#sfatulDOC Episodul 8 - Cum slabim sanatos in functie de varsta

In episodul 8 din #sfatulDOC, am discutat cu Dr. Laura Ene, Medic Primar Diabet, Nutritie si Boli Metabolice si Expert DOC despre cum putem pierde din kilogramele nedorite in functie de categoria de varsta din care facem parte. De la copii la adolescenti, adulti si pana la varstnici si femei aflate la menopauza, am surprins in discutia live aspecte care tin de controlul caloric si grupele alimentare care ar trebui sa faca parte din dieta lor zilnica.

Un program sanatos de pierdere in greutate nu trebuie sa presupuna infometare si nici reguli extrem de drastice! Astfel de diete sunt periculoase pentru organism si aduc rezultate de scurta durata. Dr. Laura Ene ne sfatuieste sa facem schimbari mici, treptat, pentru a transforma o "dieta" intr-un stil de viata echilibrat. Indiferent de varsta pe care o avem si cate kilograme ne dorim sa dam jos, este important sa nu excludem nicio categorie de alimente de calitate, ce aduc beneficii sanatatii noastre. 

Regulile sunt diferite si regimul trebuie adaptat si in functie de varsta, stilul de viata si eventualele afectiuni de care suferim. de exemplu, un bebelus supraponderal necesita o alta abordare nutritionala fata de un adolescent cu o greutate peste normal. La fel, femeile aflate la menopauza sau persoanele cu afectiuni endocrinologice vor vedea ca eforturile de slabire le sunt infranate de dezechilibrele hormonale prin care trec.

Nutritionistii ne recomanda sa mergem la medic daca nu observam rezultate dupa cateva luni in care imbinam miscarea cu o alimentatie bogata in fructe, legume, proteine de calitate, si saraca in zahar, paine, produse de patiserie. Programul de masa este, de asemenea, important, fiindca deseori gustarile ne pacalesc si ne fac sa luam in greutate desi mancam sanatos la mesele principale.

Afla mai multe sfaturi pentru mentinerea unei greutati optime si sanatoase in Comunitatea DOC Dieta si controlul greutatii.

 

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0