Cum abordezi conflictele de la locul de munca fara sa iti faci viata grea

Un conflict la locul de munca iti poate da batai de cap chiar si dupa stingerea sa intrucat resentimente raman intotdeauna.

Pentru a preveni situatiile neplacute pe termen lung, trebuie sa stii cum sa abordezi conflictele la locul de munca astfel incat sa calmezi spiritele si sa nu se instaleze o tensiune permanenta intre tine si colegi sau superiori.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Indiferent de cauza conflictului, trebuie sa intelegi ca scopul nu este sa demonstrezi ca ai dreptate, chiar daca esti convins ca ai, ci scopul este acela de a ajunge la un numitor comun cu persoana cu care ai conflictul si de a remedia situatia. Altfel, consecintele conflictului vor fi mai grave iar performantele voastre la locul de munca vor avea de suferit.

Exista cativa pasi pe care trebuie sa ii respecti pentru solutionarea cat mai rapida a problemei:

Accepta situatia – daca esti in faza de negare si refuzi sa accepti faptul ca exista o problema intre tine si colegii de munca, lucrurile nu se vor rezolva. Accepta situatia si arata-te interesat sa o rezolvi.

Propune o discutie – propune colegului sau superiorului cu care ai o problema sa discutati si sa rezolvati situatia. Pastreaza-ti calmul si explica-i ca iti doresti sa remediati situatia si sa nu mai ajungeti intr-o asemenea postura.

 

 

Roaga interlocutorul sa isi spuna opinia – adevarul este intotdeauna la mijloc asa ca nu ar strica sa vezi lucrurile si din alta perspectiva. Astfel, poate vei putea sa empatizezi cu interlocutorul si sa reduci in acest fel tensiunea dintre voi.

Spune-ti punctul de vedere intr-un mod diplomat – dupa ce asculti parerea interlocutorului, spune-ti si tu povestea, incercand sa il faci pe acesta sa se puna in locul tau. Odata ce se reuseste acest lucru de ambele parti, concilierea este la doar un pas distanta. Nu te teme sa pui punctul pe “i”, este in regula sa faci asta, atata timp cat esti diplomat si nu spui lucruri care ar putea deranja ori care ar putea capata o conotatie jignitoare.

Puneti-va de acord – inainte de incheierea discutiei, trebuie neaparat sa stabiliti, tu si interlocutorul, cateva lucruri. Fie va puneti de acord asupra problemei si a modului in care a aparut, fie va puneti de acord in ceea ce priveste solutionarea problemei ori va puneti de acord cu privire la modul in care trebuie sa va comportati pe viitor pentru a preveni situatiile conflictuale. Ideal ar fi sa va puneti de acord in toate aceste privinte, insa este bine sa reusiti sa gasiti cel putin un numitor comun.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Apelati la un mediator, daca este cazul – daca tu si colegul tau nu va puteti pune de acord si nu puteti rezolva situatia tensionata dintre voi, poate este cazul sa apelati la ajutorul unui mediator. Luati impreuna decizia de a cere ajutorul unei a treia persoane, nu te duce singur sa ceri ajutorul intrucat vei fi perceput ca fiind un paracios, iar acest lucru nu va face altceva decat sa accentueze problema dintre voi.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0