Reguli pentru slabit sanatos, de respectat inca de la inceput de an

Inceputul de an reprezinta prilejul oportun pentru a declara razboi kilogramelor in plus. Renunta la obiceiurile nesanatoase, adopta o dieta saraca in calorii si un stil de viata echilibrat si vei reusi sa ai silueta ideala – iata cateva reguli care te vor ajuta sa slabesti sanatos, dar si sa iti mentii greutatea pe tot parcursul anului.

La inceput de an, cu totii ne propunem sa slabim, incepem sa tinem diete si ne facem abonamente la sala, insa cei mai multi dintre noi abandonam aceste obiceiuri dupa doar cateva saptamani.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Incearca sa renunti la conceptul de cura de slabire si sa te concentrezi mai mult pe adoptarea unei diete sanatoase si echilibrate, pe care sa o urmezi pe termen lung. Totodata, nu trebuie neaparat sa iti faci abonament la sala, insa iti poti propune sa faci un anumit numar de minute de miscare pe zi – pentru inceput, jumatate de ora de activitate fizica, indiferent de natura acesteia, ar trebui sa fie suficient. Pe masura ce timpul trece, poti prelungi aceasta perioada, insa e indicat si sa practici activitati din ce in ce mai solicitante.

Iata cateva reguli pe care sa le respecti daca vrei sa slabesti sanatos, dar rezultatele sa fie si de durata:

Mananca mai multe legume – incearca sa faci in asa fel incat legumele sa constituie mare parte din dieta ta. Mananca legume la fiecare masa, atat crude, cat si gatite. Si gustarile dintre mese pot fi pe baza de legume. Acestea nu numai ca sunt sarace in calorii, insa sunt si extrem de nutritive si ofera organismului vitaminele, mineralele si antioxidantii de care acesta are nevoie. De fiecare data cand mananci carne, peste, produse lactate sau fructe de mare, asigura-te ca le acompaniezi cu o portie zdravana de legume.

Inlocuieste sucurile cu ceaiuri si apa – sucurile contin o cantitate mare de zahar, asa ca e obligatoriu sa renunti la ele daca ai probleme cu greutatea. Inlocuieste sucurile (chiar si pe cele naturale) cu ceaiuri neindulcite si cu apa din belsug. Hidratarea este foarte importanta, contribuind la scaderea in greutate, de aceea e recomandat sa consumi minimum 2 litri de lichide pe zi.

Inlocuieste painea alba si orezul cu cereale integrale – painea alba, pastele si orezul ar trebui inlocuite cu cereale integrale. Carbohidratii rafinati sunt transformati rapid in zahar odata ce ajung in organism, in timp ce cerealele integrale sunt digerate treptat si mentin senzatia de satietate ore intregi.

Nu mai manca fara sa iti fie foame – multe persoane au tendinta de a manca de plictiseala, pe fond nervos ori atunci cand simt nevoia vaga de a rontai ceva. Acest lucru nu este deloc indicat, intrucat favorizeaza acumularea kilogramelor in plus. Incearca sa te abtii si sa mananci numai atunci cand stomacul chiar are nevoie de hrana. In acest sens, se recomanda adoptarea unui program de masa cu ore fixe, de la care sa nu te abati.

Renunta complet la alimentele despre care stii ca sunt nesanatoase – de cele mai multe ori, alimentele nesanatoase sunt, totodata, si cele cu o densitate calorica mare. Pentru a reusi sa scapi de kilogramele in plus, renunta la dulciuri, alimente procesate, produse de tip fast-food, sosuri si sucuri. In acest fel, vei reusi sa iti mentii greutatea pe termen lung.

Fa sport dimineata – incepe-ti ziua cu o serie de exercitii fizice care iti vor pune in miscare metabolismul si care te ajuta sa iti mentii motivatia. Daca practici sport la prima ora a diminetii, sunt sanse reduse sa cazi in ispitele culinare pe parcursul zilei. Activitatea fizica practicata dimineata va mentine nivelul de zahar din sange echilibrat.

Ia-ti mancare la pachet – planificarea in avans a meselor si pregatirea pachetului pentru a doua zi te ajuta sa nu te abati de la planul alimentar sanatos adoptat.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0