Rețeta italienilor pentru kilograme mai puține: dieta mediteraneană

Dieta mediteraneană te va duce într-o vacanță permanentă în Grecia, Spania sau Italia, cu preparate ușoare, bazate în special pe fructe și legume. Dacă ai vizitat una dintre aceste țări probabil ai observat că localnicii preferă preparatele rapide, proaspete și pline de vitamine, în defavoarea cărnii grele, sosurilor complicate și prăjelilor. Mai multe salate și mai puține kilograme, fără să îți fie foame.

 

Iar ca să te încurajăm și mai mult că această dietă este exact ce îți trebuie, îți spunem că studiile au demonstrat că pe termen lung, o astfel de alimentație scade riscul de boli cardiovasculare, riscul de cancer, de Parkinson și Alzheimer. În plus, cei care sufereau de depresie au constatat îmbunătățirii ale stării lor psihice după doar o lună.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

În ce constă dieta mediteraneană

Prima regulă: fructe, legume, cereale, semințe, ierburi și ulei de măsline la fiecare masă.

Toate mesele tale principale se vor compune din aceste ingrediente, în orice combinație preferi tu.

Un aport crescut de fructe și legume îți asigură o cantitate mai mare de antioxidanți, vitamine și minerale. Semințele, nucile și uleiul de măsline îți vor asigura grăsimile sănătoase, iar cabohidrații și proteinele din cereale și legume te vor ajuta să funcționezi la capacitate maximă pe tot parcursul zilei. Ai voie să mănânci și cartofi, dar niciodată în combinație cu carne.

Atenție însă la cereale, care trebuie să fie integrale. Poți consuma paste și orez în combinație cu legume sau tărâțe de ovăz cu fructe sau semințe.

 

A doua regulă: pește și fructe de mare, de cel puțin două ori pe săptămână

Știm deja că peștele este extrem de sănătos, iar dieta mediteraneană ne încurajează să îl consumăm de 2-3 ori pe săptămână.

Include-l în meniul tău de prânz de 3 ori pe săptămână, în orice formă îți dorești: la cuptor, la grătar, gătit la abur. Evită peștele pane sau prăjit în ulei. Cât despre tipul de pește, somonul, tonul, păstrăvul, macroul și heringul sunt alegerile perfecte.

 

A treia regulă: carne de pasăre, ouă și lactate, de doar câteva ori pe săptămână

În fiecare zi poți adăuga și ceva din această categorie, însă trebuie să ai grijă ca atunci când le aduni, fiecare dintre ele să nu depășească 2-3 porții pe săptămână. Astăzi poți mânca un ou fiert, mâine puțin pui la cuptor și poimâine un iaurt.

În această categorie sunt incluse carnea de pui, de curcan, de prepeliță și de rață, ouăle, laptele, untul, brânza de vaci, brânza telemea și specialitățile din brânză, iaurtul și smântâna.

 

A patra regulă: carne roșie și de porc, dulciuri și alcool, o dată pe săptămână sau mai rar

Ultima categorie este considerată cea mai dăunătoare atât pentru siluetă cât și pentru sănătate. Dieta mediteraneană nu ne interzice să consumăm aceste alimente, însă ne recomandă să ne limităm la 3-4 ori pe lună.

Carnea de vită, de porc sau de miel este permisă doar gătită la cuptor sau la grătar și consumată alături de salate ușoare din legume proaspete. Dulciurile trebuie să fie făcute în casă, cu fructe proaspete, lactate slabe în grăsimi și cât mai puțini îndulcitori. Cât despre alcool, dieta mediteraneană ne permite să bem un pahar de vin de calitate, de 3-4 ori pe lună.

 

Dacă privim o săptămână în ansamblu, iată câteva idei pentru mesele tale principale:

Micul-dejun: o salată de fructe proaspete cu migdale și caju, sau două felii de pâine integrală cu brânză de vaci și mărar, sau un iart grecesc cu tărâțe de ovăz și căpșuni.

Prânz: 80 de grame de somon cu piure de linte și salată verde, sau paste integrale cu sos de roșii și busuioc, sau 60 de grame de curcan cu salată de morcov, țelină și măr.

Cină: orez integral cu dovlecei și vinete, sau păstrăv la grătar cu broccoli, sau salată cu rucola, struguri, brânză sărată și suc de lămâie.

 

 

Alte reguli ale dietei

  • bea cel puțin 2 litri de apă pe zi

  • cofeina nu este încurajată excesiv, dar poți să bei o cafea mică sau un ceai verde zilnic

  • evită pe cât posibil sarea și folosește ierburi naturale pentru condimentarea preparatelor

  • pe lângă cele 3 mese principale, pe care trebuie să le ieie mereu la aceeași oră, poți lua mici gustări din fructe, legume sau semințe

  • nu ai voie să consumi alt alcool în afară de vin, iar zahărul trebuie să provină doar din fructe și din deserturile pe care le mănânci rar

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Nefiind o dietă foarte strictă, poate fi urmată si pe perioade îndelungate. Vei slăbi treptat, în funcție de ritmul organismului tău, iar sportul are un rol esențial din acest punct de vedere.

Ca să te asiguri de rezultate cât mai bune, îți recomandăm să consulți un specialist în nutriție. Pe lângă mai multe sfaturi, cere și o evaluare a sănătății tale.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0