ceasca de bucati de fructe proaspete sau congelate.

5. Smoothie-urile

Cele mai multe retete de smoothie incep cu o baza ce contine mai multe portii de fructe facute piure (mai multe decat o singura portie, cat este limita in orice regim pentru diabet, la o singura masa), iar apoi se adauga inghetata sau lapte integral si zahar, pentru indulcire. Pentru ca o singura bucata de fruct este egala cu o portie de carbohidrati, acel smoothie pe care il cumperi de la magazin poate provoca un derapaj in ceea ce priveste carbohidratii.

Asadar, data viitoare cand ai pofta de un smoothie, prepara-ti unul acasa, astfel incat sa poti controla continutul de carbohidrati. Foloseste bucati mari de fructe congelate, lapte degresat si gheata multa. Nu uita ca te poti bucura de un pahar de smoothie de dimensiuni rezonabile, iar restul il poti pastra la frigider pentru mai tarziu.

 

Completează chestionarul disponibil aici pentru a afla dacă diabetul tău este ținut sub control. Dacă te încadrezi în categoria

de risc crescut, primești un consult de specialitate gratuit, ce poate include și analize de sânge pentru determinarea

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

stadiului curent de evoluție a diabetului!

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0