Cum combati durerile de picioare cauzate de kilogramele in plus

Obezitatea este adesea asociata cu dureri la nivelul picioarelor, genunchilor, gleznelor. Asta pentru ca greutatea in plus pune presiune sporita pe picioare, provocand o serie de probleme. 

Daca in cazul persoanelor supraponderale pot aparea disconfort si dureri de intensitate medie, resimtite in special la efort, in cazul persoanelor care sufera de obezitate morbida, de pilda, durerile pot fi extrem de puternice si pot aparea in timpul unor activitati banale, precum mersul pe jos ori statul in picioare.

Printre problemele pe care le pot cauza kilogramele in plus la nivelul picioarelor se numara:

  • Slabirea tendoanelor si ligamentelor
  • Presiune crescuta pe muschi, dar si pe articulatii si oase (asa creste riscul de entorsa)
  • Tendonita
  • Vene varicoase
  • Crampe musculare (carcei)
  • Umflarea gleznelor

stop artroza

Indiferent de cauza durerilor de picioare, daca observi ca acestea persista si apar chiar si simptome asociate precum edemul, e indicat sa apelezi la un consult de specialitate, pentru a afla ce ai, dar si cum poti combate durerile.

Durerile de picioare pot limita si mai mult mobilitatea pacientilor care sufera de obezitate, iar acest fapt nu face altceva decat sa contribuie la degradarea starii de sanatate a acestora, precum si la mentinerea obezitatii.

Pentru a ameliora durerile de picioare ale pacientilor obezi, trebuie combatuta cauza acestor dureri – kilogramele in plus. Pacientul care reuseste sa slabeasca va diminua presiunea pusa pe articulatiile, oasele si ligamentele picioarelor, ameliorand astfel durerile de la nivelul picioarelor.

Un alt aspect important consta in alegerea unor incaltari potrivite. Adesea, pacientii obezi au impresia ca slapii, de pilda, sunt incaltari comode, care le pot ameliora durerile de picioare. Ei bine, lucrurile nu stau deloc asa. Slapii nu ofera sustinerea necesara labei piciorului, iar glezna este afectata de lipsa de sustinere. In acest fel, durerile de picioare sunt favorizate. Pacientii supraponderali ar trebui sa evite slapii si incaltarile care nu ofera sustinere si sa aleaga, mai degraba, o pereche de incaltari comode, care stau fix pe picior, si cu o talpa de 2-3 centimetri.

 

 

Atunci cand vine vorba despre crampele musculare, e indicat sa se consume lichide din belsug, intrucat deshidratarea este cea care favorizeaza aceste crampe.

Indiferent de cauza si de tipul de durere resimtita de pacient, important este ca persoana supraponderala sa isi rezolve problemele cu greutatea pentru a reduce presiunea pusa pe picioare. De asemenea, se recomanda un consult de specialitate pentru a te asigura ca greutatea este cea responsabila pentru durerile de picioare si ca nu exista o alta cauza ascunsa a acestor simptome.

Reducerea greutatii, strategie eficienta in combaterea durerilor de picioare

Pentru combaterea obezitatii, se va pune accentul pe crearea unui deficit caloric, precum si pe stimularea arderilor prin sport.

Din punct de vedere al alimentatiei, se recomanda o dieta echilibrata, saraca in grasimi nesanatoase si bogata in legume, fructe, cereale integrale si proteine de calitate. Portiile de mancare vor fi reduse si bauturile dulci, precum sucurile, vor fi eliminate din dieta. Se evita, de asemenea, produsele de tip fast-food, alimentele semipreparate, dulciurile, prajelile, precum si produsele de patiserie.

Un nutritionist poate face un plan alimentar personalizat, care va permite pacientului sa tina cel mai eficient regim alimentar, fara insa sa se infometeze.

Sportul trebuie, de asemenea, sa faca parte din viata pacientului obez. In prima faza, se recomanda practicarea a minimum 30 de minute de miscare pe zi, cel putin 5 zile din 7. Se poate incepe cu activitati sportive de intensitate redusa precum: plimbarile, inotul ori pilates. Treptat, se va prelungi durata antrenamentelor, dar se va spori totodata si intensitatea activitatilor sportive.

Pentru reducerea riscului de dureri de picioare in timpul, dar si in urma antrenamentului fizic, se recomanda purtarea unor incaltari adecvate, precum si incalzirea la inceputul antrenamentului si stretching-ul la finalul acestuia.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0