10 gustari ideale pentru diabetici

Dacă suferi de diabet, trebuie să fii mereu pregătit pentru a preveni situațiile neplăcute, generate de fluctuațiile nivelului glucozei în sânge. Așadar, trebuie să ai la îndemână gustări sănătoase, care să îți mențină nivelul de zahăr din sânge echilibrat.

Programul încărcat pe care îl avem cu toții ne face să nu avem întotdeauna timp să mâncăm când și ce trebuie pentru a fi în formă maximă. Ei bine, dacă în cazul unei persoane sănătoase amânarea mesei cu câteva ore nu reprezintă o tragedie, pentru o persoană diagnosticată cu diabet asemenea excepții nu trebuie să existe. De asemenea, pe lângă cele trei mese ale zilei, diabeticii au nevoie și de gustări pentru a evita fluctuațiile glicemiei.

Sugestii gustări sănătoase pentru diabetici

Gustările pe bază de zahăr și carbohidrați simpli trebuie înlocuite cu gustări sănătoase, bogate în fibre dietetice, proteine și cu adaos de grăsimi bune. Iată câteva exemple:

1. Humus cu bețe de morcov

Pentru a prepara humus ai nevoie de: o conservă de năut fiert de 400 g (conținutul net de năut este de aproximativ 240 g), o lingură-două de pastă de susan (tahini), un cățel de usturoi, sare și piper, boia, zeama de la o jumătate de lămâie, un praf de sare, o lingură de ulei de măsline. Această cantitate îți ajunge pentru două gustări.

RECOMANDARILE EXPERTILOR DOC

Pune toate ingredientele, în afară de ulei, într-un blender (e posibil să ai nevoie și de o lingură-două de apă dacă amestecul iese prea gros) până obții un fel de cremă mai densă. Pune humusul obținut într-un bol, adaugă pe deasupra o linguriță de ulei de măsline și, opțional o lingură de semințe coapte de dovleac, și consumă cu bețe subțiri de morcov crud. În blender, când faci humusul, mai poți adăuga după preferințe o mână de pătrunjel sau de busuioc proaspăt. 

2. Chipsuri din dovlecel

Și chipsurile de dovlecel la cuptor sunt gustări sănătoase pentru diabetici. Pentru a prepara chipsurile din dovlecel ai nevoie de: 4 căni de felii de dovlecel tăiate subțire, 2 linguri de ulei de măsline extravirgin, 2 linguri de oțet balsamic, 2 linguri de sare de mare.

Acoperă feliile de dovlecel cu amestecul preparat din ulei de măsline, oțet și sare. Pune apoi feliile de dovlecel pe grătarul cuptorului și lasă-le să se gătească timp de 2-3 ore la o temperatură mică - 90 de grade Celsius.

3. Guacamole cu bețe de legume

Pentru a prepara guacamole ai nevoie de: 3 fructe de avocado bine coapte (nu înnegrite), zeama de la o lămâie, o ceapă medie tocată, 3 linguri de coriandru proaspăt, 2 roșii tocate cubulețe, 1 linguriță de usturoi pisat, un praf de boia iute.

Într-un bol, amestecă bine ingredientele, folosind o furculiță pentru a pasa fructele de avocado. Consumă pasta de guacamole cu bețe din legume proaspete precum țelină, castraveți, morcov ori ardei gras.

4. Tartine de cartof dulce

Taie cartoful dulce felii subțiri și pune-le în prăjitorul de pâine preț de 5 minute. Folosește apoi ori felii de avocado, ori brânză cottage ori unt de arahide și felii de banane pentru a acoperi felia de cartof dulce.

5. Bulete de broccoli

Pentru a prepara buletele de broccoli ai nevoie de: 2 căni de broccoli congelat, 1 ou, o ceapă mărunțită, 1/3 cană de brânză Cheddar, 1/3 cană de pesmet, 2 linguri de pătrunjel, ½ linguriță de sare, ½ linguriță de piper.

Preîncălzește cuptorul la 200 de grade Celsius. Acoperă o tavă cu hârtie de copt. Pune broccoli-ul în apă care clocotește și opărește-l timp de 5 minute, apoi pune-l sub jet de apă rece pentru a se răci puțin și a-și păstra culoarea. Toacă floretele si amestecă-le cu oul, ceapa, brânza, pesmetul, pătrunjelul, sarea și piperul. 

Folosește o lingură pentru a lua cantitatea necesară pentru formarea buletelor. Așază buletele în tavă și coace-le apoi preț de 18-24 de minute, până când capătă o nuanță aurie. Consumă buletele de broccoli calde sau reci, în funcție de preferințe.

6. Struguri și biscuiti graham

Vrei o gustare crocantă, dulce și rapidă? Întinde o lingură de cremă de brânză light pe 2 biscuiți graham și apoi, pe fiecare biscuit, pune câteva boabe de struguri albi, tăiați jumătăți (ar fi bine să le scoti sâmburii înainte).

7. Iaurt cu fructe deshidratate

Ai nevoie de gustări sănătoase care să îți dea energie pentru mai multe ore? Iată un exemplu. Pune o lingură de merișoare deshidratate si o lingură de migdale tocate, prăjite fără ulei, într-o cutie de iaurt grecesc degresat, simplu, de aproximativ 170 de grame. Iaurtul grecesc are mai multe proteine decât alte sortimente, așa că îți va menține senzația de sațietate mai mult timp, iar merișoarele ușor dulci vor echilibra gustul iaurtului.

8. Gustare crocantă cu ton

Salata de ton nu trebuie să fie consumată doar la masa de prânz sau la altă masă principală, ci este potrivită și ca gustare. Amestecă 60 de grame de ton de la conservă în suc propriu (scurs în prealabil) cu o linguriță de maioneză light și o linguriță de muștar, amestecă până la omogenizare și întinde pasta pe care ai obținut-o peste doi biscuiți de graham sau de secară, pentru a obține o gustare sățioasă, bogată în acizi grași Omega-3, care sunt benefici pentru inimă.

9. Gustare cu citrice

Deși fructele sunt un subiect delicat pentru diabetici, te poți bucura din când în când de o salată de fructe, mai ales dacă alegi sortimente cu un conținut redus de zahăr natural, precum citricele.

Amestecă într-un bol bucăți de grepfrut, portocală și mandarină, taiate cubulețe, adaugă jumătate de linguriță de scorțișoară și lasă amestecul la frigider cam 15 minute, pentru ca aromele să se combine, după care poate fi consumat.

10. Nuci crocante și aromate

Nucile sunt un aliment benefic pentru diabetici, și te poți bucura de ele cu atât mai mult cu cât sunt ușor de găsit în piețe și în magazine alimentare. Ia un pumn de miez de nucă și împarte-l în trei porții. Amestecă fiecare dintre aceste porții cu un condiment după preferințele tale: de exemplu, puțină scorțișoară pentru nuci cu aromă dulceagă, puțin piper pentru nuci picante, și puțină sare pentru nuci sărate. Apoi, rumenește pe rând nucile în tigaie, 3-4 minute, fără ulei, pentru a deveni crocante. 

Nu te răsfăța cu această gustare mai des de o dată pe săptămână, deoarece nucile au multe calorii, iar condimentele în exces dăunează sănătății.

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
Diabetes UK – Healthy swaps: Snacks
https://www.diabetes.org.uk/guide-to-diabetes/enjoy-food/eating-with-diabetes/healthy-swaps/healthy-swaps-snacks
Diabetes Food Hub - 25 Simple Snack Ideas
https://www.diabetesfoodhub.org/articles/25-simple-snack-ideas.html


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0